Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

Audis értékelés Bayern- sztárokkal

(Munkatársunk telefonjelentése Németországból) Az FC Bayern München két meghatározó egyénisége, Franz Beckenbauer elnök és Ottmar Hitzfeld vezetőedző is részt vett az Audi AG évértékelő rendezvényén a németországi Ingolstadtban, ahol Győrnek ezúttal is kijutott a sikerből.
A sportban és az autógyártásban az a közös, hogy sikert csak kitartó, nívós munkával lehet elérni – hangsúlyozták az Audi AG vezetői azon a fogadáson, amelyre azért kaptak meghívást a világhírű bajor futballcsapat vezetői, mert az Audi egy éve támogatja a csapatot. A fogadáson gyakran elhangzott Győr neve is: Ingolstadtban nem hagytak kétséget afelől, hogy az Audi biztos bázisa Győr, de ha a magyar kormány EU-csatlakozási tárgyalásai során nem tudta volna elérni, hogy az Audi 2011-ig szóló adókedvezményét EU-konform támogatássá alakítsák át, akkor a győri gyár lassú halálra lett volna ítélve, és az Audi fokozatosan kivonult volna Magyarországról.

„ Ez nem egy egyszeri kivonulás lett volna" – közölte a Kisalfölddel dr. Jochen Heizmann, az Audi AG igazgatóságának termelésért felelős tagja, aki elmondta azt is, adókedvezmény hiányában Győr nem kapott volna új termékfejlesztéseket, márpedig ha egy gyár nem fejleszt, elöregszik és az a halálát jelenti.

Az egyik legjobb

A tegnapi ingolstadti nemzetközi sajtókonferencián Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke bejelentette, hogy a konszern a recesszió és a kedvezőtlen autóipari kilátások ellenére történetének egyik legjobb évét zárta 2002-ben és immár hetedik éve folyamatosan csúcsokat dönt. Forgalma tavaly 2,6 százalékkal haladta meg a korábbi évet, adózás előtti nyeresége pedig 1 milliárd 250 millió euró volt. A konszern 2002-ben kis híján 1 millió személygépkocsit gyártott és adott el a világban. Az Audi ugyan tartott attól, hogy a New York-i merénylet gyengíti pozícióit az USA-ban, ez azonban nem következett be.
A konszern mellett rekordként könyvelheti el a tavalyi évet a győri Audi Hungaria Motor Kft. is. Soha ennyi motor nem készült még a leányvállalatnál, mint tavaly.
A gyártott 1 millió 280 ezer motor 4,9 százalékkal több, mint 2001-ben. Növekedett a győri vállalkozás árbevétele, 3,4 milliárd euróról 3,5 milliárdra. Némi csökkenés csak a járműgyártás területén tapasztalható, míg 2001-ben 55 ezer, addig tavaly 53 ezer járművet szereltek össze a győri gyárban.

Hosszú távon

Jürgen Lunemann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke tegnap Ingolstadtban ismét megerősítette, az Audi hosszú távú befektetésként tekint Magyarországra, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a vállalkozás tavaly 253 millió eurót költött fejlesztésekre Győrött, 37 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az viszont továbbra is kérdéses, hogy a rövidesen kifutó TT sportautók után Győr kap-e újabb lehetőséget az autó-összeszerelésre. Érdeklődésünkre tegnap mindössze annyit közöltek Ingolstadtban, még nem született döntés arról, hogy az Audi új, nagyméretű luxusterepjáróját a konszern melyik telephelyén gyártják.
(Munkatársunk Franz Beckenbauerrel és Ottmar Hitzfelddel készített interjúját lapunk szombati számában olvashatják.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Német vélemény a magyar szakképzésről és bérviszonyokról

A külföldi érdekeltségű magyarországi vállalatok körében végzett felmérést a foglalkoztatási és… Tovább olvasom