Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

A Meniére-betegség diétája

A Ménière-betegség oka ismeretlen, de kapcsolatban van a belsõ fül folyadéktartalmának kiegyensúlyozatlanságával.

A Méniére-betegség a belső fület érintő kórfolyamat, amely hirtelen szédülési rohamokkal, fülzúgással vagy fülsípolással, a fül teltségének érzetével és rövid ideig tartó hallásvesztéssel jár. Általában 40–60 éves korban jelentkezik és egyaránt előfordul nőknél és férfiaknál.
A Méniére-betegség oka ismeretlen, de kapcsolatban van a belső fül folyadéktartalmának kiegyensúlyozatlanságával.
A betegség kezelésének alapja a szédülés erejének csökkentése gyógyszeres terápiával, illetve sószegény diétával, ami segíthet a szervezetnek, hogy megszabaduljon a felesleges folyadéktól.

Fedezze fel a természetes ízeket!

A sószegény diéta a következőket jelenti:

– a nyers zöldségeket ne sózza meg, próbálja „felfedezni" a természetes ízeket;

– a sós levesporok, leveskockák, ételízesítők, zacskós levesek helyett használjon természetes zöld- és szárazfűszereket;

– a leveseket, főzelékeket ne az ételkészítés során, hanem csak már az asztalon sózza meg (akkor is csak mérsékelten), így kevesebb só is elég ugyanannak az ízhatásnak az eléréséhez;

– próbáljon tudatosan kevesebb sót használni, az elsőre „kissé sótlannak" tűnő ízhez 2–3 hét alatt hozzászokik a szervezet, és az válik természetessé;

 – a sós mogyoró, pisztácia, napraforgómag, chipsek, sós kekszek és ropi fogyasztása nem ajánlott (mogyoróból és napraforgómagból létezik sótlan változat is); – nagyon sok só van a konzervekben, ezek helyett használjon friss és mirelit zöldségeket, húsokat;

 – a felvágottak, sajtok sótartalma akár 1,5–2% körüli is lehet, ez 1,5–2 gramm sót jelent 10 dkg termékben, ezért ezekből csak módjával fogyasszon, illetve keresse a sóban szegényebb termékeket (ez a csomagoláson fel van tüntetve);

– néhány ásványvíz nátriumtartalma is magas, erre is érdemes odafigyelni (nátriumszegény ásványvizek például a Szentkirályi, a Visegrádi és az Óbudai);

– létezik nátriumszegény só is, ebben a nátrium egy részét magnéziumra cserélték ki (igaz, egy kissé kesernyés az íze);

 – jó hatású a tengeri só használata is, mivel intenzívebb íze miatt kevesebbet kell belőle használni, másrészt természetes jódtartalommal rendelkezik;

– a sózott margarin és szendvicskrémek helyett használjon vajat és sózatlan margar inokat;

– fogyasszon több nyers zöldséget és gyümölcsöt.

Kollár Viktória, dietetikus

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kábítószer-

gyanú

Az elmúlt napokban a beledi vasútállomás melletti vasúti rakodón a Kapuvári Rendőrkapitányság… Tovább olvasom