Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

A mozi márpedig családi program

Győr-Moson-Sopron - Országosan kétmillióval kevesebb mozijegy fogyott 2008-ban az előző évhez képest – mutatta ki a Nemzeti Filmiroda. A Kisalföld által megkérdezett Cinema City országos hálózatának vezetése szerint a multiplexhálózat statisztikájára ez nem igaz, sőt, például Győrben még emelkedett is a nézőszám.
Hogy mennyivel, az üzleti titok, de több vidéki várossal ellentétben a győri és a soproni Cinema City látogatottsága nem csökkent 2007-ről 2008-ra – tudatta lapunkkal Buda Andrea, a Cinema City országos hálózatának PR- és marketingvezetője. Ez azért lehet meglepő, mert a Mokép és a Hungaricom decemberi adatait még nem tartalmazó statisztika alapján a pénztári jegybevételek körülbelül 700 millió forinttal estek vissza, az eladott jegyek száma pedig 2 millióval kevesebb volt tavaly. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy nem mindegyik nagyváros van olyan speciális helyzetben, mint Győr, ahol a kistermes Hrabal mozi kivételével nincsen vetélytársa a multiplexnek, tehát az országos statisztika nem okvetlenül egyezik a Cinema Cityével.

A mozióriáslánc számára egyébként 2005 volt a mélypont, ez azt jelenti, hogy a teljes magyar népességet tekintve egy ember átlagosan 1,5-szer ment el moziba. A hosszú távú csökkenés természetesen nem magyar sajátosság, Európa-szerte ez a tendencia: az egyik legnagyobb látogatottságot elérő Írországban is 3–4 az említett éves átlag az egész lakosságra vetítve. A filmszínház fő ellensége természetesen az internetes letöltés, amivel egyébként a Cinema City azért nem is próbál versenyezni, mert mottója szerint a moziknak nem az otthoni DVD-zéssel, hanem az állatkerttel, a wellnessfürdővel – tehát a családi programokkal – kell rivalizálni. És ha így nézzük – hangsúlyozza Buda Andrea –, akkor a mozi még mindig az olcsóbb kikapcsolódások közé tartozik. A teljes jegyár a hétvégén nálunk 1250 forint, vagyis egy négytagú családnak 5000, amihez a gyerekek esetében általában kapcsolódik némi pop-corn és üdítő. Buda Andrea szerint ez a jegyár Nyugat-Európához képest olcsó, Kelet-Közép-Európában pedig – a Cinema City hálózatán belül – közepesnek számít.

A szili Domonkos Patricia osztálytársaival iskolai program keretében látogatott el a győri moziba. Fotó: H. Baranyai Edina
A szili Domonkos Patricia osztálytársaival iskolai program keretében látogatott el a győri moziba. Fotó: H. Baranyai Edina

A rövid távú növekedés ellenére persze természetes, hogy nosztalgiát nemcsak mi érzünk a régi idők iránt, hanem a multiplexek vezetése is, amely új műfajokkal igyekszik visszacsalogatni a nézőket. Ezek közül most a legfontosabb a digitális és 3D-s technológia, amellyel Budapest után most a szegedi és a győri Cinema City egyik termét is felszerelték. A főpróbát a Volt című film jelenti, s bizonyos, hogy a nagy mozik számára ez a jövő, hiszen a forgalmazók is mindinkább a tökéletes térhatású filmek bemutatására törekszenek. Ezzel (egyelőre) kétségtelenül nem vetekedhet az otthoni tévézgetés, bár a különleges filmélménynek az ára is magasabb: Győrben 1550 forintot kell érte fizetni a felnőtteknek, 1250 Ft-ot a gyerekeknek, 50 fő feletti iskolai csoportoknak pedig fejenként 1150 Ft-ot.

A nézők visszacsalogatásának eszköze még az ajándék, az akció vagy esemény a mozi területén, a megnyitás után a legtöbb energiát egyébként most a budapesti Arénába fektette a hálózat, de az idei kiemelt cél a minden mozira kiterjedő országos promóciós tevékenységek szervezése. Az egyéves mozi azonnal az első helyre lépett, s ez mutatja, hogy kellő energiával, marketinggel akár új komplexumokat is lehet nyitni ezekben a látszólag ínséges időkben. A 18–24 méteres vásznú IMAX 3D mozi, a digitális és 3D-s technológia mellett ezreket csalogat be a VIP-terem, ahol bőrfotelokban ülve, korlátlan étel- és italfogyasztás mellett tölthetjük az estét. A felfokozott marketingtevékenységnek pedig van még egy előnye: szükségszerűen ráirányítja a figyelmet a sokak által lenézett, magyar alkotásokra is: jelenleg a Kaméleon és a Valami Amerika 2. számít slágernek, de február 5-én érkezik a Made in Hungária alkotás is.

Családi programok: mi mennyi?

Cinema City, Győr és Sopron: a felnőttjegyár 1250 forintba, a diák- és gyerekjegy hétfő és csütörtök között 950 forintba kerül.

Állatkert, Győr: a nyugdíjas 750, a diák 850 forintot fizet, a felnőttjegy 1000 forintba kerül. Két felnőtt két gyerekkel, vagy egy felnőtt három gyerekkel 3000-ért vehet családi jegyet.

Élményfürdő, Győr: az egész napos felnőttjegy 2100 forintba kerül. Egy háromtagú család 5000-et fizet, ha két gyerekkel érkeznek, 6000 forint a belépő. (Egyik sem tartalmazza a szaunahasználati lehetőséget.)

Műjégpálya, Sopron: a Káposztás utcai stadion mögötti területet 700 forintért használhatjuk, 6000 forintért már 10 alkalomra válthatunk bérletet.


Olvasóink írták

  • 2. trueman 2009. január 29. 11:40
    „1.
    Ez nem érdekel senkit de az igen hogy a szüleitek tudják-e finanszírozni a dolgot.
    Vagy csak mert kénytelenek?!!!Ez pedig titeket nem érdekel mi?Pedig elgondolkodhatnátok rajta!”
  • 1. derika88 2009. január 28. 17:13
    „H. Baranyai Edina fotóstól kérdezzük, hogy a többi fotót ami rólunk készült, hol nézhetjük meg.
    Köszi: szili 8.A.osztály”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megállapodás: partnerség és segítségnyújtás

Győr-Moson-Sopron - A megyei közgyűlés önként vállalt feladatai között szerepel, hogy támogatja a… Tovább olvasom