Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

A rejtett tájékoztatás nem tisztességes

Győr-Moson-Sopron - Bár ugyanolyan sokan kértek segítséget a szerkesztőségünkbe meghívott fogyasztóvédelmi szakértőktől tegnap, mint az előző években, a kérdések arról tanúskodtak: olvasóink közt egyre több a tudatos fogyasztó.

Már több esetben nem azt kérdezték olvasóink szakértőinktől, hogy mi lenne a helyes eljárás a kereskedő, a szolgáltató részéről egy-egy vitás ügyben, hanem, hogy mit tehetnek azért, hogy a jogszabálynak megfelelő módon kezeljék ügyüket. Egyre tudatosabbak a fogyasztók, s az is erről tanúskodott, hogy a panaszok nagyon sokféle területet érintettek. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) megyei egyesületének tagjaihoz, Horváth Lászlóhoz és Varga Lászlóhoz elmaradt szemműtét, szállodai szobát elözönlő rovarinvázió, törött csizmasarok és rejtélyes módon megrepedt ablaküveg miatti problémákkal is fordultak telefonálók.

Horváth László és Varga László abban is segítettek tanácsaikkal, hogyan lehet az árubemutatón kötött szerződéstől elállni. Szó volt még meghibásodott ajándékról, mobiltelefon javításáról, túl hamar elkopott futballcsukáról és szervokormányról, postai címzés megrongálódásáról. S arról, hogy felszámolás alá került cég esetében nehéz – szinte lehetetlen – a garanciát rendezni.

Szakértők a szerkesztőségben: Varga László és Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi egyesület tagjai segítettek megoldani olvasóink problémáit. Fotó: H. B. E.
Szakértők a szerkesztőségben: Varga László és Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi egyesület tagjai segítettek megoldani olvasóink problémáit. Fotó: H. B. E.

Tanulságos eset azé a panaszosé, aki egy internetes oldalon talált nyereményjáték felhívására küldött többtucatnyi SMS-t egy bizonyos telefonszámra.

Ám azt nem tudta, hogy az üzenetküldés díja arra a számra ezernyolcszáz forint.

Amikor ezt szóvá tette, elmagyarázták: a honlap alján, egy teljesen fekete részre kellett volna rákattintania, akkor láthatta volna a kiírást, ami a díjról tájékoztat. Szakértőink szerint ez szabálytalan eljárás, tájékoztatni kell a fogyasztókat az emelt díjról és azt nem ilyen huncut, rejtett módon kell tenni. Ez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. számú törvénybe ütközik.

Több telefonáló számolt be arról, hogy a jótállási idő alatt meghibásodott termék javíttatása nagyon sokáig húzódik, s valóban az erre vonatkozó jogszabály csak azt fogalmazza meg, hogy törekedni kell a tizenöt napon belüli javításra. Ezért szakértőink javaslata szerint olyan helyen érdemes vásárolni, ahol annak ellenére, hogy nem kötelező, az üzlet vállalja, hogy ha tizenöt napon belül nem sikerül megjavítani a terméket, kicseréli azt.

Az olvasói kérdésekre adott részletes válaszok, fogyasztóvédelmi tanácsok lapunk későbbi számában jelennek meg.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keresik az Év tűzoltóját

A szabályok szerint bárki jelölhet olyan hivatásos, önkéntes vagy létesítményi tűzoltót, akit… Tovább olvasom