Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

A kötelezővel együtt szedetnék a gépjárműadót

Olasz mintára Magyarországon is be kellene vezetni, hogy a gépjárműadót és a kötelező felelősségbiztosítást együtt szedjék be a biztosítók - mondta a Világgazdaságnak Szmetana György.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) adószakértője a lap csütörtöki számában azt mondta: milliárdoktól eshetnek el az önkormányzatok, ha a gépjárműadó vagy egy része a központi költségvetésben landol.

A korábban súlyadónak nevezett adónem 2003 óta illeti meg 100 százalékban az önkormányzatokat, addig 50-50 százalékos, illetve rövid ideig 70-30 százalékos arányban osztozkodtak rajta a városok, kerületek és a központi büdzsé.

Hasonlóra lát ismét lehetőséget Szmetana György miután Tállai András önkormányzati államtitkár a TÖOSZ járásokról szóló konferenciáján bejelentette, hogy a gépjárműadó beszedésének módjában mindenképpen változások várhatók.

A kisebb települések évente 20-30 millió forintot, a nagyobb városok és a fővárosi kerületek akár 300-550 millió forintot is beszednek a gépjárműadóból. Tavaly mintegy 75 milliárd forint folyt be összesen ebből az adónemből.

A gépjárműadóval kapcsolatban nincs bevallási kötelezettség, központi nyilvántartás alapján vetik ki, ami a gyakori tulajdonosváltások miatt megnehezíti a beszedők feladatát. Egy-egy önkormányzatnál az ingatlan- és telekadóval jellemzően két ember foglalkozik, a gépjárműadóval viszont hat - utalt az adószakértő a rendszer bonyolult és nem hatékony voltára.

Olvasóink írták

  • 10. Valaki 2012. június 09. 11:29
    „Az önkormányzatok ezt a sarcot nem a utak javítására használják! Győrben is az utak katasztrófális állapotban vannak, de a súlyadóért tartják a markukat. Legalább havi lebontásban is lehetne fizetni, mert a két részlet nagyon megterhelő!”
  • 9. elemér 2012. június 07. 20:28
    „Kifogás ott volt, hogy Orbán csak egyszer tudja teljesiteni a költségvetést ami megfelel az unionak. Erre a szakpolitikusok kugliznak és megmutassák, hogy fog ez menni. Nyugodtan ülhetnek le az asztalhoz az IMF-el. Lessz emelkedés a magasba.”
  • 8. BsBe 2012. június 07. 19:04
    „kapcsolódó:
    " Új KRESZ-t akarnak a Fidesz szakpolitikusai, ami azzal járhat, hogy mindenkinek, aki vezet és továbbra is vezetni akar, újra kell vizsgáznia.
    Jól van. Egészen komolyan érdeklődnék egy heti belső felsővezetői értekezlet lebonyolódása iránt, mondjuk amikor összejön a minisztertanács vagy a pártigazgatóság, a frakció elméi, mindegy, nyolcszáz évre titkosított cucc, brénsztorming döluksz, és mindenki viszi a maga listáját, kicsit izzadós tenyérrel, dobogó szívvel gyűrögetik a tableteket, sikerült-e olyat kitalálniuk a héten, ami másnak még nem jutott eszébe - hogy tudniillik hogyan lehetne még valami olyan tevékenységet találni, amit a tévedésből még itt tartózkodó magyar népesség nagy része űz, s valamilyen módon adó-, járulék- vagy illetékkötelessé tehető, illetve más módon pénz csinálható belőle, az sem érdekes, ha kicsit többe kerül maga a begyűjtés, mint ami beszedhető. Ja, szakpolitikusok: valaki elárulná ennek a kifejezésnek a megfejtését? Ha mondjuk arról van szó, hogy új KRESZ lesz, ami az eddigi folyamatokat elnézve nem jelenthet mást, mint hogy a közlekedés szabályait az 1732-es Az hintók, fogatok és kordék lyárásárul, s az lovas emberek menettyéről című kiadvány alapvetései mentén szervezik újjá, ha akkor megfelelt, ma se lesz rosszabb, na, szóval, ha már KRESZ, ki számít itt szakpolitikusnak? Vannak netán politikusaink, akik autós oktatók voltak annak előtte, közlekedési rendőrök, forgalomszervezők, útmérnökök, de legalább közlekedésitábla-festők? Lényeg, hogy az új KRESZ azért kell, mert akkor mindenkit le lehet vizsgáztatni. Vezet mondjuk hatmillió ember, adjuk olcsón az újravizsgát, legyen 28 ezer forint (ne sziszegj, bele kell illeszkednie a sorba, különben az egész gyanús lesz, amúgy lehet 94 ezer is, mi történik?). Szóval, egyelőre, hatmilliószor 28 ezer az 168 milliárd. Kérdés? Nekem van: elég lesz-e évente vizsgázni mindenkinek, vagy készüljünk inkább havonta? Egyébként esküszöm, amikor először hallottam a tévében emlegetni a dugódíjat, nem gondoltam, hogy környezetvédelemről van szó, azt hittem, találtak egy újabb adózatlan területet, ami viszonylag sokakat érint. Még. És mondd csak, János, a pahasztok is úgy csinálják, mint mi? Úgy, Viktoh. És mondd, kéhlek, nem túl jó ez nekik?"”
  • 7. elemér 2012. június 07. 19:02
    „A minimálbérben is Ámerikát majmolják, mert azt kijátszák. Kövessék a németeket, mert az igazságos. Nemlehet a minimál és átlagbér közt csak 10% különbség. Orbán ezt nemtette az alkotmányban. Idemár valami angoltudás kell zöldfülüek.”
  • 6. Indygo 2012. június 07. 18:58
    „Inkább vmi gyógyszert szedjenek. Adó adó hátán van ebben az országban.”
  • 5. kolopeti 2012. június 07. 16:02
    „ja csak amerikában a minibálbér nem 93000 ft brutoba lol xd”
  • 4. elemér 2012. június 07. 13:50
    „Az USA-ban pedig bevezetik a VAT adót. Ez unios minta, ami bentvan az árakban kb.30%. Ezért drágáb ott minden. Más kiut nincs az adósságbol és erröl nem beszélnek. Én viszont már elöre tudom. Az viszont nembiztos hogy 30% lessz mint ott. Romney és társasága buta mint a segg és hazudoznak. Nézzük csak ezt a IMF tárgyalást. Azzal dicsekszenek hogy az esztek tönkrementek és utána történt a nagy csoda. Emelkedtek a magasba. Orbán is valami ilyesmit tervez. Krugman viszont megválaszolta ezt. Turó az csak és nem magasba emelkedés. (NYT) Krugman egyik nobel dijas gazdaságszakértönk. Erre az eszt elnök okoskodik a twitter-n. Ö a Columbia egyetemen végzett és nem nobel dijas gazdaságszakértö.”
  • 3. elemér 2012. június 07. 13:34
    „Aztán majd jönnek a büntetések kihágásokért. A rendöröknek kell teljesiteni havonta a kvótát, vagy kiteszik öket.
    Ez viszont nem lessz nagy probléma, mert a kocsitartást kevesen tudják megengedni és eladják. Szerintem kocsi az ott egyébként is luxus. Minek oda kocsi ?”
  • 2. bojtár 2012. június 07. 11:03
    „1. elemér 2012.06.07. 09:45
    hát ezen igazából nem is kell csodálkozni”
  • 1. elemér 2012. június 07. 09:45
    „Ez nem olasz minta, hanem amcsi minta. Mindig minket majmolnak, föleg a rosszban.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hibás biztosítóberendezés miatt késnek a vonatok Budapest és Győr között

Bicske és Szárliget között elromlott egy biztosítóberendezés, ezért 20-25 percet késnek a vonatok. Tovább olvasom