Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Az Audi nem adja ingyen a támogatást

A kilencedik szerződésváltozatot ma valószínűleg sikerül elfogadnia a megyei közgyűlésnek a péri repülőtér ügyében.
A reptér fejlesztésére az Audi 900 ezer eurót biztosított, cserébe viszont megfelelő szolgáltatásokat és garanciát kért a tulajdonosoktól – így a megyei önkormányzattól is. Erről folyt eddig a tárgyalás. A megyei közgyűlés elé ma kerül az Audi Hungaria Motor Kft.-vel kötendő szerződéstervezet a péri repülőtér ügyében. Mint ismert, a Győrhöz közeli reptér fejlesztésére Phare-pénzt nyertek a tulajdonosok, amelyhez az Audi is hozzátett 900 ezer eurót. E támogatás fejében igényei is voltak, többek között az, hogy tíz évig kedvezményesen használhassa a repteret. Ezenkívül megfelelő garanciát és szolgáltatásokat is kért, melyeket szerződésben kívánt rögzíteni a P-air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft.-vel, valamint a megyei, a győri és a péri önkormányzattal.

A kilencedik változat

Az audis igények nagyságát mutatja, hogy a mostani a kilencedik szerződésváltozat. Az önkormányzatok ugyanis nem mondhattak igent olyan kötelezettségekre, amelyeket egy gazdasági társaság talán vállalt volna. Csak egy példa: az eredeti tervezetben az szerepelt, hogy ha mondjuk egy audis gép nem tud leszállni Péren, akkor ezért több tízezer eurót kell fizetniük a tulajdonosoknak. Számos biztosítási kitétel is akadt, amelyeket szintén nem vállalhattak az elsősorban intézményfenntartásra „szakosodott" önkormányzatok.

A magyar jogszabályok

„ A magyar jogszabályokat nem kerülhettük meg, ezt az Audinak is tudomásul kellett vennie" – hangsúlyozta a tegnapi sajtótájékoztatón Szakács Imre megyei elnök. Szavaiból az is kiderült, hogy Győr és Pér már elfogadta a szerződéstervezetet, a megye az utolsó, amelynek képviselő-testülete a mai közgyűlésen lezárhatja az elhúzódó tárgyalássorozatot. De dönt a közgyűlés arról is, áldását adja-e arra, hogy április 25-től a P-air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. üzemeltesse a repteret. Mindez persze csak a kezdet, hiszen ahogy Firtl Mátyás, a gazdasági ügyekért felelős alelnök mondta: a tulajdonosoknak a reptérfejlesztés és -üzemeltetés egy ideig még biztosan pénzbe kerül, amely nélkül viszont a megyének nem lenne nemzetközi repülőtere.

Az egyetlen feltétel

„ Egyetlen feltételhez kötöttük a támogatás folyósítását: ahhoz, hogy a tulajdonosok garantálják a repülőtér hosszú távú működését" – nyilatkozta a Kisalföldnek Lőre Péter kommunikációs vezető.
Az Audi szóvivője sikeresnek nevezte az önkormányzatok és a cég közötti tárgyalássorozatot, és örömmel konstatálta, hogy arra a vélhetően megszülető megyei igennel pont kerül. Az Audi mindenesetre nyártól már használni szeretné a repteret.

Kapcsolódó cikkek >>

A nyereség egyharmadát Győr adta (2002-02-28) >>
Audi quattro: erővel az úton (2002-12-04) >>
Audi, a sajátos hungaricum (2003-03-28) >>
Audi-támogatás az egyetemnek (2003-02-06) >>
Audi: 12 millió támogatásra (2002-05-23) >>
Audi: tíz éve Győrben (2003-02-18) >>
Audis motorcsúcs (2003-01-10) >>
Audis értékelés Bayern- sztárokkal (2003-02-25) >>
Az Audi spórolhat a péri reptérrel (2002-12-01) >>
Megyei cégek is a topon (2002-10-02) >>
Termékváltás az Audinál (2002-12-04) >>
Újságíróbál a négy karika jegyében (2003-01-07) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ma nyílik a 10. Nemzetközi Könyvfesztivál

Rekordok rendezvénye lesz a 10. Nemzetközi Könyvfesztivál. A Budapest Kongresszusi Központban három… Tovább olvasom