Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

„ Győr közlekedését személyautókra tervezték”

Most, néhány hónap elteltével kezdenek kijönni a bonyolult győri közlekedési „képződmények”, a körgeometriás csomópontok és az aluljáró gyerekbetegségei, amiket a szabálytalan autósok is tetéznek.
„ Győr közlekedését személyautókra tervezték” – vallják a győri autóbusz-vezetők, akiknek nemcsak az új közlekedési renddel, hanem az új közlekedési rendet tanuló autósokkal is meg kell birkózniuk. A legnagyobb gondot a szabálytalankodók jelentik – s a közhiedelemmel ellentétben sokszor utóbbiak húzzák a rövidebbet. Így történt ez a nádorvárosi Buda utca és a Tihanyi út kereszteződésénél, ahol a Nádor aluljáró átadása óta eltelt három hónap alatt különös rekord született: csak az elmúlt egy hónapban hat személyautó tört össze a szabálytalan sofőrök miatt, azaz átlagosan ötnaponta történt koccanásos baleset. Hiába volt ugyanis felfestve az egyirányú Buda utca végén a járműforgalomtól elzárt terület, a jobbra kanyarodni készülő autósok rendszeresen elfoglalták, így a szintén kis ívben jobbra kanyarodó buszok – amelyek sofőrjei sokszor nem is láthatták a kocsit – végighúzták a személyautók oldalát. Sokan szidták a (közlekedési) rendszert olyanok is, akik nem ütköztek, mivel a lámpa zöldre váltását irányító érzékelő csak a szabályos nyomvonal alá volt beépítve, a tiltott területre nem, így előfordult, hogy a mögötte álló busz sofőrjének kellett leszállnia a buszról és figyelmeztetni az

autóvezetőt, hogy álljon már a helyes sávba, ha azt szeretné, hogy valaha zöldre váltson a lámpa... Talán érdemes lenne elgondolkodni azon, mi lett volna, ha eleve helyesen építik meg a kereszteződést, mindenesetre – hat összetört busz és autó után – az illetékesek végre orvosolták a problémát: felismerve, hogy KRESZ ide vagy oda, a magyar ember csak oda nem áll, ahova fizikailag nem tud, nemcsak újra felfestették, de ki is táblázták a tilalmat...

Nem fér be a busz a megállóba

Nem minden probléma oldható meg azonban ilyen „egyszerűen”. A Nádor aluljáró mellett elkanyarodó vékony úton, amely az Eszperantó utcából vezet a Tihanyi útra, nap mint nap ki kell centiznie a buszsofőröknek a kanyart a szabálytalanul parkoló autók miatt. Itt baleset még nem volt, de a buszvezetők szerint csak idő kérdése, hogy elvigyék valamelyik kocsi hátulját. A baj csak az, hogy hiába az autós a szabálytalan, álló autó nem okozhat balesetet, így minden koccanásnál a busz vezetője lenne a hibás...
Van olyan buszmegálló, ahol elég egy szabálytalanul parkoló autó, s percekre lebénul a forgalom a belváros egyik legforgalmasabb útszakaszán: a Kis-Duna Áruház és a munkaügyi központ előtt frissen kialakított buszmegállónál például hiába van megállási tilalom, a buszok rendszeresen nem férnek be az öbölbe, így kénytelenek a forgalmi sávban megvárni – ahogy az utánuk következő autósok is –, amíg az utasok fel- és leszállnak...

Hol a rendszeres bírságolás?

Felmerül a kérdés, hol vannak ilyenkor a rendőrök, akik – tekintve, hogy nincs olyan nap, hogy a kritikus pontokon szinte százszázalékos biztonsággal ne állnának szabálytalankodók – kiemelkedő hatékonysággal végezhetnék munkájukat. Ha a (rendszeres) bírságolás híre csak fele olyan gyorsan terjedne, mint a bevásárlóközpontok aktuális

akcióié, valószínűleg fél év elég lenne ahhoz, hogy a notórius szabálytalankodók ne röhögjék szembe a kihelyezett KRESZ-táblákat...
A panaszáradat a végtelenségig folytatható, például a Zrínyi utca vidéki buszmegálló mellett szakaszával, ahol a szabálytalanul várakozó autók mellett rendre nem férnek el az egymással szemben haladó buszok, vagy éppen az új körgeometriás csomópontokkal. Bár az Árkád előttiben már módosították az útburkolati jeleket, van olyan buszmegálló, amely olyan közel van a körforgalomhoz, hogy ha a kijövő busz beáll, az utána következő buszok kénytelenek (a körforgalomban) várakozni, s ezzel rendszeresen torlódást okoznak az amúgy sem egyszerű csomópontban. Az általunk megkérdezett buszvezetők már csak arra kíváncsiak, mi lesz, ha megnyílik az Árkád, és még a forgalom is megugrik a csomópontban...

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az ismert ember a legjobb reklám

Amikor Cserhalmi György megjelent a CIB Bank reklámjában tíz évvel ezelőtt, esztéták, filmkritikusok… Tovább olvasom