Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 23°C Még több cikk.

A piac biztosított

Túljutottunk a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díjának emelésén. Az esemény, amely alapvetően minden évben felrázza egy kicsit a hazai autóspiacot, kisebb volt, mint amit előre jeleztek. Érdemi átvándorlás nem tapasztalható a biztosítók között és a piac a társaságok reményei szerint nőni fog.

Milyen irányban, és erre a növekedésre milyen hatással lehet az EU-csatlakozás, erről az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettesével, dr. Mátrai Miklóssal beszélgetünk.

– Társaságuk idén megkapta az év internetes biztosítója címet. Érezhető volt az ügyfeleknél, hogy kihasználják azt a lehetőséget, melyet az elektronikus kapcsolat lehetővé tett?
– Négy-öt éve indítottuk el telefonos ügyfélszolgálatunkat. Ügyfeleink ennek segítségével a biztosításokkal kapcsolatosan szinte mindenről
felvilágosítást, segítséget kaphatnak. Amikor belevágtunk, azt gondoltuk, talán túl korán kezdtünk neki. Most azonban már olyan sokan keresnek
meg bennünket telefonon és interneten is, hogy nem férünk bele a munkaidőbe. Érdekes ez, mert az e-business-szel szemben eleinte úgy
tűnt, túlzottak az elvárások. Ám mára bebizonyosodott, egyre inkább előtérbe kerül. Már biztosítást is kötnek telefonon, interneten. Vagyis a
szolgáltatások köre bővül.
– És a piac bővülése az autóbiztosításoknál, ipari biztosításoknál vagy az úgynevezett életterületen várható?

– Mindegyik területen várható növekedés, de leginkább az életbiztosítások száma emelkedhet majd. Furcsa helyzet, hogy az emberek még mindig inkább biztosítják vagyontárgyaikat, mint az azoknál összehasonlíthatatlanul értékesebb életüket. A mi szerződésállományunk gerincét például az autóbiztosítások alkotják. Ezt az óriási ügyfélkört igyekszünk is jól kiszolgálni. Vagyis, ha ügyfelünk
egyszer eldöntötte, hogy az autóját az Allianz Hungáriánál biztosítja, lehetőséget kínálunk számára, hogy más termékeinkből is (élet-, otthon-,
kisvállalkozói biztosítások stb.) válasszon. Nem új keletű törekvésünk, hogy biztosítottaink kötődését több szálon is erősítsük, és „családi biztosító" legyünk. Ennek többek között feltétele az is, hogy mindent megtegyünk az ügyfelek korrekt tájékoztatásáért és a tiszta üzletekért. Üzletkötőink, megbízottjaink munkáját folyamatosan ellenőrizzük, s ha kell – sajnos erre is akad példa –, anyagi szankciókkal tartatjuk be velük az üzleti etika normáit. Ügyfeleink bizalmát és pénzét óvjuk akkor, amikor fellépünk a fiktív szerződésekhez kapcsolódó jogosulatlan kifizetésekkel szemben. Erre, a dolog természetéből adódóan, az életbiztosítások esetében kell különösen nagy figyelmet szentelnünk.
– Az életbiztosítási piac ’90–92 környékén indult be Magyarországon. Az akkori startolók nagyon nagy részt elfoglaltak a piacból.
– A hagyományoknak nagy erejük van, de nem vagyok benne biztos, hogy az életbiztosítások területén nem lesz átrendeződés. Az ügyfelek
egyre inkább a komplex, sokféle szolgáltatást nyújtó biztosítókat keresik, akik a gépkocsitól a nyugdíjasévek biztonságán át az atomerőműig
mindent tudnak és képesek is biztosítani. Ehhez olyan biztosítót kell  választaniuk, amely tőkeerős, széles termékválasztékkal, nagy nemzetközi háttérrel és hazai tapasztalatokkal rendelkezik. Visszatérve konkrétabban is az életbiztosításokra, most a piac 8 százaléka a miénk. Ez, ha azt nézzük, milyen gyor-san, lényegében 5 év alatt építettük fel, szép eredmény, de nem titkoljuk, hogy két számjegyű piaci részesedést szeretnénk.
– Közben gondolom, támaszkodnak az anyavállalat tapasztalataira, az uniós felmérésekre.
– Az EU-országok közül a lakossági megtakarítások nagysága Portugáliában hasonló szinten van, mint Magyarországon. Vagyis jó példa
lehet számunkra. Az arányok, hogy ki mibe fektet, azonban nagyon eltérőek. Portugáliában minimális a készpénztartalék. Inkább az értékpapírok, klasszikus banki termékek, a biztosítási formák a jellemzőek. Hazánkban az embereknek kevés a biztosításuk, az értékpapírokba sem igazán fektetnek nagy vagyonokat, a készpénz, a hagyományos banki megtakarítás viszont számottevő. Így, ha az a kérdés, hogy van-e a magyar ügyfelek zsebében arra pénz, hogy még többet fektessenek értékeik, életpályájuk, terveik biztonságába és ezzel megközelítsék mondjuk az EU-ban tapasztalható egy főre jutó biztosítási átlagot, akkor azt kell mondanom, igen.
– Ha már Európát említettük. Az unióban tapasztalható, hogy a biztosítók és a bankok egyfajta sajátos szimbiózisban élnek, egymással szorosan együttműködnek. Kezemben egy meghívó az Allianz Hungária év végi eseményére. A meghívón pedig ott ékeskedik a MKB-embléma is, a Magyar Külkereskedelmi Bank logója. Jelent ez valamit?
– Nem véletlenül készültek el a meghívók ebben a formában. A Magyar Külkereskedelmi Bank és az Allianz Hungária üzleti kapcsolata már nagyon régi. Ésszerű és az ügyfelek kényelmét szolgáló döntésnek tűnt tehát, hogy egy helyen vehessék igénybe azokat a szolgáltatásokat, melyeket a két intézmény együttesen tud nyújtani. Sőt, ez a lépés nemcsak ésszerű, hanem szükséges is volt ahhoz, hogy elérhetőségünket, szolgáltatásaink számát és minőségét még tovább növelhessük, mert hosszú távon csak így tudjuk ügyfeleink elégedettségét emelni. Banki ügyek és biztosítások: kézenfekvő párosítás. Ezzel már a jövőre készülünk, benne az uniós tagságra is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jean-Paul Belmondo megnősült

Tizenhárom évi együttélés után vasárnap Párizsban feleségül vette élettársát, Natty-t Jean-Paul… Tovább olvasom