Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

A Belvárosban történt a legtöbb baleset

A rendőrségi statisztikák alapján Győrben nőtt a közúti balesetek száma, az okok között az első helyen már nem a gyorshajtás, hanem az elsőbbség meg nem adása áll. A sérüléssel járó eseteknek csaknem a fele a városban történt; a Győrben áthaladó főutak közül a legveszélyesebb a 83-as, a 81-es, valamint a 82-es számú.
Mint minden évben, idén is elkészült, s a győri közgyűlés el is fogadta a város és vonzáskörzete baleseti helyzetének elemzését. A jelentés mindjárt az elején leszögezi: a megyeszékhelyen nem változtak meg sem a közlekedési szokások, sem az útvonalak, az egyre növekvő gépjárműforgalom azonban fokozottabb kockázati tényezőt jelent. Nem meglepő, hogy az anyagi kárral járó balesetek számszerű növekedését az elmúlt években kizárólag a figyelmetlen, gondatlan vezetések eredményezték. Egyre több a lízingelt gépjárműpark, a tulajdonosok pedig a legkisebb koccanásnál, karcolásnál is rendőrt hívnak, mondván, csak így lehetnek biztosak abban, hogy kárigényüket érvényesíteni tudják.
Összességében megállapítható: a balesetek, s ezen belül a sérüléssel nem járó koccanások száma nőtt; a sérüléses, halálos baleseteké azonban csökkent.
A fő okok azonosak, ami változás, hogy az eddigi listavezető gyorshajtás a második helyre került. Tavaly az elsőbbség meg nem adásából következett be a legtöbb ütközés. Az is figyelmeztető jel, hogy nőtt a gyalogosok hibája miatt bekövetkezett balesetek száma. Az előfordulást tekintve az esetek csaknem fele (szám szerint negyven százaléka) a város területén történt.
A balestek okozói túlnyomó többségben személygépkocsi-vezetők voltak, még akkor is, ha számuk az előző évihez képest csökkent: 280-ról 238-ra. Szintén kevesebb balesetet okoztak az autóbusz-vezetők (9 helyett 3-at) és a tehergépkocsi-vezetők (40 helyett 30-at). Emelkedett viszont a motorosok miatt bekövetkezett balesetek száma (11-ről 17-re); s ugyanez igaz a kerékpárosokra (31-ről 32-re), a segédmotorkerékpár-vezetőkre (14-ről 18-ra), az egyéb járművezetőkre (4-ről 7-re) és – akikről már szó volt – a gyalogosokra (19-ről 22-re).
Az viszont már örvendetes tény, hogy jelentősen csökkent a gyermekek miatt bekövetkezett balesetek száma: az elmúlt öt évben 15–16–17 volt a baleseti átlag, tavaly már „csak” 11 esetet regisztráltak. S ami még fontos: egy 14 év alatti gyermek sem vesztette életét.
A bekövetkezett sérüléses balesetek számának csökkenésével párhuzamosan csökkent a közlekedési bűncselekmények száma is. A nyomozás eredményességi mutató csaknem 94 százalék Győrben, a felderítési eredményesség 66 százalék.
Amikor a balesetek elszaporodtak, a rendőrség gyakrabban élt a helyszíni bírságolás és feljelentés eszközével. Az esetszám csökkenésével, illetve a kisebb súlyú baleseteknél a figyelmeztetést alkalmazta.
A közgyűlésen több képviselő javasolta, hogy a rendőrség fordítson nagyobb figyelmet a közlekedési lámpák piros jelzésének betartatására. Volt, aki arra kért választ, hogy az igazoltatások helyett nem lehetne-e hatékonyabb tevékenységet folytatni.
Dr. Holló Sándor ezredes, győri rendőrkapitány kifejtette: hiába látja a rendőr, hogy egy autós a tiloson hajt át, azt bizonyítékokkal alá is kell támasztani. A rendőrség a tavasszal külön akcióval igyekszik kiszűrni ezeket szabálytalankodókat, elsősorban a Szent István úton és a Bisinger felüljáró környékén. A kapitány szerint az igazoltatások révén számos bűncselekményre derült fény és több bűnözőt fogtak el.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Munkahelyek az iváni romáknak

Az eredeti húsz fővel ellentétben tizenöt iváni roma vette fel a munkát a Tanulmányi Erdőgazdaság… Tovább olvasom