Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 14°C Még több cikk.

Az autóelszállításnak máris vége?

• A tiltott helyen megállást, várakozást nem követi elszállítás. Például az Aradi vértanúk útján, a Jókai utcában, és még sorolhatnám... A tábláknak nincs jelentősége! Nálunk? Ugyan... A Kisalföld információja szerint kiszállt az autóelszállításból az erre szerződött alvállalkozó, így a győri parkolási rendben bevezetett szigorítást egy időre „jegelni” kell. A rendőrkapitány azt mondja, ha nem is akkora intenzitással, mint a kezdetekkor, de a rendelet betartatását most is biztosítják.

Az SMS-t író olvasónak igaza van: annak ellenére, hogy a tavaly hozott szigorú önkormányzati rendelet továbbra is él, tehát a tilosban parkoló autókat el lehet(ne) szállítani Győrben, mégsem látni manapság az utcákat korábban sűrűn járó (a szakzsargonban „Rettenetesnek” nevezett) szállítóautót.
Biztos forrásból úgy tudjuk, hogy a feladatra szerződött cég – amely egyébként a kerékbilincselést is végzi – alvállalkozója visszamondta a szerződést. Jelenleg is keresik az utódját, de amíg nincs jelentkező, a feladat – fogalmazzunk így – meglehetősen nehezen elvégezhető.

Nincs elég ember

Autóelszállítást a közterület-felügyelet nem végezhet, az intézkedés joga a rendőrséget illeti (magát a szállítást pedig egy vállalkozó végzi). A szervvel azonban e tekintetben nem tökéletesen elégedett a megbízó önkormányzat, informátorunkat idézve: a kapitányság nem tud elég embert erre a feladatra ráállítani, így viszont lehetetlen betartatni a rendeletet. Pontosan tudjuk, hogy ez a tény az autósokat kicsit sem keseríti el, de attól még beszédes adat, hogy a tavaly augusztusban bevezetett szigorítás alig fél év alatt dugába dőlt. Bár ennek ellentmondani látszik a győri rendőrkapitány nyilatkozata, aki szerint: „Ha nem is akkora intenzitással, mint a kezdetekkor, de továbbra is végezzük a rendelet betartatását.” Holló Sándor a Kisalföldnek azt is elmondta, a rendeletnek megfelelően biztosítják a tilosban parkoló autók elszállítását; különösebb atrocitás eközben nem érte a munkatársakat.
Igazságot nem tudunk tenni, olvasónk SMS-ének azonban mi is utánanéztünk: pénteken és a hétvégén a belvárosi utcákban valóban sorban álltak a megállni tilos táblák mögött az autók – el nem szállítottak egyet sem.

Sorban a tilosban

Ezzel együtt is tény, hogy a korábbinál jóval keményebb év volt a tavalyi a közterület-felügyelet számára. Erről alig egy hónapja Cseh Ferenc igazgató elmondta, összesen 3919 esetben kellett (11 millió forintos regisztrált bevétellel) helyszíni bírságot kiszabni; a felügyelők 1419 esetben szabálysértési feljelentést tettek. A legtöbb baj a szabálytalanul parkolókkal, a behajtási tilalom megsértőivel volt.

804 kerékbilincs

Más városok tapasztalataiból úgy prognosztizálták, hogy Győrben egy év alatt körülbelül 600–800 alkalommal lesz szükség kerékbilincsre. Azonban augusztus 1. és december 31. között – tehát csupán öt hónap alatt – már 804 esetben kellett kerékbilincset alkalmazni a történelmi belváros behajtási tilalommal védett részén.
A rendelet szerint a kerékbilincs leszereléséért áfával együtt 24 órán belül 12.500, 48 órán belül 18.750, 72 órán belül 25 ezer forintot kell fizetni. Az elszállítás ára 12.500 forint, a jármű tárolásának költsége pedig naponta 1250.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bajnokok Ligája

A B csoportban: Dunaferr–Knjaz Milos (szerb) 39–24 (21–13). Tovább olvasom