Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

44 millió forintos kínai buszokat vesz a Volán

A kínai XIAMEN King Long United Automative Industry CO Ltd. nyerte a Volánbusz Zrt. hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzését.

A buszgyár 60 járművet szállít nettó 9 millió 866 ezer euróért (vagyis durván 2,65 milliárd forintért) – az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A felhívás két részből állt. Az első 20 darab kéttengelyes, alacsony belépésű szóló autóbuszra, és 40 darab háromtengelyes, alacsony belépésű szóló autóbuszra szólt. A második rész 15 darab turista kivitelű szóló autóbusz szállítását kérte. A második részt az ajánlatkérő eredménytelennek nyilvánította.

Az első részben szereplő, összesen 60 darab autóbusz ellenértéke nettó 9 millió 866 ezer euró lett. Három ajánlattevő közül lett nyertes a kínai XIAMEN King Long United Automative Industry CO Ltd. A második legkedvezőbb ajánlatot a cseh VIKO s.r.o. tette.

A nyertes cég egy buszt 164 ezer euróért (vagyis 44 millió forintért) szállít. A cseh cég a kéttengelyes buszokat 189 ezer, míg a háromtengelyeseket 238 ezer euróért adta volna.

Olvasóink írták

  • 14. Imcsi 2009. december 07. 20:24
    „7. Révfalusi-szúnyog: "Vajon azok, akik a tendert eldöntötték, vennének e maguknak kínai autót?"
    Ha rajtam múlna, az összes szolgálati autójukat lecserélném olyanra!”
  • 13. kolombela 2009. december 07. 14:39
    „Hajrá Volán! Támogassuk a magyar ipart!”
  • 12. fióka 2009. december 07. 13:02
    „Az isten óvja a buszvezetőt meg az utasokat is.Így működik a magyar gazdaság kint ezeket a buszokat odadják kb 28 milláért na nem azért mert olyan ügyessek inkább azért mert mint anyagminőségben mint megbízhatóságban messze alulmaradnak a minőségi előírásoknak,de ez nálunk nem gond mert lepapírozzák naszóval 28 milla ,de ezt soha nem látják papírra vetve mivel megelőzendő a kiutazás alkalmával pontossan megbeszélni a részleteket amely abból áll,hogy a megfelelő pózícióval rendelkező emberek megbeszélik szépen,hogy papírozzuk le 44 milláért majd a többit részarányossan elosztják amely persze a te adód része.Na hajrá kínai busz,ámen.”
  • 11. lacim6 2009. december 07. 09:39
    „Több sofőrtől is hallatom hogy milyen sz.arok a kínai buszok, volt amelyik azt mondta hogy nem szeretne ilyenekkel embereket szállítani mert veszélyesek.”
  • 10. igazságmondó 2009. december 07. 09:15
    „Jaj,de jó. Még kisebbek lesznek az ülések.A buszjegyára még több lesz-gondolom.
    Így tovább.................”
  • 9. Truder 2009. december 07. 09:13
    „Sárga veszedelem..”
  • 8. kamikaze 2009. december 07. 08:14
    „csak azt nem értem miért kinai szarokat kell venni?????hiszen gyártunk autóbuszt!!!!!méghozzá itt győrben lehet hogy olcsóbb a kinai csak minőségre nem biztos hogy jobb tehát valószinű sokkal több probléma lesz velük mint a magyarral dehát ez ne zavarjon senkit sem!!!!!!olcsó húsnak híg a leve!!!!!!!!!!”
  • 7. Révfalusi-szúnyog 2009. december 07. 08:05
    „Úgy látszik, a döntéshozók további drasztikus népességfogyásban érdekeltek. Mert hogy a kínai gagyibuszok tömegkarambolokat és tragédiákat fognak produkálni, az biztos. Ennél már csak kínai repülőre veszélyesebb ülni. Vajon azok, akik a tendert eldöntötték, vennének e maguknak kínai autót?”
  • 6. Japo 2009. december 07. 06:54
    „Kopi-nak! Igazad van abba,hogy a magyar ipart kellene támogatni csak azt azért ne felejtsd el,hogy a magyar iparnak vége van. Akkor voltak igazán jó buszaink amikor a Csepel,az Ikarusz, a Rába még termelt.Azok világhírüek voltak a Credo meg egy szarkupac,ez van. Kérdezd meg a sofőröket,amikor ma inkább mennek egy öreg Ikarusszal mint egy új Credoval azt hiszem ez mindent megmagyaráz. Attól,hogy bizonyos elvtársak ellopták a gyárunkat és eke helyett egyik napról a másikra hintót akarnak gyártani,nem azt jelenti,hogy értenek hozzá. Csak a privatizációhoz értettek de nagyon máshoz nem.Nézd meg a Voogel Not ekéit, a magyar eke is világhírü volt,de ezt is elbaltázták. Ha maradt volna a suszter a kaptafánál nem élne meg egy ma már ukrán kézbe lévő Voogel, a Kühne ekéit meg nem veszik meg. Itt kezdődnek a problémák.”
  • 5. lolita 2009. december 07. 06:49
    „Lenyeges keves penzert sokat kapjunk de mire meg erkezik addigra az arra feler az ausztriaban nagyon bevalt MAN buszokkal vagy a magyar gyartmanyu Credoval es az alkatresz ellatasa is sokkal egyszerübb.Sajnos az egyszerü az nem jo nem vagyunk hoza szokva 2-3 ev mulva mint veszelyes hulladek majd rakosgatjuk ide oda a kinai kacatokat ez igy nagyon jo.Es akkor se penz se busz nagyon jo az ötlet,csak igy tovabb el kell meg tapsolni a maradek penzt ne hogy valami tökeletes legyen.Ez jellemzö a mi vezetöinkre,szomoru hogy ide jutott ez a kis orszag”
  • 4. lolita 2009. december 07. 06:32
    „Nagyon jok a kinai buszok rövid tavon 1-2 evig tökeletesen müködnek hisz ez a lenyege a kinai gazdasagnak vesszel egy inget 3 szor kimosod 4 szer kivasalod es utana eldobod nagyon szep elegant de nem tartos.Mert egyaltalan nem szabad kinaban tartos termeket gyartani busz 2 ev es jöhet az uj vagy utana a mi nagyon becsületes vezetöink az ado fizetök penzeböl latogatjak a kinai nagyfalat es alibiböl zsebben hoznak majd ket csavart ami nagyon fontos a busz indulasahoz sajnos ez a mi magyaroorszagunk a mi politikusain a mi vezetöink,A Credo az nem eppen a legjobb valasztas mert ha sielni mennek a mi elöljaroink akkor ugy is mosonmagyarovaron utaznak keresztül termeszetesen ezt is a mi adofizetök penzeböl de ez mar nem sik ausztria, nemetorszag. Kina az igen.A sok kacat ami onnan erkezik az igen ilyenek lesznek a buszok is.Szegyelem hogy ennyi okos es tanult politikussal es vezetövel vagyok en tudatlan körülveve.”
  • 3. 13.István 2009. december 07. 06:18
    „Mennyivel rosszabbak a Magyar buszok, vagy talán olcsóbbak a T. Volánnál is körül kellene nézni a beszerzések terén ! Korábban a Rába szállított Kinába tehergépkocsikat,még Horváth Ede vezérig.
    idején a Győriek még talán emlékeznek a Kinai házakra a Szerszámgépgyár mellett,ugyan azok nem
    a teherautógyártásban dolgoztak . Emlékszem karavánok mentek a behajózáskor a tengerhez !
    Ui. Csak nem valami IKRAUS koppintás ?”
  • 2. KoPi 2009. december 07. 05:15
    „A mosonmagyaróvári Credo buszok összességében az országnak olcsóbbak lettek volna, mert magyar embereknek adna munkalehetőséget és Magyarországon fizet adót. Ilyenkor ezt miért nem lehet figyelembe venni? Miért a külföldiek szekerét kell tolni? Ez az egész közbeszerzési törvény a hibbantság és a korrupció szinonimája.”
  • 1. LOLka 2009. december 07. 05:05
    „És a magyar cég mennyiért adta volna a buszokat?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevesebb képviselő: döntés kell

Ciklusonként 44 milliárd forintot takarítana meg az ország, ha a jövő őszi referendumon a szavazók… Tovább olvasom