Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

Az idén 73 milliárdot költenek a 4-es metró munkálataira

Az idén 73,7 milliárd forintot költenek Budapest költségvetési koncepciója szerint a 4-es metró kivitelezésére, az állami támogatás 2011-re 66,8 milliárd forint.
A főváros költségvetési koncepciójához készült táblázat szerint a projekt alapköltsége 2011-ben 62,7 milliárd forint, a kapcsolódó beruházások pedig csaknem 10 milliárdba kerülnek. A második szakasz előkészületeit Budapest leállította, ezért 2011-től a második szakaszra nem terveztek költséget. Az előkészületekre 2009-ben 1,3 milliárdot, 2010-ben pedig 251 millió forintot költöttek a táblázat szerint. Ettől az évtől a 4-es metró költségei folyamatosan csökkennek, 2012-re 54,5 milliárdot, 2013-ra 17,8 milliárdot, 2014-re pedig 13,6 milliárdot terveztek. Az állam a kivitelezést 2012-ben 52,4 milliárddal, 2013-ban 22,7 milliárddal, 2014-ben pedig 15,2 milliárddal támogatja. A mostani számítások szerint a 4-es metró összköltsége 280 forintos euróval számolva bruttó 378 milliárd 45 millió 400 ezer forint. Tarlós István főpolgármester múlt csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón azt közölte, a 4-es metró első szakasza számláinak kifizetéséhez "nagyságrendileg" még mintegy 100 milliárd forint hiányzik. A 4-es metró második szakaszáról szólva azt mondta: nem törlik a beruházási tervek közül, de jelenleg nincs a városnak egyetlen fillérje sem a megkezdésére. A Tarlós István főpolgármester által benyújtott költségvetési koncepcióról a tervek szerint a Fővárosi Közgyűlés szerdán rendkívüli ülésen tárgyal.

Olvasóink írták

  • 9. lacko26 2011. január 11. 19:13
    „Minek a pestieknek annyi metro. Egyszer csak beomlik a sok alagut ásástól. A vidéki ember ugyse utazik vele annyit. A vidékre is kellene egykis pénzt áldozni. Meg amilyen régota csinálják ez borzaszto. Más országba ennyi idöalatt öt metro alagút épül.”
  • 8. annobon 2011. január 11. 17:06
    „A politikai korrupció nem MSZP és SZDSZ találmány, még csak nem is magyar. Ebben is csak utánzói vagyunk a példakép államainknak. Ki jobban csinálja, ki meg kevésbé. Most a "bukott" pártot érdemes szidni meg felelősségre vonogatni, aztán pár év és fordul a kocka. Véget nem érően... Mióta Ézsau eladta Jákóbnak az elsőszülöttségi jogát egy tál lencséért, azóta végigvonul a korrupció a történelmen. Emberi gyarlóság és a mammon hatalma áll a háttérben. A XXI. századi fene nagy szabadság ("liberalizmus"), valamint a demokráciának álcázott kapitalizmus meg egyenest jó táptalaja a politikai (és egyéb) korrupciónak!”
  • 7. Csetneky 2011. január 11. 15:22
    „A 4-es metró az Mszp-Szdsz bagázs kormányzás álnéven folytatott csalás és lopás sorozatának egyik zászlóshajója. Nem beszélve a korrupcióról.”
  • 6. annobon 2011. január 11. 14:53
    „4-hez: így igaz. Ezért is írom újabban a szlogent: egyik kutya, másik eb!”
  • 5. zsukov 2011. január 11. 14:43
    „És ki <moderálva trágár> hiányzott a rohdt metro ..”
  • 4. alacska 2011. január 11. 14:38
    „Patriot !
    Egyesek nem tudom mikor hagyják abba ezt a demagóg szöveget. Úgy látszik te is vevő vagy az " Orbán és kormánya mindig igazat mond! " szövegre. Hozzá nemértés? Nézz körül és látod mekkora káosz van az országban- hozzá nem értő emberkék ülnek a minisztériumokban. Hazudnak össze vissza- " mindenki jól jár a NAGYARÁNYÚ adócsökkentéssel- ki hát Ők és hozzáhasonlóak, nem lesz gázáremelés -kinek aki 1200m3 -nél kevesebbet fogyaszt / persze mert mással is fűt/- egy átlagos méretű 70-80m2 családi ház fűtése, melegvízellátása, főzés kb 2500m3 gázt igényel.Soha nem látott mértékben emelkedtek az üzemanyagárak, a valuták, az élelmiszerárak...akkor miről beszélünk? Nézz körül az országban és lemérheted a nyolc évet, autópályák, lakótelepek, városközpontok, új üzemek... Sajnos voltak csalók, sikkasztók ebben az időben is- de történtek az Antall és Fidesz első kormányidején is- csak hát erről már nem beszélünk!”
  • 3. annobon 2011. január 11. 13:42
    „Többek között ezt találtam a neten: "A 4-es metró késése részben az első Orbán-kormány döntéséhez kapcsolódik. Az állam és a főváros közti megállapodást az 1998-as választások előtt sietve szentesítette Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter pénzügyminiszter. A számos szakember által súlyosan pazarlónak tartott projektet az új kormány luxusberuházásnak titulálta, és megvonta az építéshez szükséges támogatásokat." Meg még ezt is: "2009 májusában kiderült, hogy a metróépítés 50 szerződése közül 11-et a nyílt pályázat mellőzésével kötöttek. Az Európai Bizottság (EB) ezért azt javasolta, hogy a 11 szerződés teljes értékét, 170 millió eurót (kb. 47 milliárd forintot) vegyék ki a magyar pályázatból, és fordítsák más közlekedési célú beruházásra." Több kormány közös sara ez az egész ügy. Itt is érvényes az "egyik kutya, másik eb" mondás!”
  • 2. Patriot 2011. január 11. 12:08
    „.. ez is egy igazi ballib sikertörténet.
    A csalás, a lopás a hozzá nem értés és folyamatos hazugságok ellenére sincs kész egy árva méter metró sem.”
  • 1. Infamous 2011. január 11. 12:07
    „ha csak 10%-kal számolok, akkor idén is sokat kaszálnak a Bp-i politikusok...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kedveltebb lett az EU a Szonda Ipsos felmérése szerint

Júliusban 38 százalék volt azok száma, akik Magyarország európai uniós csatlakozásában inkább előnyt láttak, január elején az arány már 46 százalék. Tovább olvasom