Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

A közlekedési szokásokat mérik a regisztrációs jeggyel

A regisztrációs jegy bevezetése a közlekedési szokások felmérését szolgálja az ingyenes utazásra jogosultak körében - mondta Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos hétfőn, sajtótájékoztatón Budapesten.


Mint közölte, a szolgáltatók számára 2010. február elsejétől válik lehetővé a regisztrációs jegy fokozatos bevezetése legkésőbb február 28-áig.
A kormánybiztos elmondta, hogy a vasútra és a Volán-buszokra 2010. március 1-je után már csak regisztrációs jeggyel szállhatnak fel az ingyenes utazásra jogosultak, 2010. július elseje után pedig 500 forint pótdíjjal szankcionálják ennek hiányát.

Antali Károly hangsúlyozta, hogy a helyközi vasúton és buszokon
térítésmentes utazók regisztrálása megalapozza a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit, illetve segíti a menetrend tervezést.
A helyközi közösségi közlekedés legvitatottabb része, hogy ki milyen viszonylatban utazik térítésmentesen szociálpolitika kedvezményként.

Antali Károly bejelentette azt is, hogy a vasúti törvény módosításához kapcsolódóan hamarosan megjelenik a kormányrendelet a vasúti pályák besorolásáról, valamint a miniszteri rendelet az egységes egyeztetésre vonatkozó szabályozásról.

Fontosnak nevezte, hogy a vasúti személyszállítás területére is megszülessen a közszolgáltatási szerződés. A MÁV-START-tal három évre kötik majd meg a közszolgáltatási szerzőst, de ehhez még szükséges a támogatásokat rögzítő kormányrendelet megjelenése.

Kérdésre válaszolva Antali Károly elmondta, a közösségi közlekedési kedvezmények átalakítása jelentős társadalmi egyeztetést igényel, így a kormányzati ciklusban még hátra lévő időben ebben már nem lesz változás.

A regisztrációs jegy bevezetésének gyakorlati részére vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, hogy szolgáltatónként vizsgálták a helyzetet, a vasútnál több pénztárra, jegykiadó automatára van szükség, néhány Volán-társaságnál pedig meg kell újítani a jegykiadó rendszereket.
 
Becslésük szerint a 170 ezer napi elővárosi közlekedésben az utasok 35-40 százaléka esetében hiányzik a szociálpolitikai kedvezményhez kötődő regisztráció, és további 20-25 százalékot jelenthet a vasutasok kedvezménye.

A tárca tájékoztatása szerint a regisztrációs jegy bevezetése - eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása - összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak. A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára.

Mértéke ezért leginkább a regisztrációs jegyet váltók számának függvénye. Az előzetesen becsült teljes üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint lehet.

Olvasóink írták

  • 1. SAmu 2010. január 26. 14:28
    „(Szerintem) alkalmatlan Antali monja meg , miért támogatom én + a többiek a 65 feletti tehetős EU-külföldiek ingyenes utaztatását?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: megválik az állásából felfüggesztett orvostól a nagykanizsai kórház

Kölcsönös megegyezés alapján megválik a nagykanizsai kórház attól az orvostól, akit két hete… Tovább olvasom