Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Az APEH is figyeli a cégautókat

Győr-Moson-Sopron - Lejárt az első határidő: cégautóadót 400–500 ezer jármű után fizettek be – az állam 3,7 milliárd forinthoz jutott májusban.
A húsz-harminc éves polgárőrségi autók paradox helyzete is megoldódott, cikkünkből megtudják, hogyan.

A február óta hatályos új rendszer szerint cégautóadót a szervezetek (nem magánszemélyek) tulajdonában álló személygépkocsi után kell fizetni, illetve még akkor, ha ugyan magánszemély tulajdonában áll a személygépkocsi, de arra (úti)költséget számolnak el. Az új jogszabály betűjéből azt senki sem kifogásolta, hogy az új adót akkor is fizetni kell, ha az autó rendszáma külföldi, mert az adófizetés szempontjából közömbös, hogy a személygépkocsit külföldön vagy belföldön vették nyilvántartásba, és nincs jelentősége annak sem, hogy a személygépkocsit a forgalomból kivonták. Ahogy mondani szokás, az azonban már kiütötte a biztosítékot, hogy a polgárőrségek 20–30 éves – nincs jobb szó rá – lerobbant autói után is fizessenek azok, akik tulajdonképpen önkéntes feladatot vállaltak. A rendszerről korábban bővebben beszámoltunk.

Az első fizetési határidő lejártakor megkérdeztük újra a polgárőröket, valóban megmakacsolták-e magukat, ahogyan egy hónapja ígérték, s nem fizették be a ˝cégautójuk˝ után járó adót, vagy törvénytisztelő állampolgárként mégis beadták a derekukat. Gangl András, a Győr-Moson-Sopron Megyei Polgárőr Egyesület elnöke kész válasszal szolgált: sikerült megegyezniük a minisztériummal, így a polgárőrségek egy nagyobb összeget kaptak az államtól, amelyből fizetni tudják a cégautóadót.

A 25 éves Zastava esetében is csak az számít, kinek a nevén van, márpedig egy polgárőr-egyesületén – ezt pontosan tudja már Csillag István. Fotó: Bertleff
A 25 éves Zastava esetében is csak az számít, kinek a nevén van, márpedig egy polgárőr-egyesületén – ezt pontosan tudja már Csillag István. Fotó: Bertleff

Tehát fizetnek a járőröző autók után adót, de azt megkapják normatív támogatásként az államtól.

Azért probléma még maradt. A mintegy 100 megyei polgárőr-egyesület csaknem felénél a polgárőrök saját autóval kénytelenek járni (nincs a polgárőrségnek ˝céges˝ kocsija), a magántulajdonban lévő jármű után pedig jelenleg nem írhatnak le benzinköltséget (ha megteszik, ismét csak adózniuk kellene). Az országos polgárőrszövetség ma éppen erről fog tárgyalni a minisztériummal. Talán ebben is sikerül megállapodásra jutniuk.

Jó tudni: a minap a Pénzügyminisztériumban azt is bejelentették, az adóhatóság az összes folyamatban lévő és ezután kezdődő átfogó ellenőrzésnél elrendelte a cégautók utáni adófizetési kötelezettség ellenőrzését is. Az APEH a cégautóadó ellenőrzését az önkormányzatok megkeresésével, illetve az adóhatóság részére teljesített adatszolgáltatások alapján készített adatbázis felhasználásával is tudja ellenőrizni. Hivatalból megkapja ugyanis a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalától a gépjármű-nyilvántartással kapcsolatos adatokat, amelyet folyamatosan összevet a cégautóra vonatkozó bevallásokkal. Ahol jelentős eltéréseket tapasztal, ott célirányos vizsgálatot is elrendel.


Íme egy ˝cégautó˝

A Rábca Polgárőr Szervezet 1985-ös évjáratú Zastaváját Csillag István polgárőrvezető maga vásárolta meg tavaly 100 ezer forintért, de a jármű a polgárőrség nevén van. A szervezet évente 350 ezer forintból gazdálkodhat (ennyi támogatást kap), de Csillag István szerint a járőrözésekkel az év végéig elérik a 800 ezer forintos kiadást is. ˝Hogy miből fizetjük a különbözetet?˝ – kérdez vissza. ˝Zsebből.˝ A rábcások tizenhat önkéntessel ebben a hónapban 4 nap kivételével mindig járőröztek. Cserébe köszönetet nem várnak (vártak), viszont cégautóadót sem.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előzetesben négy társával egy kecskeméti szocialista politik

Egy kecskeméti szocialista politikust és négy társát helyezte előzetes letartóztatásba a napokban… Tovább olvasom