Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 19°C Még több cikk.

142-vel ˝döngetett˝ Gödöllőn - itt vannak a márciusi gyorshajtók

Három személyautó vezetője is a legmagasabb, 300 ezer forintos pénzbírságot kapta, mert jelentősen túllépte a sebességhatárt márciusban a rendőrség adatai szerint.

A police.hu-n hétfőn közzétett fotók szerint Gödöllő belterületén egy Peugeot a megengedett 50 kilométer/óra helyett 142-vel ment március 12-én, a kiszabott közigazgatási bírság összege 300 ezer forint volt.

Fotó: police.hu
Fotó: police.hu


Szintén a legmagasabb kiszabható összegről szóló csekket kapott annak az Audinak a sofőrje, amely március 20-án 137 kilométeres sebességgel haladt Szeghalmon, lakott területen belül. Ennél egy kilométerrel lassabban, 136-tal ment egy másik személyautó Debrecen belterületén március 28-án, tulajdonosát ugyancsak 300 ezer forintra bírságolták.

Fotó: police.hu
Fotó: police.hu


Márciusban az abszolút sebességrekordot egy Audi állította fel, az M5-ös autópályán március 25-én 130 helyett 233 kilométeres sebességgel hajtottak vele, a tulajdonos 200 ezer forintos pénzbírságot kapott. Egy másik személyautó az M3-as autópályán március 22-én 225-tel ment, ezért 130 ezer forintos bírságot rótt ki a rendőrség

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. dünnyögő 2011. április 12. 21:35
    „Ha mindkét kocsi 80-al megy, és közel azonosnak vesszük a tömegüket, akkor az ütközés nem jár nagyobb deformációval, mintha csak az egyik 80-al a falnak rohanna. Ugyanis a relatív dupla sebességhez dupla tömeg is tartozik. Az impulzus mértéke ugyan annyi marad. Tehát nem olyan, mintha 160-al rohannának a falnak.”
  • 28. janika 2011. április 12. 20:56
    „A fotókon nem kellene a lakott területnek is látszania?”
  • 27. karakter 2011. április 12. 18:21
    „Itt egy másik video. Mondanak benne furcsa dolgokat, de a világegyetem fizikájának összefüggéseit jól mutatja a kísérlet eredménye.”
  • 26. karakter 2011. április 12. 18:04
    „A világegyetem törvényszerűségei tényleg függetlenek tőlünk. Ha tőled függne, akkor "két 80-al szembehaladó autó frontálisa olyan" lenne ", mintha 160-al vki falnak ütközik". Pedig nem így van.
    Ha nekem nem hiszel, nézd meg ezt: http://dsc.discovery.com/videos/mythbusters-crash-force-aftershow.html”
  • 25. Hyppolit 2011. április 12. 15:33
    „24!Más példa: Pitagorasz a róla elnevezett tételt nem kitalálta, hanem felismerte, hogy a matematika világában létezik többek között egy ilyen összefüggés.Tőle függetlenül "benne volt a világegyetemben".Amit mi okfejtettünk, az tőlünk független, a fizika világának egy törvényszerűsége.Kevés vagyok ahhoz, hogy új fizikai relációkat fedezzek fel, megtették ezt már mások.Én az általuk bizonyított törvényeket és törvényszerűségeket veszem alapul.Ennyi.Kettőnk között a további okfejtés teljesen meddő.”
  • 24. karakter 2011. április 12. 15:22
    „23. Hyppolit 2011.04.12. 14:56
    Kár hogy nem érted. Pedig egyszerű. Én azzal az állításoddal vitatkozok, hogy "két 80-al szembehaladó autó frontálisa olyan, mintha 160-al vki falnak ütközik".”
  • 23. Hyppolit 2011. április 12. 14:56
    „22.karakter!Próbállak megérteni, de nem sikerül.Tény, hogy a sebességek fizikai értelemben nem összegződnek-hiszen akkor mindkét jármű földkörüli pályára állhatna:-), de a sebességtől függő, azzal arányos mozgási energia, ami gyakorlatilag az ütközés során felemésztődik, az rugalmatlan ütközés során deformációt okoz.Frontális ütközésnél mindkét jármű mozgási energiája átalakul, és mivel mindig valamelyik gk "gyengébb", a deformáció más mértékű lesz.Talán rossz lesz a példa, de nem mindegy, hogy valaki pl. kerékpárral 30-al nekimegy egy falnak, vagy frontálisan ütközik egy szinté 30-al szembejövő autóval (most a felülettől tekintsünk el.)Ne próbáld ki!Kettőnk közötti okfejtésektől függetlenül elítélem a renitens vezetőket, mindenkinek csak egy élete van, becsülje/becsüljük meg!”
  • 22. karakter 2011. április 12. 13:55
    „18. Hyppolit 2011.04.12. 12:02
    CSak abbak az esetben tudom elképzelni a "sebességek összegződnek" esetet, ha egy motoros ütközik frontálisan egy kamionnal. Mert ilyenkor az ütközés utáni sebesség nem nulla. lyenkor a motoros számára az élmény valóban olyan lehet, mintha a motorja sebességének és a kamion sebességének az összegével ment volna falnak. De ha két azonos autó ütközik frontálisan azonos sebességgel, akkor az ütközéskor a sebességük 0-ra csökken. Ugyan úgy, mint ha falnak mennének. Tehát a "sebességek nem összegződnek".”
  • 21. mc 2011. április 12. 13:27
    „Ahogy figyelem, talán még sortűzzel is büntetnétek a vétkeseket.
    Egyébként a sebességhatárok autópályán, és egyéb kategóriái esetében is emelhetők lehetnének, hiszen a jelen sebességi kategóriák még a fapados járművek időszakához kötött. Ma pedig az ABS, EPS, a jó gumiabroncsok, meg sorolhatnánk a technikai támogatottságot nagyban segítik a közlekedés biztonságát.
    Való igaz, hogy a pocsék útjaink jelentős részén a sebességkorlátozással javított, de az a cérna az időnként el szokott szakadni. Igen. Azért az durva, ha 30-50 km-en keresztül 70-nel kell szutyogni.
    Az üzemanyag árában, a jármű forgalomban tartásában bőven megfizeti az autós társadalom azt, hogy tisztességes utakon közlekedhessünk.

    Valóban. A szabályok azért vannak, hogy keretet adjanak a mindennapi életünkhöz. De az életünk sajnos rohanó és mint a nóta is mondja: Soha semmire sincs időm(http://www.youtube.com/watch?v=txQFRBDOrkw)
    Persze az a virág a kezünkben és ne felettünk legyen!!!”
  • 20. fióka 2011. április 12. 12:40
    „8. Beresforder 2011.04.11. 15:23-->csekk:)”
  • 19. Hyppolit 2011. április 12. 12:07
    „´7! A félreértésre az adhatott okot, hogy való igaz, a frontális során a sebességek redukálódnak tulajdonképpen nullára, de az egymásra ható erők a két sebességnek az arányában összegződik. Tehát két 80-al szembehaladó autó frontálisa olyan, mintha 160-al vki falnak ütközik....remélem, így teljeskörű az általam leírtak.”
  • 18. Hyppolit 2011. április 12. 12:02
    „17. karakter!Emlékezetem szerint ez általános iskola hetedikes anyag fizikából: Newton III. axiómája. Ha egy A testre a B test F(AB) erőt gyakorol, akkor az A test is hat B-re ugyanolyan nagyságú, de ellentétes irányú erővel. Az erők vektorként összegződnek. Ez a dinamika hatás-ellenhatás törvénye.Persze, ha van pl. légellenállás, akkor az valamit számíthat (F=-kv), és nyilván más egy merev, illetve rugalmas ütközés. Így ebbe a témába mélyen ne menjünk bele (hidd el, otthon vagyok benne), mert "elkaptad szarva között a tőgyét".Inkább vezess óvatosan, és intsél mindenkit erre!”
  • 17. karakter 2011. április 12. 10:07
    „16. Hyppolit 2011.04.12. 08:47
    "Frontális ütközásnél összegződnek a sebességek"

    Nem összegződnek.”
  • 16. Hyppolit 2011. április 12. 08:47
    „1-vel értek abszolut egyet.A jogosítványt örökre bevonni az ilyeneknél, ugyanis ez olyan mértékű SZÁNDÉKOS kihágás, hogy nincs rá mentség.43-as lábbal taposni a gázt, csak mert van LE, hát agy nem kell hozzá semmi.Azért tartom ezt a renitens "kategóriát" végtelenül primitívnem, mert nyilván minden gk annyival megy, amekkora a motorikus lehetősége.Viszont nagy és egyre nagyobb sebességnél hatványozottan megállni nem lehet.Nincs az az ég.Ha 50-essel valaki falnak ütközik, az egyenértékű azzal, ha orral előre leejtenek egy autót a negyedik emeletről.Frontális ütközásnél összegződnek a sebességek.Így az ilyen magatartással magyarán közveszélyesek, másokat veszélyeztetni meg senkinek nincs joga, mégha kamikaze felfogása is van.Mert autópályán is lehet akár egy betévedt őz, szarvas (a táblák nem véletlenül vannk kint több helyen!!), én már láttam egypár ilyen "karambolt".Akinek beteges sebességmániája van, menjen hivatalos gyorsasági pályákra (vannak lehetőségek), és ott tegye kockára -kizárólag- a saját életét!”
  • 15. Kimi74 2011. április 12. 00:26
    „Na,de azért az is vicc.hogy az egyik 233-al zerget és 200 e ft bírságot kapott,a máski meg picivel ment lassabban,és jelentősen kevesebb bűntetést kapott.
    Mert ok hogy lakott területen azért nem kéne ezerrel tépni,de autópályán főleg ha gyér a forgalom a 130km-es sebesség szinte elaltatja a sofőrt.
    Nyugodtan lehetne emelni az autópályás sebességhatáron,és ott ahol veszélyes szakasz van ott pedig lehetne korlátozni.
    Ha valaki ott nem tartja be,azt büntessék meg keményen.
    Még mindig ott tartunk,mintha Trabant,meg Lada volna az autók csúcsa,bár akkoriban 120 km volt a határ.”
  • 14. Beresforder 2011. április 11. 21:44
    „Igen, a Gödöllői dolog nekem is gyanús volt, ezért is írtam a Szeghalmi (137 km/h) esetről.”
  • 13. gondolat1234 2011. április 11. 21:18
    „Azért ahogy látom az első képen, annak ellenére hogy lakott terület, három sáv van.
    Ez kb hasonló szitu, mintha a Nagy imre - 83-as úton döngetnél, az is lakott terület, de meg lehet hajtani a kocsit, és sok kocsival találkozni, aki szó szerint letol, ha 80 alatt mersz menni, de azért a 142 az nagyon sok, hirtelen fékezés aztán annyi.”
  • 12. Puskaspancho 2011. április 11. 21:07
    „Nem védeni szeretném a Peugeot sófőrjét, de itt szó sincs belterületről - mint ahogy a képek jól látszik is -. Jól ismerem ezt a szakaszt, lévén Nővérem gödöllői lakos. Egy régi építkezés miatt van kinn az ötvenes tábla, egy totál belátható egyik irányban kettő, másik irányban egysávos szakaszon. Senki nem érti miért nem vették még le, de gondolom remek bevételi forrás a rendőrségnek. Egy biztos, itt gyalogosnak (főleg nagymamának, meg gyerekeknek) híre-hamva sincs, egy fás, dombos terület. Nyugodatan lehetne kilencvenes vagy akár százas tábla is, senki nem lenne veszélyben. Persze a 140 akkor sem helyes. A szeghalmi utat nem ismerem, de azt én is megkövezném, aki valóban lakott területen megy 140-el.”
  • 11. tomkaaa888 2011. április 11. 17:27
    „Mi lenne ha mindenki betartaná a sebességhatárokat. Se bírság, se többletfogyasztás. Ez nem üzlet.”
  • 10. swiftboy89 2011. április 11. 15:59
    „dw748a

    Én úgy halottam hogy a nem magyarok külföldön szerzik (veszik) a jogsit, egy név alatt az egész család.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Budapesten tárgyal ma a macedón államfő

Vendéglátójával, Schmitt Pál köztársasági elnökkel és Orbán Viktor miniszterelnökkel tárgyal ma… Tovább olvasom