Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

40 ezer diáknak adnak munkát

A Meló-Diák mára szinte elérte fejlődésének felső határát: jelenleg közel 40 ezer diákot foglalkoztat.

Hiába lett nagyobb, tapasztaltabb és eredményesebb a céged, mindez nem sokat ér, ha nem tudod elérni, hogy üzleti partnereid a fejükben is más „polcra" helyezzék vállalkozásodat. Az átpozicionálás küzdelmes éveit megspórolni nem lehet, de nem is érdemes – vallja
Takács Tibor, a Kisalföldi Presztízs Díj 2004 év üzletembere, aki a gyorsabb üzleti eredmények érdekében az új feladatok ellátására egy újabb céget is létrehozott  üzlettársaival. A siker őket igazolta.

Fehér Máté és Bán Béla is a Meló-Diák közvetítésével talált munkát.
– A Meló-Diák Iskolaszövetkezet vezetése során az eredményes és megbízható üzleti működés biztosítása mellett az elmúlt években rengeteg energiát fordítottunk arra, hogy üzleti partnereink fejében eloszlassuk a diákmunkát kisebb értékűnek beállító sztereotípiákat. Az üzleti eredményeink azt mutatják, hogy sikeresek voltunk ebben is, az átpozicionálásra azonban még sokáig nagy gondot kell fordítanunk – mondta el Takács Tibor, a Meló-Diák elnöke. – Talán kevesen tudják, hogy bár a Meló-Diák az egész országban jelen van – és mintegy 40 ezer diáknak ad rendszeresen munkát –, valójában franchise rendszerben működik, tehát az egyes régiók teljesen önálló cégként működnek. A győri székhelyű Északnyugat-dunántúli Régió Iskolai Szövetkezet négy megyére (Komárom-Esztergom, Győr- Moson-Sopron, Vas és Zala) vásárolta meg a franchise jogot és jelenleg a legnagyobb franchise-átvevője vagyunk a Meló-Diák Országos Diákvállalkozási Hálózatnak. Ezzel gyakorlatilag el is értük a Meló-Diák fejlődésének felső határát: földrajzilag nem terjeszkedhetünk, a régióban pedig nem áll szándékunkban újabb irodákat nyitni, hiszen jelenleg 9 városban állandó, 2 városban időszakosan nyitva tartó irodánk van, így 50
kilométeren belül mindenhol találnak Meló-Diák-irodát a munkát kereső
diákok.

– Hogyan kerül a képbe a Pannon Work Rt.? Mi indokolta a létrejöttét?

– Egyre gyakrabban találkoztunk olyan feladatokkal, melyeket a Meló-Diák keretein belül nem tudtunk megoldani. A Meló-Diák ugyanis csak aktív tanulói státusszal rendelkező diákoknak adhat munkát – a tanulmányaikat felfüggesztő, vagy a végzés után is munkát kereső fiatalok ennek a kritériumnak nem feleltek meg. Meg kellett keresnünk a módját annak is, hogy a huzamosabb – akár 3 hónapos betanítást követelő – munkavégzésre is megbízható munkavállalókat találjunk. Egyre erőteljesebben fejlődött a munkaerő-kölcsönzési és -közvetítési üzletágunk is, azzal pedig a kezdetektől fogva tisztában voltunk, hogy ezen a területen az erős versenyben Meló-Diák névvel soha nem lehetünk sikeresek. A megoldást egy új cégben láttuk: 2000-ben 22 magánszemély – köztük a Meló-Diák vezetői – 7,5 millió forintos alaptőkével létrehozta a Pannon Work Kft.-t, melyet 2004-ben részvénytársasággá alakítottunk, alaptőkéjét az idén pedig 25 millió forintra emeltük.

– Mindez látványos fejlődést sejtet…

– Az alapítást követő harmadik évben 300 millió forint, rá egy évre már félmilliárd forint éves nettó árbevételt ért el a Pannon Work Rt. A régiós kötöttség erre a cégre nem vonatkozik, jelenleg 17 városban rendelkezünk saját irodával, 50 munkatársunk évente mintegy 400 munkavállalót kölcsönöz napi átlagban, és 150 munkavállalót közvetít ki. A megbízásnak megfelelően sikerrel kerestünk már főkönyvelőt, értékesítési vezetőt, folyamatmérnököt vagy éppen logisztikust és építészmérnököt is. Nem rettenünk meg a különleges kívánságoktól sem: sikerrel kutattunk már magyar–horvát–angol nyelvismerettel rendelkező, horvát születésű és Horvátországban élő értékesítési vezető után is. Az ilyen feladatoknál nagy előnyt jelent a kiterjedt ismeretségi és kapcsolatrendszerünk, valamint az, hogy a saját irodáinknak és együttműködő partnereinknek köszönhetően már most országos lefedettséggel rendelkezünk.

– Az országos hálózat kiépítése mellett milyen célokat tűztek ki?

– Széles körű személyzeti és munkaügyi szolgáltatókká kívánunk válni. Nemcsak a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés terén szeretnénk minőséget nyújtani, hanem a humánerőforrás-tervezés, -kiválasztás és -tanácsadás területén is. Az országos hálózat kiépítése mellett három nyelven kívánunk jelen lenni az interneten, és külföldi munkalehetőségeket is szeretnénk kínálni ügyfeleinknek. Dolgozunk az átadható franchise csomag kialakításán és szeretnénk átlépni az éves egymilliárd forintos nettó árbevétel bűvös határát. Ehhez terveink szerint naponta 500 munkavállalót kell kölcsönöznünk, és 150 fő közvetítését vagy fejvadászatát elvégeznünk – a jelenlegi eredményeink alapján azonban mindezt teljesíthető feladatnak érezzük – fejtette ki Takács Tibor.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szélsesedik az itthoni internet felhasználás

Ma még főleg az érettségivel, illetve egyetemi végzettséggel rendelkezők használják otthonukban az… Tovább olvasom