Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

A csőd szélére került az Ikarus

Úgy tűnik, padlóra kerül a nagy Ikarus minden utódja. Az egykori anyacég Ikarus Holding felszámolás alatt áll. Az Ikarusbus Széles Gábor ígéretei ellenére sem készít újra buszokat. A még működő, olasz kézben lévő mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár termeléséből is alig maradt már valami.
A Széles Gábor érdekeltsége, a Műszertechnika-csoport kezében lévő, részekre szedett nagy múltú autóbuszgyár zuhanását tulajdonosának kommunikációs offenzívája sem tudta megállítani. Az Ikarus valaha évi 13 ezer autóbusz gyártására berendezett székesfehérvári telepén legalábbis az egy évvel ezelőtti fogadkozások ellenére, aki keres, az sem talál működő buszgyárat és a később ígért fejlesztéstechnológiai transzferközpontot sem. A néhai anyavállalat, az Ikarus Holding Zrt. tavaly június közepe óta felszámolás alatt áll, igaz, a buszgyártó részleg már régen nem e céghez tartozik.

A tavaly tavasszal a Fiat Holdingtól megvásárolt buszgyárban egy éve megállt az idő. Ezt támasztja alá a székesfehérvári önkormányzatnál tett tudakolózásunk eredménye is. Ott egy a neve elhallgatását kérő nyilatkozó annyit mondott: "az építésügyi hatóságon nincs olyan jellegű kezdeményezés a buszgyártással kapcsolatban, amely arra utalna, hogy valami elkezdődött volna". Gyorsan hozzátette azonban, ez nem jelenti azt, hogy a Ikarusbus nem hajtott végre olyan lépéseket a központ kialakítása érdekében, amelyeket egyelőre nem hozott nyilvánosságra.

Széles Gábor vállalásaiból eddig jószerivel semmi sem valósult meg. Az a legfeltűnőbb, hogy a cég székesfehérvári gyárában nem indult újra a termelés. Holott a cégtulajdonos az Ikarusbus visszavásárlása után még arról beszélt: ha az üzem nem is ontja majd ezrével a buszokat, de évi 200-400 jármű kigördülhet majd szerelőcsarnokaiból. Az új buszok öszszeszerelésénél adódó munkalehetőségre azonban az Ikarus évekkel ezelőtt szélnek eresztett munkatársai hiába várnak. A cég ugyanis eddig nem toborzott dolgozókat, amit az illetékes munkaügyi központban is megerősítettek lapunknak.

A valaha komoly autóbuszgyárból jobbára már csak a romok vannak - és azok sem sokáig. A hírek szerint legalábbis a gyárcsarnokokat lassan, de határozottan kiürítik. Ezt jelzi, hogy az Ikarus napi 25-30 busz festésére képes fényezőcsarnokát a közelmúltban leszerelték. Sorsa ismeretlen. Mint ahogy az is: mi lesz magával az értékes területen fekvő gyárteleppel. A helyiek mindenesetre úgy tudják, hogy a város ipari parkjának szomszédságában fekvő területet az Ikarus-gyár teljes szétszedése után eladják.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cigi az alvázban

Tovább olvasom