Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

A magas vérnyomás és a testmozgás

A rendszeresen végzett és nem eltúlzott testedzés minden ember számára egészséges. A fizikai mozgás hiánya és az ebből esetleg következő elhízás hozzájárulhat a magas vérnyomás kialakulásához. Negyven év feletti korban, illetve magas vérnyomás vagy más szív- és érrendszeri betegség fennállása esetén mindenképpen beszéljen kezelőorvosával, mielőtt tornázni, mozogni kezdene.
Még mindig vitatott, hogy a testmozgás segít-e csökkenteni a szívinfarktus bekövetkezésének valószínűségét. Azt biztosan tudjuk, hogy bizonyos tornagyakorlatok végzése javítja a szív teljesítőképességét és az érrendszer állapotát. Mielőtt azonban hozzákezdene valamilyen tornagyakorlathoz, össze kell állítani – ahhoz értő szakember előírásai alapján – az edzésprogramot, amely a legjobban megfelel az ön egyéni igényeinek és fizikai állóképességének.

Fontos, hogy tudja: nem minden tornagyakorlat egészséges a szív- és érrendszerre. Magas vérnyomásnál kerülni kell az izometrikus gyakorlatokat, mint a súlyemelés, kötélhúzás, súlyos tárgyak lökése, húzása, emelése, melyek nemcsak a szívverést fokozzák nagymértékben, de nagyon nagy vérnyomás-emelkedést is okoznak. Az izotonikus vagy aerobikgyakorlatokat, mint a séta, futás, úszás, kerékpározás és ritmikus tornagyakorlatok nagyon jótékonynak tartják.

Mindenesetre a szakember tanácsát ilyen gyakorlatok elkezdése előtt is kérje ki. A tornagyakorlatokat csak úgy szabad végezni, hogy a megterhelést lassan, óvatosan és fokozatosan emelje. A megfelelően kiválasztott gyakorlatokat hosszú időn keresztül gyakran és kellő intenzitással kell végezni. A gyakorlatokat mindennap vagy minden másnap rendszeresen kell végezni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csütörtökön Sólyom–Bush találkozó

Sólyom László köztársasági elnök június 22-én a Sándor-palotában hivatalos látogatáson fogadja… Tovább olvasom