Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

A spamkirály

Bár csak nyolc osztályt végzett, saját fejlesztésű szoftvere, illetve az ennek segítségével kiküldött több tízmillió email hirdetés révén a családjával együtt egy lakókocsiból egy öt hálószobás, medencés házba költözhetett a 29 éves Ronnie Scelson, a kéretlen email hirdetések királya.

Ronnie Scelson
A 29 éves Ronnie Scelson egyelőre utazásokat, mobiltelefon-tartozékokat és gyógyfüveket reklámoz.

Az amerikai spamkirály Opt-In Marketing Services nevű cége bármely ügyfele részére garantálja, hogy legalább 80 millió emberhez eljuttatja a megbízó hirdetését - írta a ctnow.com. A kéretlen email hirdetések küldőire az emberek többsége úgy tekint, mint a leprásokra, mivel többnyire feleslegesen kell elolvasnia és kitörölnie az üzeneteket a levelesládájából.

A cégek egy része ennek ellenére rendszeresen próbálkozik email hirdetésekkel, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy a hirdetéseket viszonylag olcsón lehet egy jelentős számú tömeghez eljuttatni.

A nagy számok törvénye

Ronnie Scelson az egyik legmenőbb név a szakmában, aki napi ezer dolláros megbízás alatt a kisujját sem mozdítja meg. Leggyakrabban utazási ajánlatokkal szórja meg a gyanútlan internetezők millióit, és bár a felhasználók döntő többsége általában automatikusan a delete gomb után nyúl, hetente legalább 30-40 ezren vannak, akik az utazási irodák ajánlataira kattintanak. Egy klikk pedig újabb egy dollárt hoz a spamcsászár konyhájára, nem is beszélve a létrejött utazásokról, ami után további százalékot kap.

A mobiltelefon-tartozékok és gyógyhatású termékek hirdetése ennyire nem fizet jól, de Scelson így sem panaszkodik. Szexsite-ok hirdetését egyelőre nem vállalja, amíg a reklámok nyersességét nem tompítják.

Amerika, a lehetőségek hazája

Scelson mindössze nyolc osztályt végzett, és korábban egy lakókocsiban lakott, miközben különböző számítógép szereléssel foglalkozó üzletekben dolgozott. Az egyik boltban spammeléssel is foglalkoztak, és a fiatal férfi rövidesen egy szoftvert kezdett fejleszteni, amelynek segítségével könnyebben kikerülheti a levelezőprogramok szűrőit.

Az alkalmazás annyira jól sikerült, hogy Scelson saját céget alapított, és ezt követően kizárólag a levelesládák eltömítésének szentelte életét.

Spam-etika

Scelson szerint nagy különbség van az általa alkalmazott email marketing és a névtelen email hirdetések között, amelyeket ő is spamnek tart. A spamkirály néhány alapelvet dolgozott ki, amely szerinte legitimálhatja ezt a fajta hirdetési formát. Így például lehetőséget ad minden címzett számára, hogy leiratkozhasson a listáról. Ezt egyébként csak elenyésző számban teszik meg, a többség inkább csak törli a levelet.

Emellett inkább az ingyenes levelezőrendszerekre küldi a spameket, és a munkahelyi email-címeket igyekszik kiszűrni.

Kretén

A kéretlen email hirdetések ellen küzdő szervezeteket és magánszemélyeket azonban mindez nem igazán hatja meg: egy internetes fórumban lezajlott szócsatában Scelson "kritikusai" kreténnek, hazug csalónak és féregnek nevezték, míg ő cyber-náciknak nevezte az internetet ellepő email hirdetések ellen tiltakozókat.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négy napig élt törött csigolyával

Tibor elrugaszkodott a győrújfalui bányató partjáról, csobbant, aztán tehetetlenül lebegett a… Tovább olvasom