Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

10 százalék alatt az MSZP, 35 -ön a Fidesz. Csak ők vannak?

A Századvég és a Forsense közös választáskutatási programjának 2009 májusi adatfelvétele szerint tovább nőtt a két nagy párt közötti támogatottsági különbség. A Fidesz utoljára a 2008 márciusi népszavazás során tudta olyan mértékben mozgósítani és növelni szavazótáborát, mint a mostani EP-kampány hajrájában.

Az általános közhangulat hónapok óta mélyponton van, de ez nem jár együtt a szavazói hajlandóság csökkenésével. Az elmúlt hónaphoz viszonyítva gyakorlatilag nem változott a biztos szavazók aránya, a megkérdezettek 61 százaléka mondta azt, hogy ha most vasárnap országgyűlési választásokat rendeznének, akkor biztosan elmenne szavazni.  A pártpreferenciákra ugyanakkor már nem áll a változatlanság. Az MSZP támogatóinak aránya 10 százalékra süllyedt, ami csak az idei év során a korábbi szavazók egyharmadának elfordulását jelenti. Ezzel párhuzamosan a Fidesz támogatottsága az év eleji szint másfélszeresére emelkedett, és a májusban mért 35 százalékos eredménnyel kitörni látszik a korábbi szűk, 25-30 százalék közötti támogatottsági sávból.

 Pécsi pofon. A két nagy párt közti különbség növekedésében bizonyosan szerepet játszik a pécsi polgármester-választás végeredménye is, kérdés ugyanakkor, hogy esetleges hasonló mértékű Fidesz-győzelem az EP-választáson képes-e megszilárdítani ezt a mértékű különbséget a két tábor mérete között.

A kispártok közül stabilizálni látszik harmadik helyét a Jobbik (3 százalék), míg a két parlamenti párt közül az MDF támogatottsága 2 százalék, az SZDSZ-é pedig csupán 1 százalék a teljes választókorú lakosság körében.
Összességében növekedett a biztos szavazó pártválasztók aránya, az elmúlt hónapok során most először lépte át a 40 százalékos küszöböt (41 százalék). Ezen a körön belül is hasonlóan szembetűnő a két nagy párt közti különbség növekedése az év eleje óta.

Fidesz-MSZP: 71-17

A Fideszre 71 százalékuk szavazna most vasárnap, az MSZP-re pedig 17 százalék. Rajtuk kívül csak a Jobbik támogatottsága haladja meg májusban az 5 százalékos küszöböt (6 százalék), míg az MDF 2, az SZDSZ pedig 1 százalékon áll a biztos szavazó párválasztók körében.

A Bajnait nem szeretik, de jobb, mint Gyurcsány volt

Valamivel jobb az új miniszterelnök által vezetett kormány eddigi munkájának megítélése, mint amilyen a Gyurcsány-kormányé volt távozásakor, de ezzel együtt is a többség (62 százalék) inkább negatív véleményt alkot. Ugyanakkor érdekes látni, hogy a nagyarányú Fidesz-előny ellenére az ellenzék munkáját is a megkérdezettek több mint fele (59 százalék) negatívan értékeli.
Noha saját pártja szavazóinak többsége kiáll a Bajnai-kormány tevékenysége mellett, ugyanakkor a Fidesz-táboron kívül a pártválasztásukban bizonytalanok többsége is inkább negatív képet alkot a Bajnai-kormány munkájáról. Az ellenzék teljesítményével kapcsolatosan továbbra is megfigyelhető egy jelentősnek mondható elégedetlenség-potenciál a Fidesz-táboron belül. Májusi felmérésünkben a Fidesz szavazóinak egyharmada értékelte inkább vagy teljes mértékben negatívan az ellenzék munkáját.

Előrehozott választást akar a többség

A megkérdezettek többsége (57 százalék) támogatja az előrehozott választások gondolatát, míg a jelenlegi kormány hatalmon maradását csak 32 százalék látja a jobbik megoldásnak, 11 százalék pedig nem tudott véleményt nyilvánítani eben a kérdésben.  A kormányváltó hangulat érzékelése is meglehetősen egyöntetű. A kérdezettek 61 százaléka tapasztalta úgy, hogy a szűkebb környezetükben azok vannak többségben (+2 százalékpont április óta), akik előrehozott választásokat akarnak, míg a kormány hatalmon maradását támogató hangulatot csak 17 százalék észlelt (-4 százalékpont). A különböző választói csoportok közül egyedül az MSZP-sek közt vannak többen azok, akik a kormánymegtartó hangulatot érzékelnek – de az ő esetükben is csak relatív többségről beszélhetünk (44 százalék).

Bajnai vagy Orbán? A válasz: Orbán

Az ismertség növekedésével párhuzamosan növekedett azok aránya is, akik inkább alkalmasnak tartják Bajnai Gordont a miniszterelnöki poszt betöltésére (36 százalék, +8 százalékpont), de ezzel együtt is azok vannak többen, akik szerint inkább alkalmatlan a Bajnai a kormányfői posztra (43 százalék). Orbán Viktorral szembe állítva Bajnai Gordont, az eredmények azt mutatják, hogy a Fidesz elnökének támogatottsága (47százalék) több mint kétszerese a miniszterelnökének (22 százalék), és a különbség jelentős mértékben (11 százalékponttal) nőtt a múlt hónaphoz képest.

 Módszertan. A Forsense a Századvéggel közös választáskutatási programjában kérdőíves közvélemény-kutatást végzett 2009. május 11. és 25. között, melynek során 1000 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztünk meg CATI módszerrel aktuális politikai, közéleti kérdésekről. A mintavétel alapjául a telefon-előfizetőket tartalmazó adatbázis szolgált, a válaszadók meghatározása több-szempontú rétegzett véletlen kiválasztással történt, a mintavételből fakadó hibák iteratív súlyozás segítségével kerültek korrigálásra. A minta összetétele a legfontosabb szocio-demográfiai tényezők szerint (nem, kor, régió, lakóhely településtípusa, iskolai végzettség) megfelel a felnőtt magyar lakosság arányainak. Az itt közölt adatok a teljes mintára vonatkozó kérdések esetén nagy valószínűséggel legfeljebb plusz-mínusz 3,1 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amit az ország összes felnőtt lakosának megkérdezésével kaptunk volna.

Bővebb információk a kutatásról a www.szazadveg.hu illetve a www.forsense oldalon olvashatnak.


Kommentelőnk ötletéből (köszönjük, kolombela!): szavazzon!

Olvasóink írták

123 hozzászólás
  • 123. gjozsi88 2009. június 01. 15:59
    „load!
    Egyetértek és ha figyelmesen olvasod a 121 es véleményem utolsó sorait, akkor az MSZP belső, megélhetési politikusait is említettem, melyet befolyásolt a fideszes populizmus!”
  • 122. load 2009. május 31. 15:20
    „120. gjozsi88
    Rosszul látod.
    Gyurcsány reform terveit nem a fidesz gáncsolta el, hanem saját pártja.”
  • 121. gjozsi88 2009. május 29. 18:45
    „120-hoz!
    Angel40!
    Akkor jól értem, ha több év alatt kell előkészíteni az autópályákat és ezzel azt sugallod, hogy a fidesz készítette elő, azért kerül ilyen sokba, mert rosszul lett előkészítve?
    Egy dologban egyetértünk, hogy a Meggyesiék legnagyobb hibája a közalkalmazottak 50%-os béremelése, melyet hallkan jegyzek meg, a fidesz is támogatott, most még sem engedjük meg, hogy tőlük legalább a 13.-at elvegyék! Nekik jár szerintük, a reálszférában adható( sok helyen nem adnak)
    Akkor amikor csökkenteni akarják a szociális kiadásokat, ésszerüsíteni, akkor az a fidesz álláspontja, hogy visszaállítunk mindent! Konzerválni akarja a rosszat?Mert ami van az nem jó! Ahhoz nem kell ész, hogy megállapítja valaki, hogy mi nem jó, a tudás ahhoz kell, hogy azt mondja meg, mit kell tenni, hogy jó legyen!
    Ez a jobboldalon nincs! A baloldalon vannak spontán, nyers ötletek, de a megélhetési politikusok a szociknál is az ország helyzete helyett a közvélemény kutatási adatokat nézi!
    Meg van rémülve a jobboldali populizmus előretörésétől!”
  • 120. gjozsi88 2009. május 29. 18:30
    „Angel40!
    Segíts nekem, mit tudott a Gyurcsány maradéktalanul megvalósítani? A népszavazás nem engedte átalakítani sem az oktatást, sem az egészségügyet, a többi szoci nagy ellátó rendszert 2/3-os törvények lévén a fidesz nem engedte megváltoztatni!
    Ti azért küldtétek oda őket, hogy csak ellentmondjanak? Az a te érdeked, hogy a kormány ne tudja megvalósítani amit szeretne, közben a pazarló rendszerek miatt a te és én, azaz a mi adóforintunkból fizesse ki a felesleges többletet? Hogy képviselik a te érdekedet, az a te érdeked, hogy ők jól éljenek, a husos fazék köré kerüljenek?
    A nevezett cégek, melyekből politikát csinál a fidesz, nem törvénytelenségeket követtek el, csupán joghézagokat használtak ki, melyeket a most oly hangos megélhetési politikusok, akik egész életükben nem dolgoztak, mert az első munkahelyük a politika volt, idéztek elő a törvény alkotási dilettantizmusukkal!
    Az viszont erősen zavar, hogy csak szoci politikus áll bíróság elött! Rendben van, a bűnös bünhődjön, de aztvélelmezni, hogy a jobb oldalon igaz emberek ülnek...? (Érdekelne a Szijjártó alig 30 évesen,miből keresett ekkora vagyont, amit egy melós 200 évig sem)
    Az 1 millió munkahely? (ami nem lehet park gondozó szoc munkás, kizárólag reálszférás, mert a nemzeti összterméket ők termelik meg)
    Az bármilyen hihetetlen nem vezényszóra jön létre!Ráadásul a kormányzati beavatkozás a reálszférában nem direkt módon történik és a villággazdasági folyamatok számára kiszolgáltatott!
    Kérdésem: a világ autógyártása csőd szélén, azaz nem gyártanak autókat, szerinted mit kellene tenni a kormánynak, hogy az eddig gyártott biztonséági öv mennyiséget továbbra is gyártani kelljen? Hiába nem kellene adót fizetnie ennek a gyárnak, nem gyártanak autót, nem kell az öv sem!
    Az állam bevételi oldala, mely a válság miatti fogyasztási tipusú adók csökkenéséből adódóan csökken, miközben a kiadás nő, egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy a munkát terhelő adók csökkentése mellett, a fogyasztási adókat növelje és a világon, a nemzeti össztermék legnagyobb %-t szociális kiadásokra, támogatásokra fordítódó kiadást csökkentse!
    Ezt jelenti, hogy az IMF további megszorításokat szorgalmaz, mert a világ egy országában nincs ilyen mindent átfogó szociális rendszer, ami fenntarthatatlan pénzügyileg!”
  • 119. oszvald.ferenc 2009. május 29. 17:50
    „Cak röviden:
    Már alig várom 2014-et amikor a jobbik elszámol az ötéves EP és a négyéves parlamenti tevékenységéről. Mikor már ők sem kintről osztják az eszet (ha jobb helyett jobbik, akkor észt helyett eszet). Majd akkor is a parlamenti pártokat fogják szídni?
    Nem a pártokat kel lecserélni, hanem a garniturát - új emberek kellenek, ez igaz.
    Félelmetes, hogy a jobbikos hozzászólók helyesírása mennyire katasztrófális - ez önmagában is probléma kellene hogy legyen, nemhogy egy nemzeti érzelmű számára.
    Ez a választás pedig elsősorban nem Magyarország belügyeiről szól, azt kellene megnézni, hogy ki mit tett le az asztalra odakint. (és mit vett el onnan). Ennyi.

    Üdvözlettel: Oszvald Ferenc”
  • 118. Angel40 2009. május 29. 11:17
    „Gjozsi88!

    Józsi!
    Gy.F. 2006-ban megmondta, hogyan fog 400 ezer új munkahelyet létesíteni, milyen intézkedésekkel? Te elhitted, hogy az általa mutatott fél méter magas iratköteg tartalmazott bármi értelmes, átgondolt gazdasági koncepciót a 2006-2010 időszakra?
    Valószínűleg elhitted, de Gy,F. 2006.05.26-án B.öszödön nagyon gyorsan bevallotta az övéinek, hogy azt sem tudják, hogy a következő lépés mi legyen, nem az 5. vagy 6. lépésre mit kellene tenni? Ebből következően az a hatalmas iratköteg semmit nem tartalmazott. Ezek után még mindig kitartóan védelmébe álltok, mosdatjátok őket folyamatosan, eme honlapon.
    Erkölcs, tisztesség, becsület ebben a szoci.bagázsban egynek sincs. Az is világosan látható és a saját bőrünkön érezhető, hogy az ország gazdasági irányításához nem értenek.
    Naponta újabbnál-újabb gazdasági bűncselekmények, pályázati pénzek lenyúlása, korrupciós ügyeik, az offsore cégeikkel az ő általuk irányított gazdasághoz tíz fillér adó befizetésével hozzájárulni nem kívánó emberek gyülekezete. Ez egy tragikomédia, hogy csak ilyen embereik vannak. Azt gondoltam, majd talán ezek a ,,szakértők" becsületesebbek, de csalódnom kellett. Ez már komoly ,,szegénységi bizonyítvány", hogy még egy átmeneti kormányt sem tudtak tisztességes múlttal rendelkező emberekkel megalakítani.
    Böszme Ferenc is arra spekulált, hogy majd a Fideszből kiszedi, hogy ők mit tennének. Legyél őszinte, te megmondanád a szomszédodnak, - akiről tudod, hogy egy hazug, tolvaj - a riasztód, bankkártyád kódját?
    Az ellenzéket szidjátok, annak ellenére, hogy 7 éve már nem ők kormányoznak. ,,Az egyik 19, a másik meg 1 híján 20." Azért ez enyhén szólva is sántít! A tény számok magukért beszélnek, melyet a 2002-es választások után az akkori mszp is elismert, osztogatott is bőkezűen azonnal. Ugye ez volt az a ,, böszmeség", melyet a világon még egyetlen ország nem csinált!!! Csak ne feledjük el! Azóta meg azt sem tudják, milyen rafinált módon és milyen jogcímen szedjék vissza!
    Nem itt olvastam, de tegnap ismét 180 milliárdos megszorításokat követel az IMF, akkor most Veres vagy Szíjártó mondhatott igazat?
    Szükség van-e 1 millió új munkahelyre? Igen. Mennyi idő alatt ígérte ennek megvalósulását? 10 év alatt. Van-e ennyi munkahelyre szükség? Igen, még jóval többre is. Kik lennének leginkább arra rászorulva? A sok fiatal jól képzett pályakezdő több diplomával a kezében 0 nap szakmai tapasztalattal. A tapasztalt, de már inkább a nyugdíjazáshoz közelebb álló a munkaerő piacon nem ideális korosztály. Továbbá a hazai legnagyobb kisebbség kb. fél millió munkaképes korú, akiket a munka világába be kellene integrálni, hogy legalább ne a semmiért kapott segélyből éljenek, ami a legfontosabb ők is dolgozzanak naponta 8 órát. Az ,,életszínvonaluk" (lásd veszprémi gyanúsítottak anyagi helyzetét, Enyingen) megkívánja, hogy a segélyt kiegészítsék, de ne ,,bodzázással", mert abból továbbra is csak a munkahelyén túlórázó becsületesen dolgozók otthonának javai válnak egyre inkább a ,,bodzázás" áldozatává. (bodzázás = a lopás fedőneve).
    Józsi én is várom a változást, csodát tenni itt már senki nem tud, de az a párt meg ne is akarjon irányt mutatni, aki erkölcsileg, morálisan megbukott, az elmúlt 7 évben pedig az országot a tönk szélére sodorta.
    Mondhatjátok, mennyi autópálya épült, de ekkora beruházásokat évekig tart a tervezéstől a kivitelezésig lebonyolítani. Nem csak az átadás időpontja számít.!!! Azt valakik megtervezték, kivitelezték, bonyolították, aztán az mszp meg átadta 2002 és 2003-ban. Most is nagy erőkkel építik az autópályát, melyből még a haverok komoly pénzeket tudnak lenyúlni (gondolom uniós forrásból).”
  • 117. renato90 2009. május 29. 09:47
    „Kedves Eva!
    És az MSZP, SZDSZ, MDF programja hol van? Arról miért nem beszél senki? Nekik programjuk sincs, semmit nem akarnak tenni ugyanúgy, mint az elmúlt 7 évben nem tettek semmit. Vagyis tettek, ellehetlenítették a kisvállalkozók életét, elszegényítették a nyugdíjasokat, agyon támogatták a cigányokat, nem tettek semmit a cigánybűnözés ellen....soroljam még?”
  • 116. AHA. 2009. május 29. 09:36
    „Rendszerváltás nem volt! Ugyanaz a párt, ugyanazokkal az emberekkel.”
  • 115. Eva- 2009. május 29. 08:57
    „114-hez!

    Most hallgattam a munkáspárti kampányolót.Ő is szórul szóra ezt mondta.

    Én meg nem értem:
    "eladták "
    "felvirágoztatnák" stb. szavakat.
    Nem látom mögötte a HOGYAN-t!!

    Azért kellett--vált óhajjá a RENDSZERVÁLTÁS anno, mert már semmi nem működött kellően, a termék nem volt piacképes.
    A rendszerváltók abban reménykedtek, hogy ha lehet vállalkozni fellendülnek az alkotó energiák és javul sokminden!

    Ez--ha tetszik , ha nem---be is következett.
    Hogy nem mindenkinek??!
    Az tudható volt.
    Hogy sokan most irigyek a mások elért javaira--ez is természetes.

    Ennek kezelésére elmulasztottak felkészíteni minket---csak az irigységen alapuló szajkózást ismerjük:
    elvették
    adják vissza
    multik
    stb.

    Pedig inkább a mai törvénykezésben megnyilvánuló szolidaritást kifejező módit lenne érdemes kidolgozottan alkalmazni erőltetni.

    Mert, ha

    visszaadják, akkor kinek?
    ha az államnak, akkor kit is gazdagít?!

    Vagy akkor is majd elég lesz a duma: a magyar embereket!És a konkrét személyek ismét csalódottak lesznek??

    No ezért nem értem, hogy mire ez a nagy várakozás és bizalom a jobbik felé??!
    Hol van erről konkrét felvázolt általunk számonkérhető verzió??!/ programjukban nincs ugynis!/”
  • 114. AHA. 2009. május 29. 07:27
    „http://bulvar.ma.hu/tart/cikk/dc/0/46666/1/kekhirek/300_millios_csalas_Elozetesben_egy_szocialista_politikus?place=srss
    Van még szabadlábon valaki?”
  • 113. igazságot 2009. május 29. 07:21
    „Kedves Eva!
    Valóban mit tudna csinálni mondjuk a jobbik? SEMMIT... és miért? mert az elmúlt 7 évben sikeresen eladták azt is ami a rendszerváltás, bocsánat módszerváltás után megmaradt...
    ezzel mindenki tisztában van, de sokan sztem már azzal is megelégednének, ha nem kéne rettegniük a cigányoktól...:S mert erről is érdemes lenne egy felmérést végezni h este ha az emberek sétálnak a városba és megy feléjük 5 gárdista vagy 5 cigány kitől félnek jobban??? jah igaz bocsi... mi szemét magyarok juttattuk őket ilyen sorsba... hogy mi milyen mocskok vagyunk... valóban mi kértük tőlük h 14 évesen hozzák világra első almukat meg 15 évesen töltse első börtön büntetését, 16 éves prostitúcióból éljen, 18 évesen meg a 150000 ft-os segélyt felvegye... ilyenkor érdekes módon magyarok, amúgy meg adjon verünk magyar megy... a legtöbb cigány annyi segélyt kap 1 hónapban mint sok nyugdíjasnak a negyed évi nyugdíja, és ők dolgoztak érte 40 évet... ők meg??? 40 napot sem, mert lopni könnyebb, főleg úgy h a törvényi s mellettük van...:S az elkeseredett magyarok meg ha megtámadják őket, akkor persze mi vagyunk a rasszisták... semmit mondó a törvények a bajok, és nem a magyarok rasszizmusa... meg 1 valamit sosem fogok megérteni... sok ember miért feledkezik meg arról h nem csak itt van velük probléma ha nem az összes országban ahol jelen vannak... pl a cseheknél az egyik párt kimondottan a cigány bűnözés ellen kampányol, érdekes erről a nem york times sem számol be, de ha itt vki kimeri ejteni a száján h cigány, akkor már egyből ír a világsajtó... nevetséges...
    a másik meg rengeteg munkahely lehetne h ha újra élesztenék a mezőgazdaságot, vidékről nem kéne bejárni dolgozni, az erdőgazdálkodással is lehetne kezdeni vmit, minimum annyit h nem kéne a drága szenet meg a gázt behozni az országba, továbbá kilehetne építeni a szélkerék erdőket, napelemekre támogatást adni, külföldön érdekes módon működik, meg feleslegesen ne fúrjunk alagutakat meg építsünk hídakat az auto pályához és akkor rengeteg pénze megmarad az embereknek...segélyeken nagyon erősen szigorítani, az ingyen élőket ellehetetleníteni a becsületesen dolgozókat sokkal jobban támogatni, pedofilokat, nem erőszakosokat, sorozatgyilkosokat,stb kivégezni, nagyon könnyen lehetne ebben az országban nagy összegeket spórolni kedves eva... van rá 4-8 évünk aztán ha nem változik a helyzet akkor lesz 3 millio ember m.o. területén, és egy új izrael”
  • 112. Eva- 2009. május 29. 07:03
    „Kedves 105!
    Egyetértek!
    Ezeket a kérdéseket ugyan hiába teszed fel! Az 56 oldalas "jobbik "program erről ugyan NEM tudósít.

    Amiről meg tudósít az pedig semmi jót nem igér:csak a magunkra húzott ujabb vasfüggönyt!olvasd el!

    "Mikor fogjátok fel, hogy a szavazással nem ér véget az élet, utánna kellene tenni valamit, hogy jobb legyen!
    Te, aki annyira vágyod a váltást, biztos fel tudod sorolni, hogy mitől lesz jobb, milyen intézkedések alapján!
    Mire adod a felhatalmazást?
    Jó, legyen 1 millió munkahely, a jelszó és az egy a zászló, egy a tábor tapsol,megmondta, ez ilyen egyszerű! Hogyan, milyen eszközökkel érhető el, ezt meg merte kérdezni valaki?
    Kaptak erre valamilyen választ?"

    Kérdezzük ezeket sokszor meg bármely "jobbikostól" és látjuk, hogy a kolbászkerítésű magyar haza viziójától nem látják a valót.”
  • 111. oszvald.ferenc 2009. május 29. 00:37
    „Győzzön a Jobbik - hallani mindenhol. Persze az nem zavarja őket, hogy enyhén szólva is: magyartalan. Helyesen: győzzön a jobb. Csak ugye, így meg értelmetlen. Pedig: csak jobb van, meg rosszabb, és nem jobbik, meg rosszabbik. Mint ahogy az Jézus Krisztus parthus hercegként való aposztrofálása, meg a fenenagy ősmagyarkodás fűszerezve sámánkodással - még a végén Szent Istvánt is leárulózzák, bár az érdekes lenne, hiszen a Szent Korona tanra alapoznak. Szóval a jobbik körül sem tiszta minden. Azt sem értem, hogy keresztény ember hogy lehet antiszemita. Nagyszombat este hallgatja az olvasmányt a zsidók dicsőséges kivonulásáról Egyiptomból örvendezik vala, majd hazamegy és családi körben zsibrákozik. Vegyük észre kedves barátaim, hogy ezzel az "istentelen" gyűlölködéssel, acsarkodással mi magunk is egyiptomiakká válunk. A zsidókat meg hagyjuk békén: az ő történelmük semmivel sem irígylésreméltóbb, mint a mienk. És akkor arról még nem is szóltam, hogy mit műveltünk mi Erdélyben a 17.-18. században - nem alaptalanul utáltak meg a románok minket: hájas, zsíros földesurak voltunk ott. Elszorul a szívem, mikor Erdélyben járok, de ezt már elszúrtuk 300 évvel ezelőtt. A kocsikra ragasztott Nagymagyarország matricákkal persze lehet hergelni - de másra nem jó. Na ennyit a jobbik irányvonaláról és racionalitásáról - egyelőre.

    Üdvözlettel: Oszvald Ferenc”
  • 110. leonidas 2009. május 28. 21:50
    „Egyetlen párt van, aki nem hazudik! Egyetlen párt van, akik igazi magyar emberek! És az a JOBBIK! A Fidesznek is volt ám 4 éve, ami alatt semmi, de semmi nem történt! Ne felejtsük el ezt emberek! Egy, csak egy párt van, kik a magyarok mellett vannak, élnek és kiállnak értük mindenben és ez a Jobbik! Csak lássanak tisztán az emberek! Már kevesebb mint 1 év van a tisztán látásra! Nagyon remélem, hogy még többen leszünk!
    Adjon Isten Szebb Jövőt barátaim!”
  • 109. Zaraki_Kenpachi 2009. május 28. 21:13
    „<moderálva off>”
  • 108. gy.virág5 2009. május 28. 19:29
    „Ajánlom mindenki figyelmébe a www.civilmozgalom.hu”
  • 107. LAZA 2009. május 28. 18:33
    „AHA
    Nem igaz,hogy még nem jöttél rá,hogy kire szavaz a vitapartnered,ha nem az
    mszp-re?Tudod a mi mindig mindent megmondtunk és a kint is vagyunk bent is vagyunk "magyar barát"gyülekezetre.
    A Fidesz pedig miért is nem kedveli a Jobbikot?
    Azért mert tisztában van azzal,hogy az elkövetkező években az egyetlen komoly vetélytársa lesz.”
  • 106. gjozsi88 2009. május 28. 18:03
    „105 re
    Még annyit!
    A magyar érdeket ki fogja megállapítani és hogy fogod érvényesíteni akkor, amikor az országot külföldiek finanszirozzák és a világgazdaságnak ki vagyunk szolgáltatva, ráadásul a munkahelyek jelentős részét külföldi profit cégek adják és ami nagyon fontos energia függőségünk nyilvánvaló?
    Azt hogy itthon hőbörögtök, az senkit nem fog meghatni, ha meg megpróbálsz erőszakot alkalmazni, eltaposnak!
    Persze láttam már hülyét, aki a vonat elé állva akarta azt megállítani...!”
  • 105. gjozsi88 2009. május 28. 17:55
    „AHA!
    Mikor fogjátok fel, hogy a szavazással nem ér véget az élet, utánna kellene tenni valamit, hogy jobb legyen!
    Te, aki annyira vágyod a váltást, biztos fel tudod sorolni, hogy mitől lesz jobb, milyen intézkedések alapján!
    Mire adod a felhatalmazást?
    Jó, legyen 1 millió munkahely, a jelszó és az egy a zászló, egy a tábor tapsol,megmondta, ez ilyen egyszerű! Hogyan, milyen eszközökkel érhető el, ezt meg merte kérdezni valaki?
    Kaptak erre valamilyen választ?”
  • 104. AHA. 2009. május 28. 16:27
    „Szebb Jövő, semleges elvtárs!”
123 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csúcsminőséget hűségkártyával

Győr-Moson-Sopron - Máris másfélszer több cég csatlakozott a Kisalföld bevásárlónap-akciójához, mint… Tovább olvasom