Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

A legtöbb végzős Spirót választotta a magyar érettségin

Győr - Megkezdődött hétfőn a magyar nyelv és irodalom írásbelikkel a 2009-es érettségi időszak. A kisalfold.hu-nak nyilatkozó, győri kazinczys diákok szinte egyöntetűen "dicsérték" az idei tételeket. Ahogy fogalmaztak a maturálók: "nekünk feküdt a magyar érettségi". Videókkal.


16 óra 5 perc -
Magyar érettségi megoldások

A Felvételi Információs Szolgálat közzétette a szövegalkotással kapcsolatos elemzéseit. Egy pedagógus vélemény szerint nagyon valószínű, hogy a diákok többsége a Petőfi-, illetve Vörösmarty-vers összehasonlítását választottai. (A kisalfold.hu által megkérdezett kazinczys és révais diákok szerint a Petőfi-, illetve Vörösmarty-vers összehasonlítást válaszották a legkevesebben. Többségüknél Spiró volt a nyerő.)  

"Nem mintha ez könnyű feladat lenne, de a tanulók alighanem arra gondolnak, mindkét költőt viszonylag jól ismerik. Azonban a bordalokról az iskolai órákon kevés szó esik: könnyebb lenne olyan művekről írni, amelyeknek politikai-filozófiai mondanivalójuk van, de még a szerelmes verseket is egyszerűbb elemezni, mert ott el lehet mélyülni az életrajzi részletekben. Egyszóval, valószínűleg sokan belevágtak a feladatba, de könnyen lehet, hogy menet közben rájöttek, nem tudnak eleget írni a témáról.

Ami Lázár Ervin novelláját illeti, önmagában talán nem túl nehéz, de sok diákot alighanem visszarettentett az, hogy nem tanultak a kiváló íróról irodalom órán. Ami önmagában nem lenne baj, de a tanulók ebben a stresszhelyzetben, amit az érettségi jelent a számukra, nem szívesen kezdenek el olvasni egy ismeretlen szöveget, egy ismeretlen írótól. Természetesen van olyan középiskola, ahol Lázár Ervin munkássága tananyag, de sehol sem része a törzsanyagnak, sok helyen a diákok el sem jutnak a kortárs magyar irodalom tanulásáig, és ha mégis, nem biztos, hogy Lázár Ervintől olvasnak valamit. Pedig meglehet, jól jártak azok a gyerekek, akiknek volt bátorságuk a novella elemzését választani, még úgy is, hogy nem ismerik magát a szerzőt, és korábban nem olvastak tőle semmit. Az a véleményem, hogy ezt a feladatot választják majd a legkevesebben.

Az érvelés feladat egy nagyon izgalmas és érdekes témát vet fel. Nem kevesen lesznek, akik megpróbálják érveiket felsorakoztatni, de nagyon sokan akadnak majd olyanok is, akik menet közben belátják: tájékozottságuk, irodalmi-filozófiai ismereteik nem elég széleskörűek ahhoz, hogy ebben a nagyon aktuális témában elmélyedjenek. Számosan egy oldal megírása után talán meg is bánják, hogy ezt a feladatot választották. Ilyen esetben nem marad más hátra, mint ismételni önmagukat vagy  közhelyeket hangoztatni. De egyik esetben sem fog jó dolgozat születni.

Összességében azt kell mondanom, az irodalom középszintű érettségi feladatai ebben az esztendőben viszonylag nehezek voltak. Nem volt egyszerű a szövegértés sem (az 1. és 2. számú feladat kivételével.) Láthatóan az a cél, hogy minél többen vegyék az akadályt, ne legyen sok bukás, ugyanakkor jeles eredményt elérni ezúttal nem volt könnyű. Sőt megkockáztatom, a négyesért is alaposan meg kellett dolgozni. Mindez rendjén is van: emeljük az érettségi színvonalát, őrizzük meg ennek a valaha oly jelentős vizsgának a tekintélyét."- írja a szakértő.

12 óra 34 perc - A legtöbben Spirót választották
 
Érdekesség és egyben kisebb meglepetés, hogy a végzősök Spiró György az irodalomolvasás és az írás mai helyzetéről szóló véleménye mellett vagy ellen érveltek a legtöbben.



You need to upgrade your Flash Player.

Get the latest flash version here.

Érettségi után a magyar érettségiről a kazinczys diákok. Videó: Cseh Róbert.



Lázár Ervin Csapda című novellájának értelmezését egyébként szintén többen választották mint Petőfi Sándor: Ivás közben és Vörösmarty Mihály: Keserű pohár című bordalának összehasonlító elemzését.

Ez utóbbiban valószínűleg szerepet játszott az is, hogy egyik sem könnyű vers, ráadásul mindkettő meglehetősen hosszú.

Szívósné Vásárhelyi Zsuzsanna, a Kazinczy magyar tanára hozzátette: "a mi iskolánkban még mindig többségében vannak a lányok, így érthető, hogy kevesen álltak neki Petőfi és Vörösmarty művének".

A tanárnő szerint az idei magyar érettségi a nemzetközi trendeket, vagyis főként a PISA-felmérések irányvonalát követi.



You need to upgrade your Flash Player.

Get the latest flash version here.

Tanárszemmel a magyar tételekről. Videó: Cseh Róbert.



"Az emelt szintű magyar érettségit sokkal bonyolultabbnak érzem, igaz, ezt nem is írták meg sokan. Az egész régióban inkább a reál tantárgyakból jelölték meg az emelt szintet a végzősök" – magyarázta Szívósné Vásárhelyi Zsuzsanna.


Érettségi a Jedlikben - Fotó: H. Baranyai Edina


Mindez egybecseng az általunk megkérdezett kazinczys diákok véleményével, vagyis igazából egyiküknek sem számít komolyan a magyar érettségi jegy, de ahogy nevetve megjegyezték: "azért szeretnénk ebből a tantárgyból is jól zárni középiskolai tanulmányainkat".

Korábban

Magyar nyelv és irodalomból középszinten 1179 helyszínen 93 ezer 650 vizsgázó, emelt szinten 43 helyszínen 1416 vizsgázó tesz érettségi vizsgát. Magyar mint idegen nyelvből középszinten 47 helyszínen 88 diák, emelt szinten 4 helyszínen 35 fiatal érettségizik.

A vizsga középszinten 240 percig tart. A vizsgázóknak két feladatlapot kell megoldaniuk; a szövegértési részre 60, a szövegalkotási részre 180 perc áll rendelkezésükre. A szövegértési feladat alapja többnyire egy-egy ismeretterjesztő cikk, publicisztika vagy esszé: a diákoknak a szöveggel kapcsolatban feltett kérdésekre kell válaszolniuk, vagy az előre megadott válaszok közül a megfelelőt bejelölniük.

Közép- és emelt szint

Az MTI információi szerint középszinten Mikszáth Kálmán egyik művének elemzése, Spiró György egy írása, Lázár Ervin egyik novellája,  valamint Petőfi Sándor és Vörösmarty Mihály egy-egy versének összehasonlítása szerepelt a hétfőn kiosztott magyar nyelv és irodalom érettségi feladatok között.

A szövegalkotási feladatoknál Spiró Györgynek az irodalomolvasás és az írás mai helyzetéről szóló véleménye mellett vagy ellen érvelhettek a diákok, vagy választhatták Lázár Ervin Csapda című novellájának értelmezését. A feladatok között szerepelt továbbá sajtóinformációk szerint Petőfi Sándor: Ivás közben és  Vörösmarty Mihály: Keserű pohár című bordalának összehasonlító elemzése.

A diákoknak emellett középszinten Mikszáth Kálmán: Jókai Mór élete és kora című művéhez kapcsolódó szövegértési feladatot kellett megoldaniuk.

Emelt szinten műértelmezési feladatként Tóth Árpád Erdő című versét kellett elemezni.

A diákoknak emellett reflektálniuk kellett egy harmincas évekbeli kritikus idézetére, amely arról szól, az olvasók hogyan fogadják be az elolvasott műveket. Szövegalkotási feladatként arról a jelenségről kellett írni érveket és cáfolatokat felsorakoztatva, hogy a fiatalok napjainkban mennyi időt töltenek el  bevásárlóközpontokban.

Az oktatási tárca a feladatokról szóló tájékoztatást kora délutánra ígérte. (Forrás: MTI)


A vizsga másik részében három - különböző műfajú - téma közül választanak egyet az érettségizők, az arról szóló fogalmazás terjedelme 500-1500 szó lehet.

Az emelt szintű vizsga első része három szövegalkotási feladatból áll, amely egy-egy adott műfajú, önálló fogalmazás megírását jelenti. A vizsga másik részében egy nyelvi-irodalmi-műveltségi tesztet kell megoldani, amely egy alkotáshoz kapcsolódik. A tavaszi érettségi kedden a matematika írásbelivel folytatódik.



1. Érvelés - Egy interjúrészlet Spiró Györggyel, érvelni kell az író által felvetett problémák ellen vagy mellett.
„... a magyar irodalom veszélyben van, mert rohamosan csökken az olvasók száma a fiatal generációkban. Régóta tanítok egyetemen, ott is látom. A baj az, hogy az általános iskolában nem szerettetik meg az olvasást a gyerekekkel. Meggondolandó, nem kéne-e átírni egy csomó régi nagy magyar művet, például Jókai regényeit, hogy lehessen őket élvezni. A szavak felét a mai gyerekek nem értik."

2. Egy mű értelmezése - Lázár Ervin: Csapda című novellája.

3. Összehasonlító elemzés - Petőfi Sándor: Ivás közben és Vörösmarty Mihály: Keserű pohár.

Olvasóink írták

75 hozzászólás
  • 75. Eva- 2009. május 06. 21:34
    „68-hoz!
    Vörösmarty:gondolatok a könyvtárban

    "- Ment-e
    A könyvek által a világ elébb?
    Ment, hogy minél dicsőbbek népei,
    Salakjok annál borzasztóbb legyen,"

    össze lehet vetni a Spiró vers soraival:

    "nemcsak a szemetek tudnak magyarul."”
  • 74. mchn 2009. május 06. 17:18
    „law, maximalis tiszteletem es egyetertesem. Attol, h vki ilyet ir, attol meg vitainditonak jo. Mint ahogy az Akarat diadala is zsenialis film, annak ellenere, h naci propaganda vagy a masik oldalrol emlithetnenk a Patyomkin pancelost. Az erteken nem valtoztat a politikai beallitottsag (pont emiatt nem tartom tul sokra a jobbrol agyonajnarozott Wass Albertet).”
  • 73. elemér 2009. május 06. 11:56
    „Hmm, bizony én is részt veszek az oktatásban ami fáj a szarháziaknak.”
  • 72. law 2009. május 06. 09:32
    „Azért nagyon megdöbbentő ennek a cikknek a kapcsán beírt hottászólások egynémelyike.
    Nem a gyerekekről, az érettségiről és az oktatásról van szó? Már ezt is gyűlölködő színhellyé kell változtatni hogy ki a magyarabb és kinek mi tetszik jobban? Ha valaki vagy valami nem tetszik arról már nem is lehet emberi hangon kritikát mondani csak fröcsögve? És ami nem tetszik valakinek az ne is legyen? EGYÜTT kell élni dolgokkal és más emberekkel. Amíg engem nem bántanak, én mindet elfogadok, sőt: kompromisszumok is kellenek. És létezik az a fogalom: többség.
    Én is Spirót választottam volna, ha most érettségizek. Mert arról lett volna mit írnom. A többiről nem. És nem azért, mert nem tudtam volna mit írni, hanem azért, mert ahhoz túl sokat nem kellett volna gondolkodni. Én meg így gondolom. Magyar érettségin helye van az ilyen tételeknek. Pro vagy kontra. De emberi hangon. Minden hol és mindenkor, mindenkivel szemben.”
  • 71. law 2009. május 06. 09:18
    „Oktatási miniszterünk nyilatkozott tegnap vagy tegnap előtt reggel a Tv-ben a magyar érettségi tételekről.
    Végre talán valami elindul az oktatásban: értelmet kap.
    Már akkor sem értettem, amikor én érettségiztem, hogy miért jó az, ha egy 18 éves diákkal irodalomból bemagoltatnak 328 életrajzot, időmértékes verslábakat, és olyan elemzéseket, amit valaki valamikor megírt a saját értékrendje szerint - gyűlöltem az előre megírt, bemagolandó verselemzéseket - : Ugyanakkor a diáknak fogalma sincs, hogy ha valaminek utána akar nézni, mit hol talál, vagy esetleg mit hol kell elinténie. Ebben a világban a polihisztor alapú és irányú képzés meg fog bukni, és annak bukása, bizonyítéka az abban oktatott személyek egyenkénti életbeni elbukása lesz.
    Kitűnő, magolni tudó diákokból semki nem lesz az életben, akiben meg van spiritusz, az problémás gyerek. Mert kérdez, mert gondolkodik, mert érvel, és nincs benne szolgalelkűség. Pedig ők az igazi jövő. akik gondolkodnak. Lehet, hogy nem köpi csípőből a hétköznapi életben semmire nem jó évszámokat, de problémamegoldásból jeles. Mert gondolkodik. Kire van szükségünk jobban? Az intellektuális sznobokra a legkevésbé.
    Feleslegesen magoltatnak be kémiai képleteket, fizikai egyenleteket, biológiai folyamatokat, és történelmi adatokat, olyan mennyiégben, hogy az már elviselhetetlen, és értelmetlen: a legtöbb embernek soha nem fog kelleni az élete során, és az általános műveltséget sem növeli, mert elfelejti.
    Persze, hogy Spírót választották, akik gondolkodni tudnak. Mert ott nem a bemagolt anyagot kellet visszadni, hanem a megtanultakkal együtt, érvelve kell a saját gondolataikat leírni.”
  • 70. Túrabakancs 2009. május 06. 08:52
    „pancser!
    A zsidókkal valóban nem volt gond több száz évre visszamenőleg, kereskedtek, és tették a dolgukat!
    Ebben a hazában akkoriban nem igazán lehetett hallani arról, hogy Magyarországnak ártottak
    volna szándékosan, emiatt nem is igazán volt ellenségük a lakosság körében. Viszont az elmúlt 50-
    évben, de főleg a rendszerváltásunk óta /1989/ egyszerűen vérszemet kaptak, hathatós támogatást
    adva nekik a külföldön élő elvadult kapitalisták részéről. /Izrael, Amerika, stb./ A mostani kormá-
    nyunk politikusai 60-70%-ban belőlük kerül ki, mindenki láthatja mit művelnek, megalázva az ősi
    jelképeket, kultúrát, a gazdaságunkat teljesen ellehetetlenítve! A média gyalázatos műsorairól
    nem is beszélve, támogatva a deviánsokat, zstárolva abűnözőket, cigányokat, fehérgalléros
    szélhámosokat! Ők tehetnek róla, hogy ennyien "szeretik" őket, változzanak meg, aztán nem
    lesz problémájuk ebben az országban!”
  • 69. elemér 2009. május 06. 06:22
    „Megtalálható a " MATEK ÉRETTSÉGI" rovatban, ahol épp olyan hülye mint itt.

    "Vagyunk elegen itthon, akik segíthetünk!"

    Ez egy aranybeköpés volt a majomtol, aki segitségre szorul.”
  • 68. GROUCH 2009. május 06. 00:52
    „58 Éva! Ne aggódjon -- angolul "elemér" sem tud! Az Ön 59- es írását olvasva Ön nem tartozik "elemér"-kénk
    bugris táborába és egy elmebetegtől Ön nekérjen segítséget! Vagyunk elegen itthon, akik segíthetünk!
    Bővebben magamról - megtalálhat a " MATEK ÉRETTSÉGI" rovatban. Üdvözlöm!”
  • 67. elemér 2009. május 05. 23:23
    „Én úgy tréfálok, hogy elmondom az igazat. Ez a legviccesebb tréfa az egész világon.”
  • 66. buggyant 2009. május 05. 20:00
    „előszöris: elemérről nem kell tudomást se venni. Provokál. El sem kell olvasni, ha megpróbáljátok megvilágosítani az elméjét, rögtön harap kéjjel mint aki erre várt. Felesleges, csak olaj a tűzre.
    másodszor: Spirót én sem csipem, nagy arc, beképzelt, fennhéjázó, unszimpatikus. De nekem ez a vers tetszik. Én nem azt olvasom ki belőle hogy magyarellenes lenne. A magyarkodókról ír benne akik sajnos egyre többen vannak és a magyarságot összetévesztik valami egészen mással. Szerintem ez a vers nagyon is ott van. Spirót mint embert nem szeretem én sem.”
  • 65. elemér 2009. május 05. 19:48
    „"EVA! HA IGY "DEUTERONOM" BEUTOD A KERESOBE OTT MEGVAN A MAGYAR MEGFELELOJE!!"

    Éva ha magyar keresőben beutöd akkor ezt kapod. Ezért nem használom a magyar keresőt.

    Az adott irányban nincs találat! Ellenőrizd a hasonlóakat, vagy a másik irányú kereséshez: KATTINTS IDE!

    Én voltam az első a net-n aki magyaroknak megmagyarázta hogy lehet ékezetet használlni. Nehogy itt zöldfülüek velem okoskodjanak.”
  • 64. pancser 2009. május 05. 17:35
    „Köszönöm kedves Arvisura, hogy lehoztad a verset! Nagyon szeretném egyszer megérni, hogy az lesz a magyar aki annak tartja magát és nem bőrszín meg felekezet szerint ítélnénk. A dolgok sajnos nem ezen irányba mennek. A Hazához való kötődésről nehéz ezt a verset felülmúlni. Ez az ember utólsó óráiban a zsebébe rejtett néhány cetlit jelezve a holttestét megtalálónak, hogy ezek Radnóti Miklós MAGYAR költő versei. Így tessék zsidózni, cigányozni! Nem a vallás, meg a szín teszi a magyart hanem egészen más sokkal magasabb értékek! Kevenc ifjúkori könnyed és kacagtató olvamányaim írója, Rejtő Jenő is a fajgyűlölet áldozata lett valahol a sztyeppén, szóval nem véletlenül nem szeretem az emberekre bélyeget sütőket. Mindazonáltal továbbra is az a váéleményem Spiró nem való irodalmi tételenek, de nem azért mert esetleg zsidó származású. Majd ha 30 év múltán neve fennmarad, ám legyen!”
  • 63. Eva- 2009. május 05. 17:12
    „63-hoz!

    ezért az érvelésért én jelest, ha lehetne kiválót adnék!

    Szerintem ezt várták!(ekezettel, vagy anelkul!)

    elemér köszi, de Ascher miféle számokat jelez akkor?

    máskülönben egyetértek!”
  • 62. elemér 2009. május 05. 14:26
    „Hmm, szerintem a legtöbb antimagyar az magyarban van és soha nem mászott le a fárol.”
  • 61. mchn 2009. május 05. 14:10
    „Tisztelt #52. A kesobbiekben termeszetesen elolvastam a regenyt, illetve lattam Varkonyi Zoltan filmjet (ami mellesleg nekem nem tetszik, de az az en bajom). Azert irok ekezetek nelkul, mert igy tudok normalis tempoval gepelni, ekezet nelkuli billentyuzeten tanultam meg anno.
    Egyebirant leirnam ki az aki szerintem antimagyar. Az, aki nem fizet adot, ezzel arra a cca 2 millio emberre hagyja az utepites, az oktatas, az egeszsegugy es minden egyeb allami kiadas terhet, aki fizet. Az, aki baszik elmenni dolgozni, mert segilykebol is remekul elmuzsikal. Az, aki nem hajlando megismerni a magyar kulturat, nem nez magyar filmet, nem olvas magyar konyveket, rosszabb esetben meg a legnagyobb iroinkat sem ismeri.
    Azert lennek antimagyar, mert 12 evesen nem olvastam el egy olyan regenyt, amit XIX. szazadi nyelvezettel irt egy romantikus iro es nem mellesleg felnotteknek szant? Azert lennek antimagyar, mert nem ertem nehany ember mire fel dongeti a mellet? Olyan aposag miatt lennek antimagyar, h nem hasznalok ekezeteket egy egyszeru hozzaszolasban? Ha igy gondolod, akkor oszinten sajnalom. Azt is oszinten sajnalom, h antimagyarnak tartasz olyan embereket, akik egyszeruen nem szeretik Jokai stilusat a sok leiras miatt. Hidd el, en is megvetem azt, aki buszke arra, h nem olvas. Szanalmas, akarcsak Spiro felvetese, de velemenyem szerint Jokai akkor sem altalanos iskolasok kezebe valo. Elhiszem, h te sokat olvastad, de manapsag, amikor egy atlagos fiatal a gyors ingerekhez szokott, mert akciofilmeket nez, Harry Pottert olvas, Maunika so megy a teveben, a legkisebb mertekben sem meglepo, h a lassu folyasu dolgokhoz erni kell. Jokait tovabbra sem szeretem, de Tarr Bela filmjeit a magyar kultura legnagyobb ertekei kozott tartom szamon, szivesen olvasok magyar novellakat (Csath Geza pl. nagy kedvencem), a legkisebb mertekben sem erzem magamat antimagyarnak azert, mert nem csak a melegjogokkal, az etnikumok pozitiv diszkriminaciojaval es a mediaszennyel szemben vagyok kritikus, hanem az ismet tamado, envagyokaszittyamagyar, magukat masok felettinek erzo emberekkel szemben is. Szeretnem en ezt az orszagot, csak azok nelkuk akik ellopjak, meg azok nelkul akik csak ez kizarolag a magukenak erzik.
    Koszonom elore is, h vegigolvasod.”
  • 60. elemér 2009. május 05. 12:17
    „Helló Éva dióhéjban:

    Deuteronomy az Mozes prédikációi a zsidóknak a Moab sikságon. Három prédikációbol volt ez, de egyessek vitatják hogy 4.

    1. Mózes letolja és beszaratja a zsidókat vagy Izraelt, mert nem halgattak istenre és nem mentek az igéret földjére. Ezért 40 évig barangoltak a bozótban büntetésül és elpusztult egy generációjuk.

    2. Ez Mózes hegyi beszédéröl van, meg hogy kell nekik viselkedni az igéret földjén.

    3. Mózes felujitja a szerzödést istennel, feltéve hogy ezentul követik és parancsolatjait betartják.

    4. Itt már több agymosást kapnak hogy és mint kell viselkednijük. Ezt viszont a mai napig nem tartják be és szerintem ezért van annyi problémájuk.”
  • 59. Eva- 2009. május 05. 10:18
    „57-hez!

    nem is Spiró kapott tételet, hanem az amit képviselt és felvetett a "betű" szerepéről

    ezt Vörösmarty:Gondolatok a könyvtárban című verse is felvetette más korban másként:
    Országok rongya! könyvtár a neved,
    De hát hol a könyv mely célhoz vezet?
    Hol a nagyobb rész boldogsága? - Ment-e
    A könyvek által a világ elébb?
    Ment, hogy minél dicsőbbek népei,
    Salakjok annál borzasztóbb legyen,
    S a rongyos ember bőszült kebele
    Dögvészt sohajtson a hír nemzetére.
    De hát ledöntsük, amit ezredek
    Ész napvilága mellett dolgozának?
    A bölcsek és a költők műveit,
    S mit a tapasztalás arany
    Bányáiból kifejtett az idő?
    Hány fényes lélek tépte el magát,
    Virrasztott a sziv égő romja mellett,
    Hogy tévedt, sujtott embertársinak
    Irányt adjon s erőt, vigasztalást.”
  • 58. Eva- 2009. május 05. 10:08
    „57-hez!
    sajnos nem tudok jól angolul!/bocs elemér, igazad van!/

    a beütött szó pedig alig ad magyar kifejtést:
    jól gondolom?: a deuteronom
    Mózes V. könyvét jelenti ?
    de a hivatkozott cikkeket ott meg nem tudom azonosítani.

    Segíts!”
  • 57. Capr 2009. május 05. 10:06
    „Pancser!
    Valamit tisztázzunk. Egyáltalán nem írtam azt, hogy Ady magyarutáló. Figyelj a "" gondolatjelekre. Azt írtam, hogy az idézett verseket lehet így is érteni, ha kiforgatják a szavakat. Természetesen az igazi értelme az, amit te is írtál. Olvasd el Spírót is még egyszer figyelmesen és gondolkodj el, hogy mit takar a műve. Abban azonban teljes mértékben egyetértünk, hogy nem érdemelt volna érettségi tételt. Az Ady verseket gondolatébresztőnek citáltam ide, távol áll tőlem bármilyen provokáció. Egyébiránt az egyik legnagyobb magyar költőnek tartom.
    No részemről ennyi..... :)”
  • 56. ASHER 2009. május 05. 05:30
    „MINDENKINEK!!!
    SPIRO NEM ZSIDO!! SOSE VOLT AZ!!! UGYANOLYAN KERESZTENY MINT TI!!!

    EVA!
    HA IGY "DEUTERONOM" BEUTOD A KERESOBE OTT MEGVAN A MAGYAR MEGFELELOJE!!
    VAN EGY ILYEN OLDAL AHOLMINDEN IDEGEN KIFEJEZES MAGYARUL IS MEGVAN!!!!
    BOKER TOV!!!”
75 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Változatos magyar érettségi

Jónak és változatosnak nevezte az idei középszintű magyar írásbeli érettségi tételeket Arató László,… Tovább olvasom