Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

A „jedlikesség” ereje

Szeptember óta új igazgató irányítja a győri Jedlik Ányos-középiskolát. Ám Domonkos László csak ezen a poszton új, mert tizenhat éven át igazgatóhelyettesként dolgozott itt és diákként is ide járt. Az iskolaépület felújítása mellett fő célja a „jedlikesség” egymást segítő erejének növelése.
Egy diáknak három menedzsere lehet: az iskola, a szülei és önmaga. Ha az egyik nem „dolgozik”, akkor a másik kettő helyettesítheti, de ha csak egy menedzsere marad, akkor nehezen boldogul egy középiskolás. Ez a gondolat Domonkos László vezérelve. Tudja, hogy a menedzser szótól sokan idegenkednek, de az biztos: a tanulóknak szükségük van támogatásra, hogy később elérjék céljaikat. Ezért is irányítja úgy a győri intézményt, hogy az mindent megadjon az oda járóknak, amit csak magyar viszonyok közt lehet.

Diákból lesz a tanár

Domonkos László maga is a Jedlikbe járt és már huszonhárom éve tanít az intézményben. Középiskolásként gyártástechnológusnak tanult, de azóta már öt diplomát is szerzett: gépészmérnökit, mérnök-tanárit, vállalkozás- és marketing-szakközgazdászit, közoktatás-vezetőit és nemrégiben projektmenedzseri diplomát. Utóbbihoz pályázati úton nyert támogatást. A Jedlik az elmúlt években több sikeres pályázatot is tudott készíteni, ez az egyik gyakorlat, amit az új igazgató az elődjével együtt kialakítottak közül szeretne továbbvinni. Szeretné még a „jedlikesség” összetartó erejét növelni, elérni azt, hogy az oda járók a középiskolás évek alatt és utána is támogassák egymást. Úgy véli, a közösségek fontosak az egyéni boldogulás szempontjából, időt, figyelmet szán egy-egy osztály összekovácsolására is. Az pedig már ebben az iskolában a minőségbiztosítás része, hogy ha egy tanuló egy tantárgyból sokat ront, erről levélben értesítik a szülőt, akkor, amikor még javítani lehet a helyzeten.

Teljes felújításra pályázva

A Jedlik új igazgatójának egyik célja a százöt éves iskolaépület teljes felújítása, ehhez igyekszik uniós pályázati forrásokat szerezni. Azt pedig mi-

előbb szeretné elérni, hogy ne kelljen a diákoknak a főépület és a tornacsarnok közt az utcán közlekedniük, testnevelésóra után esetleg megizzadva. Az átjárófolyosóhoz az anyagiakon kívül a szomszédok hozzájárulása is kell.
Az iskolavezető korunk olyan kihívásaira is fokozottan figyel, mint a drogprevenció, ennek érdekében nemrég felkészítésen vett részt. Legfőképpen azonban az „mér” egy iskolát – s így igazgatóját is –, hogyan tudnak elhelyezkedni az onnan kikerülők. A Jedlik e téren is példát mutat, az informatikai képzés négy szakterületével foglalkozik: ez a szoftverfejlesztés, a gépészet, az elektronika és a gazdasági ismeretek. Ez a fajta tudás a legkeresettebb, a tanárok pedig követik a szakágak legfrissebb technológiáit. Ennek is köszönhető, hogy ez a győri szakközépiskola országos tekintetben évek óta a legjobb felvételi arányt produkálja.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mit szól az enyhe télhez?

Tovább olvasom