Kisalföld logö

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 13°C | 27°C Még több cikk.

A radiocafe 98.6 többszörösen megszegte a feltételeket

A Médiatanács több alkalommal adott fizetési könnyítést a radiocafe Kft.-nak, de a szolgáltató az ezekben vállalt feltételeket is sorra megszegte - nyilatkozta az MTI-nek a testület szóvivője azzal kapcsolatban, hogy kedden befejezte műsorszolgáltatását a 98.6-es frekvencián sugárzó rádió, miután a Médiatanács felmondta a műsorszolgáltatási szerződését.

Kiricsi Karola elmondta: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa minden esetben a méltányosság és az egyenlő elbánás követelményét tartja szem előtt a döntések meghozatalánál. A médiaszolgáltatónak 2010 júliusa óta vannak fizetési problémái, tartozása azóta halmozódik.

A testület a radiocafe Kft. esetében is méltányosan járt el és több alkalommal is fizetési könnyítést adott - többek között már tavaly ősszel hat havi kamatmentes részletfizetést tett lehetővé - de a szolgáltató az ezekben vállalt feltételeket is sorra megszegte. Kiricsi Karola mindezt azzal kapcsolatban mondta, hogy a rádió közleményében azt írta: a médiahatóság nem tolerálta a díjhátralékot, "annak ellenére sem, hogy más médiumokkal szemben időnként sokkal megengedőbb magatartást tanúsított".

A szóvivő közölte azt is: a rádió utoljára mintegy 24 millió forint összegű díjtartozásának megfizetésére kapott haladékot május 9-éig. A tartozást határidőre nem rendezték, emellett a szolgáltató a bankgarancia biztosítására vonatkozó kötelezettségét is megszegte, ezért Médiatanács 2011. május 11-én a radiocafé Kft.-vel kötött műsorszolgáltatási szerződés azonnali hatállyal való felmondásáról döntött.

A kereskedelmi rádió korábban azt közölte: az elmúlt 11 évben csaknem 250 millió forint műsorszolgáltatási díjat fizetett meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak és jogelődjének, az Országos Rádió és Televízió Testületnek (ORTT). A nehéz gazdasági helyzet, a rádiós hirdetési piac nagymértékű zsugorodása miatt a díjfizetésben héthavi hátralékuk keletkezett, amelyet a médiahatóság nem tolerált tovább, "annak ellenére sem, hogy más médiumokkal szemben időnként sokkal megengedőbb magatartást tanúsított" - olvasható a radiocafé közleményében.

Az econet.hu februárban jelentette be, hogy a tulajdonában lévő EST Media Group (EMG) 500 ezer forintért megvásárolta a radiocafé 100 százalékos tulajdonosát, a KV Barát Vagyonkezelő Kft.-t. Egy hete pedig azt közölte, hogy a reorganizációs lépések keretében azt értékesítette. Az értékesítés számviteli hatása mintegy 180 millió forintos veszteség, operatív szinten azonban jelentős és azonnali költségmegtakarítással jár - írta az econet.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Országos riasztás pusztító álvihar miatt

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) szervezésében az Országos Meteorológiai… Tovább olvasom