Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

A meztelen Maya (Volavérunt)

A zseniális spanyol festő, Francisco de Goya életveszélyes festészete, avagy hová tűnt a veronai zöld a palettáról? Lakomák, intrikák, megcsalt szeretők és egy haldokló hercegnő. A királyi udvar buja bája.
rendező: J. J. Bigas Luna

író: Antonio Larreta
forgatókönyvíró: J. J. Bigas Luna, Cuca Canals
zeneszerző: Alberto Garcia Demestre
operatőr: Paco Femenia
jelmeztervező: Franca Squarciapino
producer: Stephane Sorlot
executive producer: Mate Cantero
látványtervező: Luis Valles

szereplő(k):
Aitana Sánchez-Gijón (Alba hercege)
Jorge Perugorría (Francisco de Goya)
Jordi Mollá (Godoy)
Penélope Cruz (Maya/Pepita Tudo)
Stefania Sandrelli (Luisa, Parma királynője)
Olivier Achard (Grognard)
Jean-Marie Juan (Pignatelli)
Carlos La Rosa (IV. Károly)

A film sztorija

1802. július, Spanyolország - IV. Károly uralkodása és Goya tündöklésének ideje. Alba hercegnője (Aitana Sánchez-Gijón) korának egyik legszebb asszonya. Gyönyörű alakja ihlette a festőművész Goyát (Jorge Perugorría) leghíresebb aktfestményének elkészítésére. 1802. július 22-én Alba hercegnője pazar gálára hívja össze a spanyol nemességet. Új palotája felavatását emlékezetes ünneppé kívánja tenni. Másnap reggel a negyvenéves hercegnő haláltusáját vívja. Megmérgezték saját otthonában. Halálának oka rejtély, pletykák kapnak szárnyra. Megindul a nyomozás. Kortársai irigyelték őt és sokak szemében visszatetszést keltett élvezeteket halmozó, szabados életvitele. A divatban a francia és az olasz befolyást érvényesítette a merev spanyol szabályok helyett. A csodálatos kosztümös film egy kivételes asszony életének pompás tükre... www.port.hu

Kritikák

Port.hu - efes

"Pompázatos kosztümökben és díszletekben előadott szokványos krimi
ez, egy rejtélyes haláleset körülményeinek boncolgatása a szereplők különböző nézőpontjaiból, ide-oda ugrálva az időben, mindez keveredve Goya emlékeinek szépen, festőien fotografált vizualizálásával. A korabeli spanyol pompával berendezett palotákban, szép kompozíciókban láthatunk szép ruhákba bújtatott szép nőket és férfiakat. Ez a látványosság azonban kissé öncélú, mivel a film túlzottan "szellős" dramaturgiája, a szinte követhetetlen időbeni ide-oda ugrálás néhol már a pontos érthetőség rovására megy, jelzi ezt a mű elején és végén olvasható elő-, és utószó is. Valószínűleg produceri javaslatra került ez a filmbe, a jobb érthetőség és eladhatóság kedvéért, de ha a filmet úgy fogjuk fel, mint képekben elmesélt történetet, akkor nem kell, hogy szükséges legyen írásbeli útmutató a tisztánlátáshoz. Szóval, oda kell figyelni."
A teljes cikk

mozinet.hu - Böszi

"A filmben "A meztelen Maya" csupán újabb arisztokratikus fricskázgatás eszköze, arról szó sem esik, hogy a kép milyen hatással volt az utókor festészetére. Ugyanúgy elsiklottak a készítők Goya későbbi képei mellett is, pedig a festő még negyedszázadig alkotott a Maya után. Érdekes lett volna például bemutatni az idős Goya képeiben végbemenő változást, a rokokó festészettől való egyre erősebb elmozdulását. Végigkísérhettük volna a művészt első portréi születésétől "A háború borzalmai" sorozaton át "A gyermekét felfaló Szaturnuszig". De Bigas Luna rendező/forgatókönyvíró inkább egy újabb Két férfi egy eset-epizóddal ajándékozott meg minket. Sikerült egy olyan filmet készítenie Goyáról, amelyben a festő képei még csak mellékszereplői rangot sem kapnak."
A teljes cikk

Nemzetközi filmtár

All Movie Guide
IMDb.com
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Írja meg!

Közérdekű híre vagy jó ötlete, szabadidős programajánlata van? Rangos versenyt, vetélkedőt nyert… Tovább olvasom