Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Átjáró a vasút alatt

Felfrissül a megyeszékhely közlekedése, amint megépül Győrben a Tihanyi Árpád úti, kétszer kétsávosra tervezett aluljáró. A várost kettészelő vasút alatt átvezető műtárgy a forgalom nagy részét levezeti a belvárosról.
Fotó: Szük Ödön Hely van: A röphídnál bújik ki majd a föld alól az aluljáró.
A megyei közlekedési felügyelet szakemberei szerint a Győrt elkerülő autópálya átadását követően a város belső úthálózata olyan terhelést kapott, amelyet csupán forgalomszervezéssel már nem lehet megoldani. Elengedhetetlen a belső úthálózat fejlesztése, új utak, hidak, aluljárók építése. A Tihanyi úti aluljáró ezt a célt szolgálja majd, hiszen a Baross, valamint a Fehérvári úti hidak már nem bírják el a forgalom növekedését, s elkerülhetetlen a fejlesztésük. Az Újlak utcai vasúti átjáró sokszor és hosszú ideig van zárva. Egyedül a 82-es, 83-as utat az 1-es főúttal összekötő belső körgyűrű az, amelyik a kornak megfelelően vezeti le a kívülről érkező forgalom egy részét a belvárosról. De egyre többen használják a városlakók is.

Drágább, de célszerűbb

– Az aluljáró megépítése, bár drágább, mint egy felüljáróé, célszerűbb, mert nem kell a felső vezetékek miatt nagy meredekségben építeni, ami különösen a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedők szempontjából érdekes. Gondoljunk csak az Ipar utcai felüljáróra – magyarázza érdeklődésünkre Kalincsák István, a közlekedési felügyelet igazgatója.
Az igazgató elmondta: amikor hatóságuk az aluljáró építése mellett állt ki, környezetvédelmi, esztétikai és közlekedési célok vezérelték őket. Másrészt ezen a helyen szinte minden lehetőség, főként a hely adott ahhoz, hogy megépüljön az aluljáró, a hozzá csatlakozó csomópontokkal. Úgy a Tihanyi Árpád út felől, mint a Gárdonyi utcánál, ahol az 1-es főútra, a Szent István útra csatlakozik rá. Itt ugyan némi gondot jelent a csatlakozás módjának a kérdése.

Kétszer annyi autó

– A Révai utca forgalmával is számolni kell, amit ki kell vezetni a Fehérvári útra, a Spar-csomópontig. Amennyiben az engedélyezett változat elkészül, meg kell oldani a tizennégyes út – Mosoni-Duna-híd – felé vezető csatlakozást. Az aluljáró és a hozzá kapcsolódó csomópontok sokat enyhítenek majd Győr belvárosának forgalmán. De elkészülte után sem dőlhetünk hátra nyugodtan, mert a város belső forgalmának növekedése nagyon dinamikus, nem számolhatunk a mai kapacitásokkal. Jelenleg ezer lakosra kétszázhatvan autó jut, ami csaknem megduplázódik az unióba lépést követően – vázolja fel a jövőt Kalincsák István.

Hangszigetelt ablakok

A tervezők gondoltak a lakók zaj elleni védelmére is, hiszen – nyugati mintára – a beruházás tervezett összegében benne van az épületek nyílászáróinak hangszigetelt változatúra cserélése is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az interneten terjed A Klónok támadása

A legszigorúbb óvintézkedések ellenére egy héttel a világpremier előtt letölthető az internetről A… Tovább olvasom