Kisalföld logö

2018. 04. 24. kedd - György 14°C | 23°C Még több cikk.

A DK szerint munkahelyi terror zajlik a CBA-nál

A Demokratikus Koalíció (DK) tiltakozik a CBA-nál zajló "munkahelyi terrorral" szemben - mondta egy, a cég két tulajdonosa által aláírt, a Békementen való részvételre buzdító levél kapcsán az áruházlánc egyik óbudai üzlete előtt tartott szerdai sajtótájékoztatóján Varju László. A CBA kommunikációs igazgatója ugyanott hangsúlyozta, magánlevélről volt szó és egyetlen munkatársukat sem érte retorzió azért, ha nem vettek részt a rendezvényen.
A Népszava korábban arról számolt be, hogy a CBA belső információs körlevelében megjelent a társaság két résztulajdonosának, Baldauf Lászlónak és Lázár Vilmosnak az a magánjellegű felhívása, amelyben az október 23-ai Békementre hívták a dolgozókat.

Varju László azt mondta, hogy egy jobboldali kötődésű cégvezetés támogathatja a kormányt, de ezt nem tehetik úgy, hogy a kiszolgáltatott helyzetben lévő dolgozókat "lényegében kötelezik" a tüntetésen való részvételre.

Az október 23-i Békemenet jó alkalom arra, hogy a nemzeti kormány iránt érzett szimpátiánkat is kifejezzük - idézett az írásból a pártigazgató. Hozzátette: meglátásuk szerint ez a megfogalmazás egyidejűleg azt is jelenti, hogy "mindazok, akik nem tartoznak ebbe a kategóriába, azokat tulajdonképpen olyan gazembereknek nevezi ebben a levélben a kormány, akiknek - én azt gondolom - , hogy egy ilyen boltban nem kell vásárolni".

Varju László egyúttal megkérdezte, hogy kaphat állami támogatást egy olyan "CBA tulajdonos", aki a legnagyobb adótartozók listáján is szerepel. Ennek kapcsán arra is kíváncsi volt, hogy lehet, hogy olyan adósok, "akik a cégükben lévő ingatlanokat eltüntették, azoknál adóellenőrzésre (...) a továbbiakban nem kerül sor".

A politikus azzal folytatta, szeretnék ha a CBA vezetése vagy a kormány számot adna arról, hogy az Eximbankon keresztül az elmúlt években hány milliárd forinttal támogatták a céget.

Egyúttal azt is meg akarta tudni, hogy a vállalat tulajdonosai mennyi munkahely-teremtési támogatást kaptak. Magyarázatként hozzáfűzte: egy általa létrehozott Facebook-oldalon a cég dolgozói azt jelzik, hogy nem adják ki a szabadságukat és nem kapják meg a túlórapénzüket. Ezek a bejegyzések "egyértelműen" azt jelzik, hogy retorziók érték azokat a dolgozókat, akik nem mentek el a rendezvényre - válaszolta egy kérdésre. Hozzátette: az, hogy az alkalmazottak nem kapják meg a szabadságukat illetve túlórapénzüket "én azt gondolom, hogy köthető" ahhoz, hogy nem vettek részt a Békemeneten.

Azzal folytatta, szeretnék tudni, a NAV vizsgálja-e, hogy a CBA-nál kerültek-e be olyan külföldről vásárolt termékek, amelyek után nem fizették be az áfá-t.

"Nekem nem elfogadható" - válaszolta a pártigazgató arra a kérdésre, hogy Felcsuti Péter a Raiffeisen volt vezérigazgatója januárban egy Facebook üzenetben kérte a pénzintézet dolgozóit, hogy tettekkel és anyagiakkal is támogassák a Bajnai Gordon vezette Haza és Haladás alapítványt. A sajtótájékoztatón után viszont hozzátette: tudomása szerint Felcsuti Péter a kérdéses időszakban már nem dolgozott a Raiffeisennél.

A sajtótájékoztató közben megjelent a helyszínen Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, aki néhány dolgozójukkal együtt pogácsát és aprósüteményt kínált a résztvevőknek és a nézelődőknek. Varju Lászlót is megkínálták, aki csak azután vett belőle, hogy tisztázta, az ételek nem közvetlenül a CBA-ból, hanem egy velük egy épületben lévő pékségből származnak.

A kommunikációs igazgató sajnálatosnak nevezte, hogy a politikus nem közvetlenül őket kereste meg a vádakkal. Hangsúlyozta korábbi érvelésüket, hogy két tulajdonosuk egy magánlevelet írt, amiben semmiféle kötelező érvényű utasítást nem fogalmaztak meg és a rendezvényről távolmaradókat sem érte semmilyen retorzió. Kijelentette: erről bármely dolgozójukat meg lehet kérdezni.

Végül azt kérte, hogy juttassák el hozzájuk a kérdéseket, amelyeket meg fognak válaszolni. Azt viszont elmondta, egy adófolyószámlával korábban már bizonyították, hogy nem áll fent az a tartozás, amelynek alapján Varju László azt mondta, hogy egy "CBA tulajdonos" is szerepel a NAV szégyenlistáján.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. WeiseÖdenburg 2013. november 22. 11:32
    „23. Goldmund 2013.11.22. 08:45
    Elnézésed kérem ! Úriember nem foglalkozik más belügyeivel. / Lehet,hogy neki nem szóltak a kihágásról.”
  • 24. WeiseÖdenburg 2013. november 22. 09:59
    „23. Goldmund 2013.11.22. 08:45
    Amit leírtál biztosan úgy van. Nem vonom kétségben,mert nem érint.Az is elképzelhető,hogy nincs igazad!
    Mint a Kisalföld is lehozta hírként a nevezett vállalkozás feljelentést tett s madárember ellen ! Rágalmazás és nagy nyilvánosság előtt elkövetett becsületsértés miatt. Már leírtam, borítékolható a következő feljelentést a cég mint jogi személy fogja megtenni Varjú ellen.Milyen vád alapján,csak tippelhetek,de valami ilyesmi hitelrontás üzleti érdeksérelem !?
    Varjú ezzel az akcióval nem segítette a dolgozók helyzetét,szerintem " rontotta " és ehhez nincs joga ! A mindenáron a parlamentbe kerülési Gyurcsányi kényszer ! Gusztustalan elítélendő erőlködés ! Varjú miért nem Gyurcsány privatizációs
    tevékenységével foglalkozik? A Mosonmagyaróvári gyárából akkoriban mennyi ember vált munka nélkülivé? A Kormányüdülő egységes részéből leválasztott terület elbitorlását,vajon miért nem kéri számon? Csak a példa kedvéért !
    CBA-nál az én elgondolásom szerint hátrány nem ér senkit .A fizetése nem lesz több a dolgozónak a termékek nem
    kerülnek leárazásra. Mint írtam a Bankszövetség volt elnöke a magyar országi Banki alkalmazottak fordult egy belső felhívással ,hogy kit támogassanak a választási erőlködésben. " Gondolom szerinted ez etikus,mert miért azért,meg csak .”
  • 23. Goldmund 2013. november 22. 08:45
    „Még egy apróság.
    Jogos kérdés, miért pont a DK-tól Varju László tette ezt szóvá?
    Elismerem, biztos, hogy ki akarják használni, hogy így rájuk figyelnek.
    De visszakérdeznék! Miért nem OV (Ordenáré Vezérünk) mondta, hogy "Kérem, ez inkorrekt az ott dolgozókkal szemben!" Ugye mennyivel elegánsabb lett volna? Ja, ahhoz demokratának, vagy legalábbis úriembernek kellene lennie!”
  • 22. Goldmund 2013. november 22. 08:38
    „"A CBA tudomásom szerint egy meghatározott tulajdonosi kör birtokában van. Tehát nem a "Varjú" pártütő úr a tulajdonos és nem ő vagy párt vezére van bejegyezve tulajként!"

    Attól, hogy Baldauf és Lázár (vagy bárki más) tulajdonol egy céget, attól még vonatkoznak rá a jogszabályok. A dolgozó nem rabszolga! Az alkalmazottnak a munkaerejét vették meg, nem a lelkét, világnézetével, politikai meggyőződésével együtt. Hogyha ebben az országban bármely elbocsátott bolti dolgozó pár héten belül hasonló feltételekkel állást találhatna, akkor nem nevezném nyomásgyakorlásnak, amit műveltek. De - minden normális ember tudja - ma Magyarországon egy munkahely (még ha kiszipolyozzák az embert, még ha csak 3 havonta hosszabbítgatják a szerződését is) nagy kincs, amire vigyázni kell. Emiatt a főnököktől jövő bármilyen kérés, felhívás igenis nyomásgyakorlás.

    "Minden rendszernek vannak haszonélvezői,én egyiknek sem."

    Ez hülyeség!
    Ne mosd össze a munkáért járó tisztességes hasznot a politikai kapcsolatok alapján, a köz kárára (=korrupcióval) szerzett haszonnal. Aki politikai dörgölődzés nélkül, korrekt hozzáállással sikerre viszi vállalkozását és ebből meggazdagszik, annak nem irigylem a vagyonát. Ugyanakkor sajnálatos, hogy egyes területeken, (pl. útépítés, töltésjavítás) szinte már nem is képzelhető el sikeres vállalkozás politikai kapcsolatok nélkül.”
  • 21. WeiseÖdenburg 2013. november 21. 18:22
    „20. öröksoproni 2013.11.21. 17:07 Kézcsókom kedves "öröksoproni". Az utolsósorban írtak ellen szólal fel,egyértelmű érdek védelem.Tapasztaltam más oldalról is ilyen figyelemfelkeltést,azonban a különösen a családanyák annyira le vannak terhelve,hogy nemvalószínű részt vesznek sem a jobboldal sem a centrum és a baloldal körmenetén. Az egész olyan "celeb"
    stílus,mid egy hogy mit csak írjon valamit a sajtó.”
  • 20. öröksoproni 2013. november 21. 17:07
    „Túljátszotta a szerepét a DK, mindenből politikai hasznot remél, tény. Ugyanakkor demokratikus országokban tapasztalt, hallott valaki ilyet, hogy munkahelyen politikai agitálás megy és egzisztenciális függés van a hatalomtól? Nagyon rossz lépés volt ez a CBA-tól, még ha magánemberként tették a vezetők, akkor is. Beszélgetni kell CBA-s alkalmazottakkal, bejelentik ugyan őket, de munkaszerződés nincs.”
  • 19. paro11 2013. november 21. 17:05
    „http://old.hirado.hu/cikk.php?id=97695”
  • 18. Túrabakancs 2013. november 21. 16:59
    „Legs! /8/
    Igazad van, nem is vitattam amit írtál. Az utolsó mondatomban megjegyeztem,
    miszerint felesleges ötlet volt ez a cég részéről. Igaz, ha nem történt a későbbiekben
    semmiféle retorzió a munkavállalók részére értve, abban az esetben nem tartom túlzott
    problémának ezt az esetet. A balos érzelműekben biztosan ellenérzést váltott ki ez
    a körlevél, de ez nem etikátlan, se nem büntetendő cselekmény.”
  • 17. pamutzokni 2013. november 21. 12:21
    „ugyan azok az emberek ülnek ott 20 éve, egyszer hatalmon, egyszer nem, ha bukknak gyors alapítanak egy pártot csak hogy bent maradhassanak.”
  • 16. WeiseÖdenburg 2013. november 21. 11:44
    „14. Goldmund 2013.11.21. 10:02,"Magyar szöveg értelmezésével kapcsolatban erős kihívásokkal küzdesz!"
    Nem gondolnám ! Mi köze van a DK-nak a CBA-hoz ? Semmi ! A félreértés elkerülése végett nem vagyok sem vásárló sem
    fogadott prókátor . Mindent megragadnak a szereplési vágyuk kielégítése érdekében,ami számomra gusztustalan.
    A CBA tudomásom szerint egy meghatározott tulajdonosi kör birtokában van. Tehát nem a "Varjú" pártütő úr a tulajdonos és nem ő vagy párt vezére
    van bejegyezve tulajként! Minden rendszernek vannak haszonélvezői,én egyiknek sem.Csak mint a nagy szürke tömeg.
    Felcsúti Péter a magyar bankok dolgozóinak írt egy hasonló ajánlást az ellen oldal támogatására.Nem hallottam Varjú hangot,vajon miért? minden tilós amit nem én csinálok elvet vallja a DK.? Már kínos az összes megnyilvánulásuk. A fő cél vezérük parlamentben jutása,hogy ott produkálja magát! Elutasítja minden párt aki indul 2014-es választáson. A milliárdos benősült gyártulajdonos erőszakosan települ rá arra az oldalra,ahol nagyon jól ismerik személyiségét.
    A rendszerváltáskor a mi pénzünk megcsapolásával jutott vagyonához.Nem olvastam "Aranyszájú felszólalást, sem
    madár hangot.
    A f.kalap /fejfedő/ a CBA által kínált pogácsát csak akkor fogadta el,hogy biztosították róla nem a CBA üzletben készült,úgy vásárolták! Korlátolt madár,kinek a pénzét költötték a pogácsára? A választás még oly messze,de az erőlködő tevékenységük már az elviselhetőség határán megy túl. Vannak emberek kik nem értik meg ez egy műbalhé.”
  • 15. gonzo 2013. november 21. 10:02
    „Az október 23-i Békemenet jó alkalom arra, hogy a nemzeti kormány iránt érzett szimpátiánkat is kifejezzük -miközben ennek a napnak egészen másról kellett volna szólnia,de ez már kit érdekel ebben e politikusok által(is) lehülyített országban....”
  • 14. Goldmund 2013. november 21. 10:02
    „12. WeiseÖdenburg 2013.11.21. 03:18
    "11.Féltik az állásukat? Akkor Varjú miért károg? Ad munkát a dolgozóknak?"

    Magyar szöveg értelmezésével kapcsolatban erős kihívásokkal küzdesz! :-)

    A megfélemlített dolgozó elmegy tapsolni Viktátornak, tehát nem lesz kirúgva. Az esti híradó meg leadja, hogy mennyien voltak ott és tapsoltak neki. Baldauf és Lázár Vilmos pedig hálából kap egy alaposan felülárazott állami megrendelést (ne hidd, hogy egy baráti kézszorításért tették). A felülárazás pedig az adófizetők pénzéből megy. És vannak újságolvasók, akik ezt vagy nem értik, vagy ők is haszonélvezői a rendszernek.”
  • 13. westminster 2013. november 21. 09:38
    „hál isten az én üzletláncom kilépett ebből a fos hálózatból.
    azóta az alkalmazottak felszabadultabbak, mosolygósabbak.
    ilyen udvarias barátságos kiszolgálókkal már nem is hiányzik a fityisz bolt.”
  • 12. WeiseÖdenburg 2013. november 21. 03:18
    „11.Féltik az állásukat? Akkor Varjú miért károg? Ad munkát a dolgozóknak? Po-fá-z-ni egyszerűbb,sőt neki szükséges,
    létkérdés nem kerül be a parlamentbe,miből fogja családját eltartani? Az MSZP lepattintotta a DK-t ! Ludas Matyi már bevenné őket a buliban,Ferkó régi haver.”
  • 11. Goldmund 2013. november 20. 21:21
    „Ha a cégtulajdonos ír levelet az alkalmazottaknak, amiben bármire kéri őket, az már nem magánvélemény, nem magánkérés, nem magánlevél. Egyszerűen azért, mert az alkalmazott (még a boltvezető is, sőt, ő a legjobban!) egzisztenciálisan ki van szolgáltatva neki.
    Ha utólag semmiféle retorzió nem éri azt, aki nem ment el, akkor is nyomásgyakorlás, mert ezt előre nem tudhatták az alkalmazottak. Sőt, a cégvezetők tarthattak attól, hogy nézik, melyik boltból hány embert tudnak összetoborozni és már ők (saját hatáskörben) cseszegethették emiatt a dolgozókat. Pl. úgy, hogy közlik: különbusz indul annyi főre, ahány alkalmazott van, és megkédezik, ki az, aki nem tud jönni. Borítékolom: mély hallgatás lenne a válasz! A mai világban mindenki félti az állását, ez kőkemény tény.”
  • 10. WeiseÖdenburg 2013. november 20. 21:21
    „9. kaucsukcsuka 2013.11.20. 21:04
    Te még vonultál május 1-én kötelezően? viszont a jó dolog az volt benne,hogy lényegesen fiatalabb voltam.
    Ki a cég tulajdonos? Joga van körlevelet kiadni? Igen ! Kötelező volt? Nem ! Cég érdekében tette?
    Viszont a Varjunak köze semmi ! Majd ha ad munkát a dolgozóknak és biztosít minden járandóságot,plusz 13. havi pénzet !
    Lehet károgni ! Addig a sajátjában duma!”
  • 9. kaucsukcsuka 2013. november 20. 21:04
    „szerintem meg nem igazán kellene bevinni a politikát (bármelyik oldalra is húz a vezetőség) a munkahelyekre.
    a 40 felettiek emlékezhetnek hasonlóra....”
  • 8. Legs 2013. november 20. 20:33
    „4. Túrabakancs 2013.11.20. 17:43

    Más egy szórólap,és más egy munkahelyi körlevél a vezetőségtől.Már megbocsáss.”
  • 7. rommel2 2013. november 20. 20:09
    „SEMMIHEZ SEM ÉRTEK , DE JÓ ELVTÁRS VAGYOK !!!
    ILYEN DUMÁVAL A CÉGEKNÉL MENNYI PIROS NYAKKENDŐS ÜLDÖGÉL ZSIROS FIZETÉSÉRT ...............
    ERRŐL IS ILLENE IRNI EGY CIKKET URAIM ...........................................................................”
  • 6. dunai3 2013. november 20. 18:57
    „mi az a dk?”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kövér: a gyerekek és családok számíthatnak az államra

Az Országgyűlés elnöke ezt egy a gyermekjogokról rendezett nemzetközi konferencián, szerdán mondta a Parlamentben. Tovább olvasom