Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Azeri ügy - Hazánknak nincs félnivalója

A magyar kormányzat szerint a hatóságok a nemzetközi jognak megfelelően jártak el az örmény katonatisztet Budapesten meggyilkoló azeri katona kiadása ügyében. Az azeri külügyi szóvivő is azt hangsúlyozta, hogy a kiadatás jogszerű volt, egy azeri tisztviselő pedig arról nyilatkozott, hogy Ilham Aliyev elnök személyes közbenjárása miatt vált lehetővé, hogy Magyarország kiadja Azerbajdzsánnak Ramil Safarovot.
Az azerbi nagykövet szerint lezárt ügy

Lezárt ügynek nevezte Ramil Safarov kiadatását az ANS tévétársaságnak nyilatkozva Vilayat Guliyev. Azerbajdzsán budapesti nagykövete hozzátette, hogy a hazatért katonatisztnek adott kegyelem miatti magyar tiltakozó jegyzékben nincs semmi rendkívüli.

A diplomata elmondta, hogy találkozott Szijjártó Péterrel, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkárával, s a kétoldalú kapcsolatokon kívül beszéltek Ramil Safarov ügyéről is. "Munkajellegű megbeszélés volt" - fogalmazott ez utóbbival kapcsolatban Vilajet Gulijev.
Az Interfax-Azerbajdzsán hírügynökség ismertetéséből nem derült ki, hogy a találkozóra mikor került sor.

A nagykövet megjegyezte: az örmény diaszpóra minden tiltakozása a magyar hatóságok kiadatási döntése ellen eredménytelen marad. "A magyar hatóságok engedélyével gyűlést akartak tartani a parlament előtt, de húsz embernél többet nem tudtak összegyűjteni az akcióhoz" - mondta.

A diplomata közölte, hogy a magyar hatóságok megerősítették Azerbajdzsán budapesti nagykövetségének védelmét az örmény diaszpóra esetleges tiltakozásainak esetére. "Fokozott figyelem irányul a nagykövetségre, (a magyar hatóságok) érzik a lehetőségét valamilyen túlkapásnak. Szerintem nincs komoly gond" - jelentette ki az azeri nagykövet az Interfax-Azerbajdzsán beszámolója szerint.

Az Európai Bizottság mértékletességre int

Örményországot és Azerbajdzsánt egyaránt mértékletességre inti az Európai Bizottság a Ramil Sahib Safarov kiadatása miatt a két ország között kialakult feszültség kapcsán.

Maja Kocijancic, a Bizottság kül- és biztonságpolitikáért felelős szóvivője elmondta, minden érintett féllel - így a magyar hatóságokkal is - egyeztetnek az ügyben. A szóvivő kijelentette, hogy a bizottság figyelemmel kíséri az eseményeket, majd kifejtette, hogy a testületet az ügy a térségben tapasztalható esetleges következmények miatt aggasztja.

"Aggasztónak tartjuk, hogy az azeri elnök kegyelemben részesítette azt a katonatisztet, Ramil Safarovot, akit 2004-ben Magyarországon életfogytiglani börtönre ítéltek egy örmény katonatiszt meggyilkolásáért" - jelentette ki Maja Kocijancic, aki egyúttal felszólította Azerbajdzsánt és Örményországot, hogy a helyzet eszkalálódásának elkerülése érdekében mind a nyilatkozatok, mind a tettek terén legyenek mértékletesek.

Uniós források szerint úgy tűnik, hogy a Magyarország és Azerbajdzsán által kötött megállapodást, amely lehetővé tette Safarov Azerbajdzsánba szállítását, az azeri fél nem tartotta be. Az MTI értesülése szerint Safarov kiadatása uniós szinten is szóba kerülhet. A kiadatás körülményei körül kialakult vitát Brüsszel alapvetően kétoldalú vitának tekinti, de az ügynek a kaukázusi térség egészére hatása lehet, ezért - mivel folyamatban lévő ügyről van szó - az Európai Bizottság szorosan nyomon követi az eseményeket.

Orosz és lengyel lap az azeri kiadatásról

Nagyon komoly okok vezethettek Ramil Safarov azeri tiszt kiadatásához - vélekedett hétfői kommentárjában a Nyezaviszimaja Gazeta című orosz napilap.

A Safarov szabadságának ára címmel megjelent írás szerzője úgy vélte: igen jelentős okok állhatnak annak hátterében, hogy a magyar hatóságok ilyen lépésre szánták el magukat, nem számolva a hazai ellenzék, valamint a Nyugat élesen negatív reagálásával és a nemzetközi szinten hatékonyan lobbizó, a viág számos országában élő örmény diaszpóra valószínűsíthető ellenállásával.

Az azeri katonatiszt kegyelemben részesítését és szabadon engedését úgy az újság úgy értékelte: "Ilham Aliyev azeri államfő azt jelezte, hogy nincs szüksége senkire, és azt demonstrálta, hogy egyes kérdésekben kész a nemzetközi közösségre tekintet nélkül cselekedni".

"Azerbajdzsán vezetésének, - amely az ellenzék aktivizálódása miatt kezdi kissé kényelmetlenül érezni magát - a jövő évi választások előtt nem rossz adu került a kezébe a lakosság nacionalista szellemiségű részével való játszmában"- írta a kommentátor.

A Rzeczpospolita című lengyel konzervatív napilap hétfői száma szerint Magyarországnak az azeri baltás gyilkos kiadatása miatt problémái lehetnek az elsősorban az Egyesült Államokban és Franciaországban befolyásos nemzetközi örmény lobbival.

A lengyel lap Sztepán Grigoriján volt diplomatát, a jereváni Globalizációs és Fejlődési Központ vezetőjét is megszólaltatta, aki szerint "Magyarország hatalmas hibát követett el", mert "formálisan joga volt a kiadatáshoz", de nem volt előrelátó a döntés következményeinek ügyében.

Az USA szerepét feszegette egy orosz hírportál

A Regnum orosz hírportál hétfőn több olyan internetes forrást idézett, amely szerint az Egyesült Államok előre tudott az életfogytiglanra ítélt Ramil Safarov azerbajdzsáni katonatiszt kiadásáról.

Ilgar Mamedov azeri politológus Facebook-oldalán kifejtette, hogy az Egyesült Államok tudatában volt az azerbajdzsán és a magyar kormány közti ügyletnek, ezért naivitás azt állítani, hogy Ramil Safarov kiszabadulásának híre újdonság volt Washingtonnak. Mamedov szerint Magyarország mint NATO-tag nem köthetett volna ilyen üzletet Bakuval Washington tudomása nélkül. "Az amerikaiak csak örülhetnek Safarov kiszabadulásának. Márcsak azért is, mert az örményországi oroszbarát politikai rendszert súlyos megrázkódtatás érte" - írta az azeri politológus.

Hasonló véleményt fejtett ki Twitter-bejegyzésében Gejdar Dzsemal, az Oroszországi Iszlám Bizottság vezetője. Szerinte a Ramil Safarov kiszabadulása körüli botrány összefüggésben áll a Szíria miatt Oroszország és a Nyugat között kialakult konfliktussal. "Szerintem nyilvánvaló, hogy a kiadatás pillanatát nagyon gondosan választották meg, s az Oroszország és a Nyugat Szíriával kapcsolatos konfliktusához kötődik. Örményország Moszkva szövetségese" - írta a Regnum szerint Gejdar Dzsemal.

Az internetes oldal által szakértőként idézett Alekszper Mamedov szerint "a NATO létrehozása óta a szervezet tagjai egyetlen lépést se tehetnek Washington tudta nélkül. Nem gondolhatja komolyan senki, hogy Baku és Budapest hosszabb időn keresztül a CIA tudta nélkül tárgyalhatott Ramil Safarov szabadon bocsátásáról. Ez lehetetlen. Ezért Obama és Clinton minden kijelentése arról, hogy felháborítja őket Safarov kiadása, csupán az egyesült államokbeli örmény lobbi lecsendesítését szolgálja" - állította Alekszper Mamedov.

DK: Orbán Viktor szándékosan tette lehetővé Safarov elengedését

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint bizonyíthatóan Orbán Viktor kormányfő a hibás az azeri baltás gyilkos szabadon engedéséért, mivel tudatosan nem kért megfelelő garanciát arra, hogy Azerbajdzsánban eltekintenek a kegyelemtől.

Molnár Csaba, a párt alelnöke beszélt erről hétfőn, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján, amelyen hangsúlyozta, Azerbajdzsán a Gyurcsány-kormányok idején is többször kérelmezte Ramil Sahib Safarov kiadatását, ám akkor ezt nem tették meg, mert hazájától nem kaptak elegendő biztosítékot arra, hogy nem mérséklik büntetését.

Az ellenzéki politikus szerint az Orbán-kormány "egy nap hallgatás után elkezdett hazudni" a kérdésében, az azeri igazságügyi miniszter helyettesének levelére hivatkozva azt állítja, "Magyarországot átverte Azerbajdzsán". Molnár Csaba szerint azonban nem történt átverés, hanem Orbán Viktor tudatosan nyitva hagyott egy kiskaput Safarov szabadon engedésére. A DK alelnöke azt mondta: bár az azeri kormány képviselője megígérte, hogy az elítélt személyek átszállításáról szóló, 1983-ban Strasbourgban aláírt egyezmény kilencedik pontja alapján nem alakítják át a Magyarországon gyilkosság miatt elítélt állampolgáruk büntetését, arra azonban nem vállaltak garanciát, hogy nem élnek majd az ugyanezen dokumentum tizenkettedik pontjában biztosított kegyelem lehetőségével. Molnár Csaba valószínűtlennek nevezte, hogy a "Külügyminisztérium régi, tapasztalt, tehetséges jogászai" ne ismernék az egyezmény azon mondatát, amely szerint "mindegyik fél gyakorolhat egyéni kegyelmet, közkegyelmet, vagy átváltozathatja a büntetést alkotmányának, vagy más jogszabályainak megfelelően". A DK szerint mindezek alapján kizárólag Orbán Viktort és kormányát terheli felelősség a történtek miatt.

Orbán Viktor hétfőn újságíróknak a kérdésről nyilatkozva azt mondta, Magyarország eddig is a nemzetközi jogi eljárásrendet követte az azeri kiadatási ügyben, ezután is ezt teszi, és nem tulajdonít különösebb jelentőséget az ennek nyomán kialakult vitának: "higgadtan és nyugodtan vesszük ezt tudomásul". Arra a kérdésre, hogy a kiadatási ügyben volt-e titkos megállapodás az azeriekkel, a kormányfő azt válaszolta: "ez egy demokratikus európai állam. A nemzetközi jog szabályait nem titkos megállapodások szerint alakítják, hanem ahogyan azok írva vannak, nyilvánosan".

Magyarország pénteken adta ki Azerbajdzsánnak az örmény katonatársa meggyilkolása miatt életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt Ramil Sahib Safarovot, akit hazájában elnöki kegyelemmel azonnal szabadlábra helyeztek, őrnaggyá léptettek elő, új lakást adtak neki, és visszamenőleg kifizették a bérét. Szerzs Szargszján örmény elnök még aznap Jerevánban bejelentette, hogy országa megszakítja a diplomáciai és minden egyéb hivatalos kapcsolatát Magyarországgal. Vasárnap Németh Zsolt, a Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hivatalába kérette és diplomáciai jegyzéket nyújtott át Vilayat Guliyevnek, Azerbajdzsán budapesti nagykövetének, tájékoztatva őt, hogy Magyarország elfogadhatatlannak tartja Azerbajdzsán lépését az örmény katonatársa meggyilkolása miatt elítélt azeri férfi kiadatása ügyében.

Orbán: higgadtan vesszük tudomásul a vitát

Magyarország eddig is a nemzetközi jogi eljárásrendet követte az azeri kiadatási ügyben, ezután is ezt teszi, és nem tulajdonít különösebb jelentőséget az ennek nyomán kialakult vitának: "higgadtan és nyugodtan vesszük ezt tudomásul" - mondta Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten újságíróknak, a közszolgálati egyetem tanévnyitójáról távozóban.

Arra a kérdésre, hogy a kiadatási ügyben volt-e titkos megállapodás az azeriekkel, a kormányfő azt válaszolta: "ez egy demokratikus európai állam. A nemzetközi jog szabályait nem titkos megállapodások szerint alakítják, hanem ahogyan azok írva vannak, nyilvánosan".

Arra, hogy milyen további lépéseket tervez Magyarország, azt felelte: "nem tervezünk semmit, mert Magyarország képes arra, hogy minden kérdést a saját súlyának megfelelően kezeljen".

Magyarország mindenkivel jó viszonyra törekszik, tiszteli a tőle különböző országokat, "megadjuk a tiszteletet, éppen ezért mindig a nemzetközi jog szabályainak betartása mellett fogunk eljárni a jövőben is, ugyanezt fogjuk cselekedni a jövőben is hasonló esetek esetén" - mondta a miniszterelnök. Az Örményországgal való kapcsolatot firtató felvetésre reagálva Orbán Viktor hangsúlyozta: "tiszteljük az örményeket, és reméljük, hogy jó viszonyt ápolhatunk velük a következő évtizedekben is".

Magyarország pénteken adta ki Azerbajdzsánnak az örmény katonatársa meggyilkolása miatt életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt Ramil Sahib Safarovot, akit hazájában elnöki kegyelemmel azonnal szabadlábra helyeztek, őrnaggyá léptettek elő, új lakást adtak neki, és visszamenőleg kifizették a bérét.

Szerzs Szargszján örmény elnök még aznap Jerevánban bejelentette, hogy országa megszakítja a diplomáciai és minden egyéb hivatalos kapcsolatát Magyarországgal.

Vasárnap Németh Zsolt, a Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hivatalába kérette és diplomáciai jegyzéket nyújtott át Vilayat Guliyevnek, Azerbajdzsán budapesti nagykövetének, tájékoztatva őt, hogy Magyarország elfogadhatatlannak tartja Azerbajdzsán lépését az örmény katonatársa meggyilkolása miatt elítélt azeri férfi kiadatása ügyében.

Szijjártó: az országnak nincs félnivalója

A Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára szerint Magyarországnak nincs félnivalója az azeri kiadatás ügye kapcsán, mert egy nemzetközi egyezménynek megfelelően jártak el; Szijjártó Péter erről hétfőn beszélt az M1 Ma reggel című műsorában.

Transzparens módon egy nemzetközi egyezménynek megfelelően jártunk el, és aki egy nemzetközi egyezmény alapján, transzparens módon jár el, annak semmifajta félnivalója vagy takargatnivalója nincsen - fogalmazott Szijjártó Péter.

Arra a felvetésre, hogy többen háttéralkuról beszélnek, úgy válaszolt: akik ilyet állítanak, azok "túlságos élénk fantáziával vannak (...) megáldva". Semmiféle háttéralku nem született - jelentette ki Szijjártó Péter.

Az államtitkár a TV2 Mokka című műsorában feltett kérdésre, hogy meddig gyűrűzhet a diplomáciai botrány, azt válaszolta: "akkor lenne felróható bármi Magyarországnak, ha bármilyen nemzetközi egyezmény megsértésével jártunk volna el".

Szijjártó Péter elmondta: azt kicsit túlzásnak gondolja, hogy a világpolitika mostani állásában egy nemzetközi kiadatási ügyet tekintenének uralkodó témának. "Azért messze nem így van" - tette hozzá.

Magyarország pénteken adta ki Azerbajdzsánnak az örmény katonatársa meggyilkolása miatt életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt Safarovot, akit hazájában elnöki kegyelemmel azonnal szabadlábra helyeztek, őrnaggyá léptettek elő, új lakást adtak neki és visszamenőleg kifizették a bérét.

Szerzs Szargszján örmény elnök még aznap Jerevánban bejelentette, hogy országa megszakítja a diplomáciai és minden egyéb hivatalos kapcsolatát Magyarországgal.

Korábban

Safarovot pénteken adta ki Magyarország Azerbajdzsánnak. A férfit 2004-ben életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték Budapesten örmény katonatársa meggyilkolásáért. Kiadatását követően elnöki kegyelemben részesült.

A magyar Külügyminisztérium és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szombaton kiadott közös közleményében azt hangsúlyozta, hogy Magyarország az életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélt Ramil Sahib Safarov azerbajdzsáni állampolgár Azerbajdzsán részére történt átadásakor a strasbourgi európai egyezmény alapján járt el. A magyar kormány jelezte ugyanakkor, hogy Magyarország az örmény fél diplomáciai kapcsolatokat érintő lépését sajnálatosnak tartja.

A kiadatás következményeként Jereván jelezte, hogy megszakítja, a későbbi közlemények alapján felfüggeszti a diplomáciai kapcsolatokat Magyarországgal. Az MTI-nek nyilatkozó nemzetközi jogász ugyanakkor rámutatott, hogy a két kifejezés között csak politikai jelentésében van különbség; míg a felfüggesztés enyhébb, addig a megszakítás súlyosabb kategóriát jelez. Valki László hozzátette: ha a diplomáciai kapcsolatot megszakították, azt éppen úgy helyre lehet állítani, mint akkor, ha azt csak felfüggesztették - fűzte hozzá.

A nemzetközi jogász arra is felhívta a figyelmet, hogy mivel nincs magyar és örmény követség a két országban, ezért a bejelentésnek erőteljesen szimbolikus jellege van.

Az Örményországban kormányzó Köztársaság párt alelnöke azt közölte, hogy szerdára összehívhatják az örmény parlament ülését, amelyen jóváhagyhatják a diplomáciai kapcsolatok felfüggesztését Magyarországgal. Galuszt Szaakjan a Novosztyi-Armenyija hírügynökségnek elmondta, hogy a párt parlamenti frakciója hétfőn valószínűleg megkezdi a szükséges aláírásgyűjtést a rendkívüli parlamenti ülés összehívása érdekében.

Szaakjan kijelentette: az örmény parlamentet a Ramil Safarov azeri katonatiszt kiadatására való válaszlépés, a Magyarországgal való diplomáciai kapcsolatok felfüggesztése miatt kívánják összehívni Jerevánban.

A Fehér Ház Nemzetbiztonsági Tanácsa, valamint az amerikai külügyminisztérium szóvivője által még helyi idő szerint pénteken kiadott közleményekből kiderült: Barack Obama aggódik a Ramil Safarovnak adott azeri elnöki kegyelem miatt, s Washington arra kéri Budapestet, magyarázza meg, miért döntött úgy, hogy hazaengedi az azeri katonatisztet.

Fuad Alasgarov, az azeri elnöki hivatal rendvédelmi szervekkel való együttműködésért felelős osztályának vezetője a News.az azeri hírportálnak adott interjújában elmondta, hogy a kiadatás az elítéltek átszállításáról szóló 1983-as európai egyezmény alapján ment végbe. Az egyezményben foglaltakkal összhangban az azeri fél kapcsolatba lépett a magyar hatóságokkal, és intenzív tárgyalásokat folytattak Safarov hazaszállításáról. Alasgarov azt hangoztatta, hogy a gyilkossági ügy a kezdetektől fogva átpolitizált volt, "az örmény lobbi súlyosan akadályozta" a kiadatást.

Az azerbajdzsáni külügyminisztérium szóvivője is azt hangsúlyozta, hogy Ramil Safarov kiadatása nem ütközött nemzetközi jogi normákba. A kiadatás Azerbajdzsán és Magyarország kétoldalú ügye, amelyet a fennálló jogi kereteken belül rendeztek - nyilatkozta a szóvivő.

Szombaton ismét tüntettek Jerevánban, délelőtt több százan gyűltek össze a külügyminisztérium épülete és Magyarország tiszteletbeli konzuljának irodája előtt. A mintegy háromszáz fő követelte, hogy "Örményország hosszú időre szakítsa meg kapcsolatait Magyarországgal, amíg a magyar hatóságok tetteikkel nem kérnek bocsánatot." A Novosztyi Armenyijii állami hírügynökség szerint a tüntetők sürgették az örmény külügyminiszter lemondását.

Az Ajazn elnevezésű szervezet akcióján résztvevők Magyarország örményországi tiszteletbeli konzuljának irodájánál letépték a magyar zászlót az épület faláról, majd felgyújtották azt.

Ramil Safarov szabadon bocsátása kapcsán az örmény külügyminisztérium szombati nyilatkozatában a magyar kormány erkölcsi felelősségét vetette fel.

A külügyminisztériumi nyilatkozat szerint az örmény hatóságok több ízben tájékoztatták a magyar kormányt arról, hogy a Ramil Safarov által elkövetett bűncselekményt, örmény tiszttársának a megölését Azerbajdzsánban állami szinten, egyebek mellett az elnök szintjén is helyeslik és igazolni igyekeznek. "A magyar kormánynak tudnia kellett az azerbajdzsán hatóságok nyilatkozatairól, amelyek elegendő alapul szolgálhattak annak kétségbe vonásához, hogy Azerbajdzsán területén folytatódik a (Safarovra kirótt) büntetés végrehajtása" - áll a dokumentumban.

A Fidesz, és a Jobbik szerint is nemzetközi jogilag lezárt ügyről van szó. Az ellenzéki MSZP és a Demokratikus Koalíció ugyanakkor az Országgyűlés külügyi, illetve az alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottsága rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezte. Az ugyancsak ellenzéki LMP azt hangoztatta: a magyar kormány magyarázattal tartozik a megsértett örmény népnek, valamint az ügy előtt megdöbbenve álló nemzetközi és hazai közvéleménynek.

Olvasóink írták

187 hozzászólás
  • 187. Demalgon 2012. szeptember 10. 16:08
    „Na fuss neki újra”
  • 186. szabo1936 2012. szeptember 07. 18:19
    „Es az egesz vilag azt gondolta,hogy Einstein mar regen meghalt!”
  • 185. Demalgon 2012. szeptember 07. 16:44
    „Amúgy nem értem minek kell 1 km-re menni meríteni a folyó vízéből, amikor egy lépésre előttünk a csap ...”
  • 184. Demalgon 2012. szeptember 07. 16:42
    „1967 Vietnám, és tessék tovább gondolni, gondolkodni, olvasni és körülnézni, amire úgy látom képtelen.

    Kik is kik is? :) Ezt most komolyan megkérdezte? :) Jah persze, a nagy ámerika majmolásban ezt a részt is átvettük már értem, amikor a saját vezetői vezetik a birkákat úgy, hogy közben sokan semmiről nem tudnak, akik meg összeesküvéseket kiáltanak gyakran kerülnek szembe valamelyik "központtal". Sose hittem volna, hogy ezt a kérdést valaki fel fogja tenni, azt hittem ennyire ... inkább nem mondom :)”
  • 183. szabo1936 2012. szeptember 07. 15:39
    „182.Demalgon
    Tisztelt urram maga atgondolta,hogy mit irt. A katonak zomere.
    A 2 Vilag haboru alat tob mint 30 millio ember volt egyenruhaban ha amit maga ir igaz lene akor 1945 utan rengeteg gyilkosagok letek volna {nem voltak)
    Es tesek mar elarulni,hogy kik azok akik az oruknal fogva vezetk az amarikaiakat?”
  • 182. Demalgon 2012. szeptember 07. 13:56
    „elemér, hogy te mekkora baromságot mondták .... pszichológia, ha én mindig így cselekedtem volna, hogy előre felmérem a lehetőségeim, akkor már hullák borítanának mindent. Ez nem pszichológia, mert a pszichomókusaid egy ember által kitalált folyamat következménye, hiszen a pszichológiát emberek írták, akik ráértek unatkozni és a megfigyelt jelenségekhez kitaláltak valami süket szöveget, ami részben igaz, részben nem.

    Ha valaki éjszaka felkapja a baltát, akkor vagy elpattant valami, vagy szimplán szórakozásból, kedvtelésből használja, ahogy a katonák zömére, akik a harcok utóhatásaitól és az átélt eseményektől szenvednek erős insomniában igaz ez”
  • 181. Demalgon 2012. szeptember 07. 13:52
    „elemér, meglátszik, hogy egy múlt nélküli ország máshogy nem tudott volna talpon maradni :) 200 éves múlttal, és a mai napig megfigyelhető rasszizmussal nem igazán kellene annyira verni a nagy ámerikai mellet. Szélesebb látókör és nagyobb élettapasztalat :) Hogy körbe ne röhögjelek, azért tudják az ámerikaiakat az orruknál fogva vezetni, hogy fingjuk sincs arról mi is történik hőn szeretett ámerikájukban :) kicsi szánalmas bohóc :)”
  • 180. Pretorianus 2012. szeptember 06. 12:00
    „178. pancser 2012.09.05. 21:30
    :)))
    Téged már senki nem vesz komolyan,mondhatnám közutálatnak örvendsz...ez tökéletesen lejön minden cikknél és a hozzád szólóknál.Na jó vergődést továbbra is,félnótás!”
  • 179. elemér 2012. szeptember 05. 23:15
    „Nézzünk akkor a jövöben. Kina növekszik de a környék is növekszik, és azok nem biznak bennük. Mi vagyunk ott és garantáljuk nekik a békét. Ruszkinak is csak mi tudjuk azt garantálni, mert Kinával és a muzulmánokkal nekik is voltak meg lesznek is problémáik. India is a mi szövetségesünk.”
  • 178. pancser 2012. szeptember 05. 21:30
    „175." Pre......" Azt hiszed, hogy bosszúálló nőre emlékeztető szófordulataidat valaki komolyan veszi és engem kellemetlen helyzetbe hozol? Elégedett vagy magaddal mint a h.......k! Gratula!
    Mondtam maradj a cikknél. Autót is ilyen cikkcakkban vezetsz, közben kiordítasz az ablakon?”
  • 177. szabo1936 2012. szeptember 05. 18:59
    „elemer
    Az ilyesmit egy ox-brainek nem lehet elmagyarazni.
    Vietnam: A 2VH utan a japanokat Genereal of the Army MArthur visza zavarta a hazajukban.A komunizmus azonal belepet a vacumban:
    Fulop szigetek a Huckbala movement 5 evig tartot mire levertek,
    Malasia;A kinaii komunista part elinditota a polgar haborut.Az akori angol gyarmatositok NewGuinabol importaltak emberi hust evo canibalkat,hogy levadaszak oket a dzsungelbanle is vadasztak oket evel veget ert az o nagy foradalmuk.
    Indonesia:Sukarno a nagy playboy jatszota a kinai kartyat es meg akartak gyilkolni Suharto tabornokot,hu de roszul sult el a fegyveruk mert Suharto atvete a hatalmat egy katonai pucsal es sok ezer kinai az eletevel fizetet azert.
    Laos:A vietnamiak folbuzditoka Capt,Congot egy lazadasra es megezdodot a Laos conflict a voroe herceg es a royal hercegek kozot{testverek voltak}De ok nem szamitotak a Meo torzsre akik General Vang Tau vezetesel sok sok evekig harcoltak a Pathet Lao es a North Vietman elen.
    ES ami Vietnqamban tortent azt nem ertik meg az emberek MO on pedig de sok penzt koltotek ot el.En sokszor talataam magyar gyartasu gyogyszereket es mas dolgokat amik Mo rol szarmaztak.
    ES neked teljesen igazed van a jelenlfgi Vietnamis kormany mar tobszor megkerte a USA t,hogy jojenek visza foleg Cam-Ran Bayben.OK meg mindig azikat az orszag utakat haszanaljak amit a US Army Eng alakulatok epetetek nekik.”
  • 176. elemér 2012. szeptember 05. 16:06
    „A Vietnani háboru a komcsi terjeszkedés megakadájozása volt. Harcoltunk az egész komcsi világ ellen, kina, ruszki és csatlósai. Legfontosab teljesitményünk hogy kipucoltuk a komcsikat a környékböl, habár ez 15 évig tartott. Ha simán nyertek volna, akkor nagyob lett volna a fejük és a környéket is veszéjeztették volna. Malazsia, Indonézsia, Singapore, Thaiföld. A ruszkit pedig mi buktattuk meg. Visszafizettük nekik Vietnamot. Vietnam rögtön megtámadta Laost 78-ban. Nekik volt legnagyob katonaságuk dél kelet ázsiában. Mivel mi beavatkoztunk Vietnamban a felsorolt térségnek volt ideje a fejlödésre. Óriási különbség van náluk az életszinvonalban. Ez ép olyan mint É.Korea és Dél Korea. Ma szivesen látnak minket Vietnamban és felajánlották volt bázisainkat a haditengerészetnek. Természetes ellenségük Kina. Ruszki pedig Mo. természetes ellensége. Mi biztositsuk a békét és az olajat szövetségeseinknek. Nincsenek külön utak.”
  • 175. Pretorianus 2012. szeptember 05. 12:27
    „174. pancser 2012.09.05. 12:13
    Félkegyelmű!
    Ki vagy te,"hogy hányszor mond el", :)) mit írjak? Majd engedélyt kérek,hogy kellemetlen helyzetbe hozzalak...:)))”
  • 174. pancser 2012. szeptember 05. 12:13
    „173. "Pre......." megint olyasmibe ütöd húsos orrodat amihez semmi közöd, meg az cikknek sincsen. Ha hozzád hasonlóan viselkednék én is elő tudnék húzni az alsó sublótból egy kis gyilkolászást a magyar történelemből ami nem ide tartozik akárcsak Vietnam. Hányszor kell neked elmondanom, hogy maradj a cikknél? Tudod mi a cinizmus?”
  • 173. Pretorianus 2012. szeptember 05. 09:48
    „Farkas koma!
    A hírszerzést azért/is/ találták ki,hogy ne legyenek/kevés legyen.../ civil áldozatok...Feltűnően sok a jenkiknél,mondjuk a vietnámi háborúban/is/ a kb.3!!!millió lélek! De persze majd jön az öreg szabó,és majd ezt is jól megmagyarázza.Ő,aki ott gyilkolászott.... Önként! Nem a szülőhazáját védve! Bármit is ír épp ezért,valahogy nem érzem autentikusnak! Képmutatónak annál inkább!
    "DE ha en az egesz eletemet MO toltotem volna akor en ugy tudnam oket kezelni mint a szodas a szamarat."
    Elverte,mint szódás a lovát! A szamár az,aki egy egyszerű kis szólást sem tud rendesen idézni...
    Farkas koma,érdekes,hogy küzdesz a másik fél bemutatásán,és ami igazán érdekes, én nem álltam ki mellettük! Egyetlen egy mondat erejéig sem.Sőt,egy szót sem írtam rólunk.És befejezésnek,egy fél mondatocska hogy meg tudja változtatni egy cikk hozzászólásainak tartalmát...:))) Főképp,ha van rá érdeklődés...:)Lásd a 100. hozzászólást.”
  • 172. elemér 2012. szeptember 05. 08:28
    „Igazad van Szabó, látom kezdessz belejönni. Nekem az segitett hogy használtam anyanyelvem egy darabig otthol az USA-ban. Nekünk széleseb látókörünk és nagyob élettapasztalatunk van. Ezért légy türelmes a szerencsétlenekkel akiknek Mo. a világ közepe. Okos emberek már rég tengeren tul vannak.”
  • 171. szabo1936 2012. szeptember 05. 02:43
    „Lone_volf
    Egyeduli farkas de jo lene ha en olyan joltudnak magyarul irni mint te akor konyaben tudnam a dolgokat kezelni.DE ha en az egesz eletemet MO toltotem volna akor en ugy tudnam oket kezelni mint a szodas a szamarat.
    Na most a te hozzaszolasod utan ezek ki fogjak vezenyelni a nehez tuzerseget mert nekiki csak az o demegog amerikai fobias kijelentesek tetszenek az idelogoia mer gyogyithatatlanul megfertozte oket.Nem lenek meg lepodve ha az unepekre amikor folveszik a legjob ruhajukat akor a fejuket betakarjak egy kockas asztal teritovel es bekepzelik maguknak,hogy ok valmi arab sheikok.Sajnos az ilyen rovidlatokat meg szemuvegekel sem lehet kezelni.Ok a legmuvelteb emberek mert ertik es beszelik a farsit,a pasthunt,az uzbeget es meg mas egyeb irani eredetu nyelveket es az oszes informaciojukat az Ajatholaktol kapjak oszpontositva a Teheran Newstol.
    Lone Wolf keep the fire burning maybe just maybe someday they wake up,but i Won´t bet on it.
    May all the mulahs and Ajatolahs burn in hell!”
  • 170. pancser 2012. szeptember 04. 23:19
    „"Pre....." Én lennék ideges? Talán te, gondom olvastad hogy olvasgass! Mondataidnak se füle se farka, kevered Gizikét a gőzekével, almát a körtével stb,”
  • 169. elemér 2012. szeptember 04. 23:15
    „Charlie azt kérdezte Friedmantöl, na és mi lett volna ha mi nem avatkozunk be Irakba. Ma az lett volna ott mint Sziriába, csak még rosszab mondta. Mi irakba kinyirtuk a szélsöségeseket, segitettünk az alkotmányukkal és most egymásközt veszekesznek.”
  • 168. elemér 2012. szeptember 04. 22:52
    „Ezt a Sziriai lázongást vitassa Tom Friedman az interjun Charlie Rose-al. Friedman egyik legjártasab riporter az arab világban, és NYT-ban rovatja van. Aszongya Charlienak, ezek nemtudják eldönteni egymásközt, hogy kinek volt igaza a XVII-ik században. Melyik proféta volt az igazi, suni vagy shia. Nekünk igazán semmi közünk ehez nincs. Szerintem Orbánnal is igy lehet ez, aki a középkorba akarja vezetni az országot. Döntsék ezt el Mo.-n hogy kinek van igaza.”
187 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két személygépkocsi ütközött Balkányban

Két autó ütközött össze Balkány belterületén: a balesetben hárman megsérültek, egyikük súlyosan. Tovább olvasom