Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Ásványianyag- pótlás sportolásnál

Az intenzíven sportolók esetében különösen kritikus lehet, ha nem fogyasztanak elegendő folyadékot, illetve ha nem a megfelelő ásványi anyag összetételű italt fogyasztják – olvasható a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevelében.
A laikus közvélemény számára a legfontosabb tanács, hogy legalább 1,5-2 liternyi folyadékot kell mindennap meginni, különösen nagy melegben. Az aktív testedzést végzők figyelmét viszont arra hívják fel a szakemberek, hogy a sportolásnál ennél jóval többet kell juttatni a szervezetnek, és az sem mellékes, hogy miből. A sópótlás az edzés alatt segít a vérmennyiség megőrzésében. Ugyanakkor a sót (nátriumot) tartalmazó ital stimulálja a szénhidrátok felszívódását, és tovább fokozza a folyadékfelvételt.

Ha edzés előtt, illetve után nagy mennyiségű folyadékot fogyasztunk, ám ásványi anyagok nélkül, megtörténhet, hogy a testfolyadékok felhígulnak, ez pedig nagy mennyiségű folyadékvesztéshez vezethet. Az alacsony sószint a testünkben görcsöt és kimerülést okozhat. A megelőzéshez ideális esetben ajánlott sót, gyorsan felszívódó glukózt, ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmazó italt fogyasztani.

Erre kell tekintettel lenni az ásványvizek fogyasztásánál is. Mivel szervezetünk igénye kortól, nemtől, igénybevételtől függően nagyon is eltérő lehet, figyelmesen kell a nekünk legmegfelelőbbet kiválasztani.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét feljelentik Duray Miklóst

Ismét feljelenti Duray Miklóst a szlovák kormánykoalícióhoz tartozó Szlovák Nemzeti Párt (SNS),… Tovább olvasom