Kisalföld logö

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 19°C Még több cikk.

9,7 milliárd forintból épül meg az M0-ás új szakasza

Az EMWL Autópálya Konzorcium építheti meg az M0-ás új 6,3 kilométeres szakaszát. A körgyűrű ezen része az 51-es út M0-ás csomópontjától az M5-ös autópályáig tart majd, itt kapcsolódik a keleti szektorhoz, kétszer három sávos lesz, egy-egy leállósávval.

Építését várhatóan ősszel kezdik, emiatt a régi M0-áson szakaszosan változó forgalomterelésre, torlódásra és sebességkorlátozásra számíthatnak az erre járók - derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfői sajtótájékoztatóján.Az új szakasz kétrétegű beton burkolatot kap, a középső elválasztó sávban pedig kétsoros beton elemek biztosítják majd a zavartalan forgalmat.

Megépítenek két csomópontot és további 5 műtárgyat, illetve 16550 méter védőkerítést is. Ez a szakasz váltja ki a régi nullásnak azt a részét, ahol fel kellett hajtani az M5-ös autópályára azért, hogy elérhessék az autósok az M0-ás keleti szektorát. Az új szakaszt várhatóan 2010 karácsonyán adják át a forgalomnak. Ezzel jelentősen csökken az M5-ös autópálya fővárosi szakaszának leterheltsége. Az EMWL Autópálya Konzorcium 9,7 milliárd forintos ajánlatával nyerte a több mint 6 kilométeres szakasz építésére kiírt közbeszerzési pályázatot. Az új részen az engedélyezett legnagyobb sebesség 110 kilométer/órás lesz. A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg.

Olvasóink írták

  • 5. Poncius_01 2009. június 16. 12:16
    „Érdekes módon erre találtak pénzt. A Győr-Pápa közötti 83-as út felújítása
    mint tudjuk molnár csacsitól (miniszterelnök jelölt úrtól ) azonnal kezdődik
    és a munkagépek 2011-ben már fel is vonulhatnak.
    Az enesei elkerülőnél az enyészet kutatók nagyon beszorultak. Gondolom rengeteg
    az értékes lelet.
    A csorna elkerülő pedig azt hiszem az Én életemben már nem fog elkészülni
    pedig 40 év alatti vagyok.
    Amúgy pedig Győr és a megye nem tud várni, tudhattuk meg a szociktól néhány hete.”
  • 4. bugriskin 2009. június 16. 07:14
    „No és mennyit vágnak ebből zsebre a pepecselő régészek?”
  • 3. akinemfél 2009. június 15. 20:29
    „A horvátok 28 milliárdbol építenek 84 kilométer autopályát Barcsig 22 honap alatt. Az 0,3 milliár kilométerenként. Ez 1,5 milliárd kilométerenként. Tehát ezt a horvátok max. 2 milliárdbol építették volna és még orultek is volna. EU-s támogatást akkor is kaphattunk volna,ha horvátok építik. Megint elúszott pár forint. Pontosan 7.700.000.000 forint.”
  • 2. Reális 2009. június 15. 20:03
    „Éljenek a gyurcsány-autópályák!”
  • 1. xo16zy 2009. június 15. 19:51
    „Valójában 4 milliárdból megépül. A többi offshore és pártközeli hazai cégek, pénzzel tömött aktatáskás emberek, "névtelen" átutalások, strómanok és már nem is élő emberek által "vezetett" társaságok bonyolult és átláthatatlan kapcsolatrendszerében eltűnik a csodálkozó és megvezetett nép szeme elől.
    Persze ezt nem csak az szoclib-elvtársak csinálják így.
    Egy kis nosztalgia:

    Bár Orbán Győző bányacége papíron semmilyen kapcsolatban nem áll az autópálya-építéssel, a valóság egészen mást mutat. A Magyar Hírlap újságírójának ottjártakor a gánti Dolomit Kft.-ből három olyan cégnek is szállítottak dolomitot, amelyek viszont részt vesznek az állami nagyberuházásban

    Hja! Az idők változnak, a módszerek nem.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyengült a BUX - 280 forint felett az euró

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 15 885 ponton állt meg hétfőn, ez 2,25 század… Tovább olvasom