Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

A sárgadinnye

A sárgadinnye gazdag ásványianyag-forrás; 100 gramm elfogyasztásával 3 mg karotinhoz juthatunk, de nem elhanyagolható a gyümölcs foszfor-, vas- és nátriumtartalma sem. Vitaminok közül elsősorban A-, B1-, B2- és C-vitamin-tartalma jelentős.
Fontos megjegyezni, hogy a sárgadinnye energiatartalma igen csekély, mindössze 39 kcal, így egyszerre nagyobb mennyiség elfogyasztása sem hordozza magában a pluszkilók veszélyét, magas szénhidrát-tartalma (9 mg 100 gramm gyümölcsben) miatt azonban cukorbetegek számára csak kevés elfogyasztása ajánlott, a napi megengedett szénhidrátmennyiségen belül. Mindemellett magas rosttartalma segíti az emésztési folyamatokat, helyreállítja a bél- és gyomorműködést. A nagy mennyiségű karotinnak köszönhetően pedig hatékonyan képes az immunrendszer ellenálló képességét növelni a gyulladásokkal szemben.

A sárgadinnyét fontos ásványianyag- és vitamintartalma, valamint jótékony élettani hatásai miatt ajánlatos beépíteni a napi étrendünkbe is.

Fokozhatjuk a szervezet folyamataira gyakorolt pozitív hatását, ha a nyers dinnye mellett naponta rendszeresen elfogyasztunk néhány pohár kiadós dinnyeturmixot, illetve a gyümölcshúsból készített rostos dinnyelevet. A gyümölcsben felhalmozott karotin felszívódását minden esetben elősegíthetjük azzal, ha az elkészített dinnyeléhez egy kiskanál E-vitamin-tartalmú búzacsíraolajat keverünk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hagyományőrző lakodalom

Háromnapos lakodalmi vigasságot rendeztek a hétvégén Fertőhomokon. A lakodalomról film is készült,… Tovább olvasom