Kisalföld logö

2018. 04. 21. szombat - Konrád 11°C | 24°C Még több cikk.

A Sziget Világfaluja az egyik legjobb hely a világon - videó

Szó szerint együtt bulizott a világ a Szigeten: a záró show-n Új-Zélandról és Londonból érkezett fesztiválozókkal ismerkedtünk. És milyen jó volt együtt tombolni! A Világfalura pedig mindig emlékezni fogunk.
Kedd délután van, tegnap ilyenkor értünk haza Budapestről. Első osztályon utaztunk a Railjeten, már nem volt máshol hely, annyi fesztiválozó tartott haza a vonattal. Ahogy távolodtunk a fővárostól, elkezdtem sorolni magamban, hogy végre fel is fogjam, milyen előadókat láttam, milyen koncerteken tombolhattam az elmúlt egy hétben.

Időrendben haladtam: Tankcsapda, Blink-182, Ska-P, Queens of The Stone Age, Deadmau5, Jake Bugg, Imagine Dragons, Placebo, Skrillex, Lily Allen, Macklemore&Ryan Lewis, Korn, The Prodigy, Outkast, Calvin Harris. És ez "csak" a nagyszínpad programja volt, elképesztő zenei sokszínűségben. Szerdán, a hivatalos első napon gyakorlatilag el sem néztünk más színpad felé, annyira erős volt a felhozatal.

Ilyen volt az egy hét Csodaországban

Nem véletlenül dőlt meg idén a látogatórekord, az augusztus közepére tolt fesztivál most igazán nagy neveket hozott el a világ minden tájáról érkezett szigetlakóknak.

Szó szerint együtt bulizott a világ: a záró show-n az első sorban egyik oldalunkon Új-Zélandról, a másik oldalunkon Londonból érkezettek álltak. Amikor pedig mikrofonvégre kaptunk több fesztiválozót, kiderült, hogy jöttek Ausztráliából, Olaszországból, Lengyelországból, Hollandiából, de rendszeresen láttunk a tömegben amerikai, brazil, francia, török, belga, dán zászlókat is. Egyetlen egyszer nem ért negatívum bennünket a külföldiek részéről, nyitottak, barátságosak voltak, a koncertekre várva a tömegben többször is beszélgettünk.

Galéria kép

Meglepően sok család érkezett gyerekekkel a fesztiválra, külön kemping volt a részükre. Érdekes, hogy a legtöbb magyar szót az utolsó napon hallottuk, addig sokszor azt képzeltük, hogy nem is Magyarországon vagyunk.

Noha láttunk olyan fesztiválozókat, akik láthatóan nemcsak a zenétől repültek, és többször is éreztük a fűszagot, egyszer sem futottunk bele abba, hogy minket droggal kínáltak volna, sem olyanba, hogy előttünk szerezték be, esetleg valaki nagyon zavartan viselkedett volna.

A Szigeten amúgy sem kellett "segédeszköz", hogy jól érezze magát az ember, vagy egészen extrémen öltözködjön, viselkedjen. Volt, hogy a fiúkra melltartó és tanga került, a lányokról meg pont az előbbi hiányzott. Találkoztunk hupikék törpikékkel, pókemberrel, supermannel, Hófehérkével, számtalan érdekes jelmezbe bújt szigetlakóval.

Galéria!

Két mélypontot éltünk át, abból az egyik ébresztő volt, hogy nem egy vidéki fesztiválra jöttünk: a -1. napon, a Blink 182 koncertjén annyira szorított a tömeg a nagyszínpad jobb oldalán, hogy kénytelenek voltunk szó szerint kimenekülni a szélre és az sem volt egyszerű menet.

Celebek, hírességek a Szigeten
Bejárásunk volt a VIP részlegre, ahol láttuk Palvin Barbarát, Osvárt Andreát, Dobrády Ákost, a Pa-dö-dö tagjait, Talmácsi Gábort, Galambos Dorinát, de szigetelt több sportoló, és a magyar zenekarok több tagja is maradt a fellépés után. Kiss Tibit - ugyan a Quimby idén nem játszott - a VOLT-Petőfi színpad előtt találtuk, ugyanezen a helyen pedig a Showder Klubból ismert Kovács András Péter (KAP) bulizott közvetlenül mellettünk a Budapest Bár koncertjén.
Ehhez képest a Skrillexen átélt őrület, amikor szakadt rólunk az izzadtság a tömeg közepén, beszereztünk néhány könyökütést, és kaptunk egy kis sört a hajunkra, már "semmiség" volt. A Korn koncertjén meg már az sem zavart, hogy előttünk pogóznak, sőt, az igazat megvallva, figyeltek is azokra, akik nem akartak részt venni a lökdösődös táncban. Miután kitisztult tudattal megálltak egy-egy szám végén, még elnézést is kértek, ha meglöktek.

A másik rossz élmény, amiről sokat cikkeztek és több - tegyük hozzá, hogy erősen kiszínezett -, rémtörténet is született, az a csütöröki 85 ezres "megtelt a fesztivál" napon volt. Tízezrekkel együtt nem jutottunk be Stromae koncertjére az A38 sátorba, és futottunk bele akkora tömörületbe a sátor körül, amire még az említett Blink 182-n sem volt példa.

Ezért aztán, amikor szerencsésen kijutottunk a présből és sajnos mégcsak távolról sem hallhattuk a koncertet, annyira szigetelt a sátor és a tömeg, jó messzire vettük az irányt: elmentünk a Világfalu színpadhoz. Ahol hatalmasat buliztunk a holland Projekt Rakija zenéjére.

Az egész Sziget gyönyörű volt az ötletes dekorációktól, installációktól, a fényfüzérektől, a Világfalu azonban még annál is káprázatosabb látványt nyújtott. S amilyen zene szólt arrafelé... a nagyszínpad után a legkedvesebb helyünkké vált.

Galéria kép

Azt előre is tudtuk, hogy az árakat a külföldiek pénztárcájára szabták, így egy idő után már nem lepődtünk meg azon, hogy például közel 400 forintért kapunk mentes vizet, egy melegszendvics pedig 1000 forint. Megtaláltuk azokat a helyeket, ahol - ha már megkérik az árát - finomat és mennyiségileg is megfelelőt ehetünk, ihatunk. A csibeburger volt a sláger, 1200 forintért akkora zsemlét kaptunk, mint a két tenyerünk, megpakolva friss zöldséggel, salátával, és a hús is finom volt.

Visszatérve a zenei élményekre: az End Show felejthetetlen marad Calvin Harrissel, a hangszálaimat még azóta is kímélem. Elképesztő látványt nyújtott a lézershow, a 10 ezer világító partyrúd és tűzijáték a végén. Kiemelkedő volt számunkra az Imagine Dragons, a Korn koncertje, örülök, hogy újra átélhettem a Skrillex-őrületet, és először a Prodidzsájt. Sajnáltam, hogy a hazai zenekarok közül abszolút kedvenc Vad Fruttik koncertjére most nem jutottunk el, az Ocho Machóra és a Budapest Bárra azonban hatalmasat buliztunk.

Ha valamit sajnálunk még, akkor az az, hogy sok érdekes programot kihagytunk, nem láttuk például a cirkuszt sem. De annyira elfáradtunk a késő éjszakáig tartó csápolásban, hogy napközben regenerálódni kellett. Nah de majd jövőre! Mert az utolsó nap hajnalán úgy jöttünk el a Szigetről, hogy egy év múlva újra jövünk. Abban is biztosak vagyunk: akkor már lesz nálunk gumicsizma!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pintér Sándor elismeréseket adott át

2010-ben reménnyel, erővel és cselekedetekkel teli korszak kezdődött Magyarországon - mondta Kontrát Károly. Tovább olvasom