Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

A gerinc tehermentesítése

Az alvás a pihenés mellett jelentős megterhelést tud kifejteni a gerincre, ha nem ügyelünk egy pár alapvető mozzanatra.

Ne aludjunk hason fekve!

Az éjszakai alvás közben a szervezetnek regenerálódnia és pihennie kell. Az egész napi folyamatos terhelés során a hátnak is szüksége van erre. A pihenés először is tehermentesítést jelent, a gerincre, acsigolyák ízületeire és a porckorongokra nehezedő nyomás csökkentését. Tudományos vizsgálatok bizonyították, hogy a gerinc terhelése akkor a legkisebb, ha lépcsőhöz hasonló pózban, a legnagyobb terhelés pedig az, ha teljesen kinyújtózott állapotban fekszünk. A hason fekvéssel a gerinc előboltosulását fokozzuk és ezzel növeljük a terhelését.

Ne ugorjunk ki az ágyból!

Az ágyból oldalra fordulva a karokra támaszkodva ki kell gurulni. A porckorongok terhelése éjszaka lényegesen kisebb, mint napközben, folyadékot szívnak magukba, és ezáltal megnő a térfogatuk. A porckorongnak ez a növekedése magyarázza, hogy az ember reggelente néhány milliméterrel magasabb, mint este. A porckorongok méretváltozása a hát érzékeny mechanikájának megváltozását eredményezi.
Biztosítsunk kellő időt a hátnak, hogy legyen ideje alkalmazkodni az éjszakai és nappali ritmus váltakozásához!

Aludjunk embrió pózban!

Az anyaméhben eltöltött 9 hónap alatt megszokott testhelyzet tekinthető a gerinc szempontjából a legideálisabbnak. Ebben az úgynevezett embriópózban a gerinc alsó görbülete teljesen kiegyenlítődik, de a háti és a nyaki gerinc természetes görbületei megmaradnak.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérett-e a helyzet a munkahelyváltoztatásra?

Új év, új fogadalmak. Itt az ideje, hogy elgondolkodjon azon, megfelelő munkahelyen dolgozik-e? Most… Tovább olvasom