Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Az ismert ember a legjobb reklám

Amikor Cserhalmi György megjelent a CIB Bank reklámjában tíz évvel ezelőtt, esztéták, filmkritikusok oktatták ki a szakmai tisztességről. Idén Rúzsa Magdi szerződést kötött a Pepsivel, és az újságok arról írtak, milyen illusztris klubba lépett be: előtte Robbie Williams, Lionel Richie, Tina Turner is szerepelt az üdítőgyár szpotjaiban.
Magdi az üdítőitalcég reklámtábláján, a hódmezővásárhelyi autóbusz-állomásnál. A Pepsi büszke arra, hogy megszerezte. Fotó: Tésik Attila
Amikor Cserhalmi György megjelent a CIB Bank reklámjában tíz évvel ezelőtt, esztéták, filmkritikusok oktatták ki a szakmai tisztességről. Idén Rúzsa Magdi szerződést kötött a Pepsivel, és az újságok arról írtak, milyen illusztris klubba lépett be: előtte Robbie Williams, Lionel Richie, Tina Turner is szerepelt az üdítőgyár szpotjaiban. Az ismert és szeretett embereket a reklámozók is egyre jobban szeretik. A színész szerint ebben a helyzetben az a fontos, hogy az ember gondolkodjon, mielőtt elvállal egy ilyen munkát, és ha elvállalta, tisztességesen végezze el. Így nem kell bánkódnia később sem.

„Cserhalmi György pedig túl a CIB-reklámon és az azt követő terméketlen sajtóvitákon, még mindig nagyon jó színész: takarékos, nagyvonalú, talán nem létező tartalmakat is megmutatni képes játéka úgy időutazás egy hajdan létezett, színvonalas filmszínészi stílus korába, hogy cseppet sem tűnik korszerűtlennek" – írta 2001-ben Vademberek című filmről szóló kritikájában Ágfalvi Attila. Jellemző, hogy hat évvel a tévéreklám feltűnése után még mindig ehhez képest írtak a színészről. Annak idején viszont esztéták oktatták ki a szakmai tisztességről. Ő maga erre úgy reagált egy interjúban, hogy el lehet tűnődni azon, ki a bárdolatlanabb. Az, aki tényleg jó pénzért kétszer is meggondolta, mit vállal el, és elérte, hogy tiszteletben tartsák a szempontjait, vagy az az esztéta, aki ordítani szokott a mobiltelefonjába az utcán, séta közben.

News = people

Cserhalmi úttörő volt. Azóta sok kollégája vállalt hasonló feladatot. Ma már ritkább az, hogy a reklámokból válik ismertté egy-egy ember, inkább ismert arcok tűnnek föl a reklámokban. A híres embernél nincs izgalmasabb – ez derül ki a tévénéző számára, de mintha az írott sajtóban tapasztalható átalakulásnak is ez a felismerés lenne az eredője. A lapterjesztéssel foglalkozók tudják: Magyarországon Zámbó Jimmy öngyilkossága volt a fordulópont, addig a Népszabadságból fogyott a legtöbb példány, azután vette át a vezető szerepet a Blikk. Majd egymás után jelentek meg azok a színes magazinok, amelyek csak az ismert emberek mindennapjairól szólnak. A jelenség a hír fogalmát is felülírja: Angliában az újságíró-iskolán úgy rajzolják fel a képletet, hogy news =
people, tehát az embernél – az ismert, vagy valamilyen szempontból érdekessé váló embernél – nincs izgalmasabb téma.

Nem a pénzre kérdeznek rá először

Egy játékfilm költségvetése általában nyilvános adat: elolvasható az interneten, hogy a Minden6ó 2. című vígjáték 250 millió dollárral minden idők eddigi legdrágább komédiája lesz. A reklámfilmek ára azonban üzleti titoknak számít. Csak szakmai körökben terjedő információ, hogy a Matáv egyik új, sok animációval dúsított reklámja 3 és fél millió forintba került. A szereplők díjazása ugyanígy titok.
– Ötezer forinttól félmillióig változhat a honorárium néhány másodpercért, ez a szereplőtől, az ismertségétől, a helyzettől és attól függ, hol látható majd a reklámfilm – felelte kérdésünkre Rozsnyai Amanda, a budapesti Media Flash Reklám és Televíziós Szolgáltató Műhely gyártásvezetője.
Kinek készül? Hol látható? Először többnyire ezt kérdezik a leendő szereplők. Ha egy reklámfilm megrendelője nagy cég, többet kérhetnek a szereplők is. Az sem mindegy, hogy a reklámot csak a Dabas Tévé nézői látják, vagy az egyik országos kereskedelmi csatornán megy naponta többször. Az is előfordul, hogy a reklámfilmajánlat kedvezően érint valakit: például régebben gyakran szerepelt a képernyőn, és most ez lehetőség arra, hogy visszatérjen. A jótékonysági célból forgatott filmekre viszont az ismert emberek döntő többsége „kedvezményesen" megnyerhető.

Reklámfilozófia

Rúzsa Magdi, a harmadik Megasztár győztese az egyik legérdekesebb ember Magyarországon. A kishegyesi énekesnő első lemeze már több mint hatvanezer példányban kelt el, ez nálunk háromszoros platinalemez, az utóbbi három évben ez egyetlen előadóművésznek sem sikerült. Nem véletlen tehát, hogy idén június 17-én arról tájékoztatott a TV 2 honlapja, hogy a Pepsi Michael Jackson, Lionel Richie, Tina Turner, Ray Charles, Madonna, a Spice Girls, Robbie Williams, Beyoncé, Shakira után Magyarországon Rúzsa Magdival reklámozza üdítőitalát. „A Pepsi filozófiáját képviselik az együttműködő felek, mely szerint ha valamit igazán akarsz, kitartással, szorgalommal és sokszor megannyi küzdelem árán elérheted... Az elmúlt hónapok alatt Rúzsa Magdi nagyon sok fiatal számára vált példaképpé. Meggyőződésünk, hogy Magdi eddigi életútja és sikere is túlmutat a zene világán, s egyaránt szól a tehetségről, a küzdeni tudásról, a kitartásról... Büszkék vagyunk arra, hogy Magdit is a Pepsi sztárjai között tudhatjuk!" – nyilatkozta Barta Zsolt, a Pepsi kommunikációs vezetője. Kiderült, hogy a Megasztár győztese a Pepsi-termékek címkéin és posztereken is feltűnik. Magdi azt mondta, „nagy megtiszteltetésnek érzi a Pepsi felkérését, és igyekszik megszolgálni a bizalmat, remélve, hogy a mostani három hónapos kampányt követően talán további együttműködésre is sor kerülhet". De Magdi szerepel a TV 2 spotjában is – némán.

Színész és szépség

Három évvel ezelőtt szerepelt egy gyógyszerreklámban Fekete Gizi. A Jászai Mari-díjas szegedi színésznő azt mondja, nem vált ki belőle különösebb érzelmeket, ha sokadszor is viszontlátja magát a képernyőn, hiszen ez a színészszakma velejárója. Hozzáteszi: ez egyébként egy jól sikerült munka volt, nincs vele semmi gond. Mindenkinek magának kell döntenie, hogy mit vállal el. Jól meg kell gondolni, és aztán komolyan kell venni a feladatot, így utólag nem lesz semmi rossz érzés. – Akkor követnék el hibát, ha rosszul végezném el a munkát – mondja Fekete Gizi.

– Számomra tanulságos volt látni az elkészült felvételt magamról; először persze úgy ültem le megnézni, hogy lássuk, hogy sikerült. De aztán érdekes dolgokra figyeltem föl – mondta a szentesi Farkas Laura, aki egy éven át volt a TV 2 arca. Laura a Miss Hungary szépségversenyen harmadik helyezést ért el – a Kazinczy szépkiejtési versenyen viszont első lett. A néhány másodperces szpotban némán táncol egy fiú oldalán. Laurának tetszett a kisfilm, volt, aki ez alapján ismerte föl, és ez végül is jólesett. De megfigyelte, hogy a stáb a forgatás közben egy-egy jellemző tulajdonságra figyelt fel, és azokra helyezték a hangsúlyt. Szerinte bármilyen szép és szívhez szóló egy kisfilm, azért senki se higgye azt, hogy bármit is megtudhat egy emberről, ha látja az arcát egy reklámban.


Magdi elérhetetlen

Azt kérdeztük Rúzsa Magditól, milyen érzéssel nézi a róla készült reklámfotót mondjuk egy élelmiszerboltban, és milyen érzés látni azt a tévéspotot, amelyben ő szerepel, némán. A TV2 révén két hete elértük telefonon Magdi menedzserét, Szovják Beát, aki azt kérte, e-mailben küldjük el neki a kérdést. Ígérte, ahogy tud, beszél Magdival, és küldi vissza a választ. A levél nem jött a megbeszélt időben, felhívtuk a menedzsert, aki kérte, később hívjuk, majd aznap egészen este nyolcig elérhetetlennek bizonyult. Aztán felvette a telefonját, elnézést kért, és megígérte, másnap vagy harmadnap küldi a választ. Elmondta azt is, hogy amit Magdi nyilatkozik, azt megjelenés előtt a TV 2-nek is meg kell mutatni. A válasza nem jött, azóta sem.
Könnyű lenne most azt írni: Magdi megváltozott. Ez azonban nem igaz. Nyilván a munkatársai ügyelnek arra, hogy csak az igazán lényeges dolgokkal foglalkozzon. Az nem olyan fontos, mit akar tőle tudni egy vidéki napilap újságírója.
Bárcsak még jobban vigyáznának rá! 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Testületi ülés

A mosonmagyaróvári képviselő-testület október 30-án, hétfőn délután 1 órakor tartja soron következő… Tovább olvasom