Kisalföld logö

2018. 08. 17. péntek - Jácint 17°C | 28°C Még több cikk.

A Vöröskereszt folyamatosan segít

Egyre több bajba jutott család kér segítséget a nagy múltú szervezettől, és egyre több cég, vállalat ismeri fel a társadalmi szerepvállalás fontosságát, nyújt anyagi támogatást.

Az összefogás eredményeként az ország egy emberként próbál segíteni az árvízkárosultaknak.

Pénzügyi nagyvállalatok felajánlásának, a távközlési szolgáltatók összefogásának, köszönhetően az elmúlt 20 év legnagyobb hazai segélyezési programjába foghatott bele a Magyar Vöröskereszt. Az OTP Bank 500 millió forintos felajánlása egyedülálló a Vöröskereszt életében: soha ekkora összeget vállalati oldalról nem kapott még a hazai szervezet.

A bank felajánlását követően érezhetően megnőtt az országban az adakozó kedv és még mindig kitart. A szervezet erőforrásait maximálisan a segítségnyújtásra fordítja: eddig mintegy 60–70 millió forint értékben segített a rászorulókon. Az első ütemben, a kríziselhárítási szakaszban az OTP által átutalt összegből több mint 5000 árvízkárosult család kapott tartós élelmiszerből, tisztító- és tisztálkodási szerekből, ásványvízből összeállított csomagot országszerte. A munka, így a költségek oroszlánrésze azonban a krízishelyzet elhárítása után, a második ütemben várható. A további felajánlások jelentős hányadát az újjáépítés finanszírozására fordítja a legnagyobb hazai segélyszervezet.

A Vöröskereszt építőanyagok (tégla, cserép) vásárlásával, valamint az ingóságok pótlásában segít az árvízkárosult családoknak. A 06-80/911-070-es információs zöldszámra – június hetedikei – indulása óta több ezer hívás futott be. A beérkező felajánlásokat rögzítik, ezek többsége általában bútor vagy egyéb háztartási cikk. Az elmúlt hónapban több bank is követte az OTP példáját és jelentős összeggel segítették az árvízkárosultakat. A Magyar Telekom 60 millió, a Démász 15 millió, a Wanhua Industrial Group 10,9 millió, a Siemens 7 millió, az MKB Bank 5 millió forinttal segített, a Reál üzlethálózat 8 millió forint értékű segélycsomagot állított össze, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. pedig 54 ezer liter ásványvizet juttatott el az árvízkárosultak számára. A LeasePlan két transportert ajánlott fel szervezetnek, a 6X6 Taxi és az XLS futárszolgálat pedig a szállítmányozásban segít.

A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC már a kezdetektől az ügy mellé álltak, összefogtak, hogy az 1749 minden hálózatból elérhető legyen, így az ezt a számot hívók és az SMS-t küldők továbbra is 200 forinttal támogatják az árvízkárosultakat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kamionnal ütközött a személyautó: súlyos sérültek

Egy 29 éves, holland állampolgárságú nő súlyosan, két gyermeke pedig könnyebben megsérült, amikor… Tovább olvasom