Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

A bankok elfogadhatatlannak tartják az árfolyamrögzítést

A devizahitelek végtörlesztésének rögzített árfolyamon történő lehetőségét elfogadhatatlannak tartja a Magyar Bankszövetség, de a többi, a bankokat érintő javaslatról készek tárgyalni - derül ki a szervezet közleményéből.

Orbán Viktor hétfőn, a parlamentben egyebek mellett bejelentette, hogy a kormány kezdeményezni fogja, hogy a devizahitelekkel kapcsolatban jelentkező költségeket csak forintban számolhassák fel a bankok, és 30 százaléknál magasabb teljes hiteldíjmutató (THM) mellett ne lehessen hitelt nyújtani. Megvalósíthatónak nevezte, hogy a devizahitelesek rögzített árfolyamon, egyösszegben végtörleszthessék adósságukat, de az utóbbival kapcsolatban nem írnák elő a kötelező, forintra történő átváltást és forinthitel kötelező nyújtását sem erre a célra.

A Magyar Bankszövetség Kovács Levente főtitkár által szignált közleménye ismerteti: a bankszövetség elnöksége rendkívüli ülésen tárgyalta meg a miniszterelnök napirend előtti felszólalásának bankszektorra vonatkozó részét.

A testület "egységes álláspontot alakított ki abban, hogy a devizahitelek végtörlesztésének rögzített árfolyamon történő lehetősége a banki közösség számára elfogadhatatlan, mert az jelentős pénzügyi, makrogazdasági és növekedési veszélyeket von maga után.

A testület kinyilvánítja, hogy a fenti intézkedés végrehajtása esetén a bankoknak nincs más lehetősége, mint az Alkotmánybírósághoz és az Európai Unió illetékes szerveihez fordulni, illetve a lehetséges eszközökkel jogorvoslattal élni" - tartalmazza a közlemény.

Ugyanakkor a bankszövetség a közlemény szerint nyitott arra, hogy a bejelentés többi, a bankokat érintő javaslataival kapcsolatban tárgyalásokat folytasson a pénzügyi kormányzat képviselőjével.

Olvasóink írták

69 hozzászólás
  • 69. load 2011. szeptember 14. 14:41
    „68. G.Akos
    A devizahitel törlesztésére nem az MNB a kötelezett, hanem a devizahiteles adós, illetve a bankja, amelytől a hitelösszeget forintban felvette.
    Az MNB csak kicserélte a pénzt CHF-ről forintra (a napi árfolyamon).
    Most vissza is cseréli, ha a bank nála vesz svájci frankot, de úgyszintén szigorúan napi árfolyamon.
    A két árfolyam közti különbség a deviza adós kockázata, így azt a kölcsönszerződés értelmében neki kell állnia.”
  • 68. G.Akos 2011. szeptember 14. 08:59
    „Amennyiben az MNB a húnyó (54.Load), vagyis nála csapódik le az emberek által felvett CHF, és bízva benne hogy jól gazdája néoünk pénzének, akkor nyugodtan beszállhat ő is a megmentő csomagba. Svájcnak alacsony frank a jó, nekünk meg az alacsony forint. Nos mi lenne ha Svájcnak nem CHF ben fizetnénk vissza a kölcsönöket hanem az MNB által jól betárolt és így kötött áron átadható devizában (FT-ban azért nem mert az ugye FT erősödéshez vezetne). Így gyengül a svájci valuta, gyengül a FT is. Ez egy pénzügyminiszteri egyeztetés kérdése, hiszen Svájc amúgy is kénytelen külföldi valutát venni, hogy gyengítse a saját pénzét. Vegyen akkor tőlünk.”
  • 67. rommel 2011. szeptember 13. 22:53
    „A KORMÁNY IGAZSÁGOS DÖNTÉST HOZOTT !!!
    EBBEN A HELYZETBEN EZ VOLT A LEGOPTIMÁLISABB ALTERNATIVA !!!”
  • 66. pancser 2011. szeptember 13. 22:28
    „Csináltak maguknak bizniszt. Információink szerin a Fidesz vezéreknek jócskán vannak svájci hitelei. A piszok bankok ezeket az okos koponyákat is megtévesztették volna? Most hatalmasat kaszálnak a bizniszen a makulátlan magyarbarát fejesek. Maguknak csinálták a jogszabályt. Bravó!”
  • 65. Star-Spangled 2011. szeptember 13. 20:59
    „A bankok nyugodtan huzzak le a redonyt!!!! Tul sokan vannak!!!!!!”
  • 64. load 2011. szeptember 13. 20:16
    „62. gjozsi88
    Azért a hatalomnak rengeteg eszköze van, hogy a "közeli" vállalatokat megsegítse.
    http://www.penzcentrum.hu/utazas/ennyit_kaszal_az_otp_a_szep_kartyaval.1029477.html”
  • 63. miracle 2011. szeptember 13. 20:09
    „Azért egy megkötött szerződésbe nem lehet így beletúrni.
    Ha majd OV azt látja, hogy a zembereknek jól kezd menni, a bankoknak meg nem, akkor kitalálja, hogy na akkor most egy kicsit 300-as árfolyamon törleszt mindenki?”
  • 62. gjozsi88 2011. szeptember 13. 16:37
    „Dr lang!
    Az arcodra fog fagyni a mosoly!
    Ugyanis az OTP veszíthet legnagyobb tőkét a rögzitett végtörlesztés esetén.....arról nem beszélve, hogy a magyar embereknek csak akkor lesz pénzük, ha képesek lesznek termelni, ami hitel nélkül nem fog menni, mert csökken a versenyképesség, romlik a termelés minősége hatékonysága a konkurenciával szemben, ahol továbbra is fejlesztenek!
    Igy nem lesz ami maradjon!

    Itt jön a csúcs poén.....akkorát röhögtem szegény Viktoron, mikor nagyképüen közölte, hogy a magyar bankok mögött ott fog állni az állam!
    Mit fog csinálni velük, mögöttük egy jövő évben várható több, mint 1000 milliárdos lyukkal a saját költségvetésén......szól az egyháznak, hogy adják fel az utolsó kenetet!?????
    Hol és miből jön létre a magyar bank.....hol a magyar tőke, ami létrehozza??????”
  • 61. machers 2011. szeptember 13. 16:26
    „58. Dr.Lang 2011.09.13. 15:59
    Ne röhögj! Ami itt történik az nem jó az országnak. Visszamenőleges törvénykezés - jogbizonytalanság - (ezért csökkent jelentősen a befektetői bizalom), mnyp államosítás, abnormális adónemek bevezetése, gázolaj jöv. adó emelése, stb. Ha röhögni akarsz, akkor olvass bele a munka törvénykönyvének tervezett módosításásba. Bár, ti biztosan találtok benne vicces dolgokat.”
  • 60. elemér 2011. szeptember 13. 16:12
    „Bankok szerintem tudnak hitelezni, mert az államtol kapják a pénzt és nem emelhetik a kamatot. Ha külföldi vagy privát befektetésekröl van szó azt lehet piaci áron adni.”
  • 59. gjozsi88 2011. szeptember 13. 16:10
    „rommel
    41!
    Minden bank úgy működik mint nyugaton......azzal a nem kis különbséggel, hogy nálunk van árfolyam kockázat, mig nyugaton nincs!
    A kamatmag ugyan akkora.......csak a forint törlesztőrészletet svájci frankra váltani, főként ,hogy a Viktor csak a CDS felárat plafonra tolta, .....e miatt rakódik hihetetlen kamatfelár a hitel törlesztőkre!
    Nos nyugaton van koherens gazdaság politika és kisebb a kockázat......ezt nem veszed figyelembe!”
  • 58. Dr.Lang 2011. szeptember 13. 15:59
    „Orban megint egy lepessel megelozte oket ;-)
    A helyzet az, hogy hatalmas utemben vonjak ki a tokejuket Magyarorszagrol a kulfoldi bankok es nem forgatjak vissza a penzt a magyar gazdasagba. Ezzel a pofonnal legalabb a magyar embereknel marad az a penz, amit ezek kivittek volna. Ugyes huzas. Majd hitelez az OTP, meg majd alakul uj magyar bank is.

    Rohognom kell amikor a sok komcsi siratja a bank szektort. Marx elvtars nem ezt tanitotta ;-)”
  • 57. juice 2011. szeptember 13. 15:51
    „oPTiKaT Teljesen igazad van! sajnos....
    Viktorék már évek óta "készen állnak a kormányzásra", ezt nyomatták akkor is, mikor el akarták zavartatni a zemberekkel az akkori kormányt. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, de szakértői kormányzást nem láthatunk. load írása (talán) kinyitja a szemeket, hogy nem fekete/fehér a világ és a gazdaság sem! Nem lehet gazdasági szuverenitásról beszélni, mert lehetetlen! Üzenem a fityesznek, hogy a zemberek békét szeretnének, nem pedig a gumicsizmás törpe által vizionált "háborút", "harcokat" és "küzdelmeket"!”
  • 56. load 2011. szeptember 13. 15:05
    „53. Túrabakancs
    A kérdés nem az, hogy sajnáljuk-e a bankokat. Nem kell sajnálni!
    Azt kell figyelembe venni, hogy ha az állam különböző praktikákkal (szolidaritási adó, rögzitett árfolyamú törlesztés stb.) elszedi a bankok tőke tartalékát, azok nem tudnak hitelezni.
    Mivel a hitel iránti kereslet nagyobb, mint a kínálat, a bankok kamatot emelnek, ami csökkenti a hitel keresletet.
    Jónéhány kis és középvállalatnak ilyen magas kamatú hitellel már nem érdemes beruháznia, mert a kamatköltséget nem tudja később kigazdálkodni.
    A beruházások, a munkahely teremtés, gazdaság fejlődése megáll és a GDP növekedés a nullához közelít, a munkanélküliség meg az egekben, a fogyasztás stagnál és nagyjából körbe értünk.
    A bankokra lehet haragudni, mert drágán adják a kölcsönt, de ilyen nehéz helyzetben még beléjük rúgni a gazdaságra nézve nagyon kockázatos dolog.”
  • 55. Goldmund 2011. szeptember 13. 15:04
    „Nem tudom, mit ugrálnak a bankok.
    Ha bedőlnek a hiteleik, és ezernyi ház tulajdonosai lesznek hirtelen, az nekik jobb lesz? Értékesíteni töredék áron fogják őket, a pénzük jelentős része tehát bent ragad. Még akkor járnak a legjobban, ha minél több ember bírja fizetni a hitelét. Márpedig 180 Ft-os árfolyamon biztos többen fogják, mint 234 Ft-os árfolyamon.

    A másik meg, amit Rbar írt 9.hsz-ban: "azért azt durvának tartom, hogy 150-es frank árfolyamnál 40 000 a törlesztő, 210-nél pedig (+40%=56 000 lenne) 86 000 Ft"
    Teljesen egyetértek vele!”
  • 54. load 2011. szeptember 13. 14:52
    „51. G.Akos
    Az MNB a vásárolt SCF-et vagy eladja egy másik banknak, az akkor érvényes árfolyamon, vagy devizatartalékot képez, amit esetleg akkor dob a piacra, ha a forintot spekulációs támadás éri.
    Az MNB semmiféle kötelezettséggel nem tartozik a kereskedelmi bankok gazdálkodását illetően.
    Nem feladata megsegíteni őket.
    Ha mégis, az csak piaci kamatozású hitellel lehetséges, amint az történt az IMF hitelből az OTP és az FHB esetében.
    Ezt viszont a bankoknak kamatostul vissza kellett fizetni.
    Itt olvashatsz róla:
    http://www.origo.hu/archivum/20090326-otp-es-fhb-imfhitel-az-allamtol-a-magyar-bankoknak.html”
  • 53. Túrabakancs 2011. szeptember 13. 14:42
    „Sokan hőbörögnek, hogy ez a hitelmentési kísérlet sem jó mert... viszont
    senkinek nincsen egy épkézláb ötlete, hogy hogyan lehetne olyan javaslatot
    kidolgozni melynek lényege, mindenki járjon jól vagyis a bankok, hitelesek,
    meg az állam. Tudatom, ilyen megoldás nincsen, emiatt a kisebbik rosszat kell
    alkalmazni, ez pedig megfelel a mostani javaslatnak. Sajnáljuk a bankokat, miközben
    a válság ideje alatt is brutális hasznokat tettek zsebre, akkora erejük van, hogy adott
    országok gazdaságpolitikájába is van beleszólásuk. Ezt féltik a legjobban, emiatt tiltakoznak,
    mert félnek elveszítik a legfőbb erejüket. Lásd bankadó stb.. Én a forint hitelemet anno egy összegben
    vissza tudtam fizetni, emiatt az adott bank "megbüntetett" 200.000.-Ft-ra, ez sem volt korrekt a
    részükről, sőt el kellett volna hogy engedjenek valamennyi összeget a jó fizető kuncsaft révén!”
  • 52. oPTiKa 2011. szeptember 13. 14:36
    „Szerintem meg az Vikiék célja, hogy most kifizettetik a hiteleket 180 forint / frankos árfolyamon. A pereket meg elhúzzák a következö parlamenti ciklusig. Ezt a teljesítményt nézve politikailag meg fognak bukni. A pert már az új kormány fogja elveszteni, így kifizetheti a kb. frankonkénti 50-60 forintos különbözetet és a kamatait, vagyis kb. 1-1.5 billió forintot. Vikiék meg megint kiabálhatnak, hogy eltékozolja az új kormány a magyarok vagyonát, bezzeg ök mennyire jó fejek voltak.”
  • 51. G.Akos 2011. szeptember 13. 14:35
    „50. load Ezekszerint az MNB forgatta meg a Frankot (amit ha jól sejtek szintén egy bank , még ha nem kereskedelmi is). A haszon ott csapódott le. Ebben az esetben meg van miből lehet fedezni a kereskedelmi bankok hiányát hisz az az MNB-nél dekkol. Tehát nyugodtan be lehet avatkozni kormány oldalról.”
  • 50. load 2011. szeptember 13. 14:11
    „46. G.Akos
    "Hova tűnt a felvett svájci frank? "
    Forintra váltotta a Magyar Nemzeti Banknál, és a forintot kifizette a hitel felvevőnek.
    Amikor a hiteles (forintban) törleszt, a bank a nemzetközi deviza piacon (vagy az MNB-nél) aktuális árfolyamon és költséggel CHF-et vásárol és ebből törleszti a korábbi vásárlásának CHF adósságát.
    A rögzített árfolyam és az aktuális deviza árfolyam különbözősége a bank vesztesége.”
69 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem érdekel, miből élek meg nyugdíjasként

A 35 éven felettiek 20 százaléka foglalkozik azzal, hogy miből él meg nyugdíjas korában. Tovább olvasom