Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Volkswagen Jetta: nagy visszatérő

Új design, izgalmas hajtásrendszer és gigantikus csomagtér jellemzi az új Jetta kompakt limuzint.

A 6,6 millió eladott példányszámú bestseller ötödik generációja mutatkozik be Európában. Új design, izgalmas hajtásrendszer és gigantikus csomagtér jellemzi. Világszerte egységesen ismét Jetta a VW kompakt limuzinjának elnevezése.

A Volkswagen bemutatja Európában az új Jettát. A limuzin ötödik generációjával együtt a márka egységes elnevezést vezet be a világ összes piacán; Németországban/Európában a Bora így ismét Jetta lesz. Emellett nagyobb teret kínál az utazásokhoz, mint valaha. A Borához képest az új Jetta hosszúsága közel 18 centiméterrel most 4,55 méterre növekedett. Hasonlóképpen csábító az 527 literes csomagtér (plusz 72 liter). Ez a kombináció eddig is bejött. Jó példa erre az Amerikai Egyesült Államok piaca, ahol a Jetta évről-évre az összes európai gyártó termékei között a legnagyobb darabszámban értékesített modell címét hódította el.

Sportos alsó-közép

A Volkswagen az amerikai koncepcióhoz hasonlóan továbbra is az alsó középkategóriájú limuzinok sportos-elegáns körébe pozícionálja az eddig több, mint 6,6 millió példányban értékesített Jetta modellt. Optikailag a Concept R roadster-tanulmány stílusában kialakított krómozott, emblémával ellátott hűtőrács mutatja a fejlődés irányát. Ám a magas szintű kényelem sem maradhat el: az innovatív biztonsági futómű négylengőkaros hátsó felfüggesztésével a minőségi kényelem és a menetdinamika messzemenően tökéletes együttesét teszi lehetővé.

Javult az ár-érték arány

A piaci bevezetésre az új Jetta háromféle felszereltségi szinttel – Trendline, Comfortline és Sportline – jelenik meg. Az alapfelszereltség így hagyományos értelemben megszűnt. Sokkal inkább e limuzin ár-érték aránya számít a szegmens legjobbjai közé. Jó példa erre a Jetta 1.6 Trendline: az olyan szériakivitelű felszerelésekkel, mint a félautomatikus légkondicionáló (Climatic), az ABS és ASR, a hat légzsák, az aktív első fejtámlák, az elektromechanikus szervokormány, az elektromos ablakemelők (4 darab), a rádió-távirányítású központi zár, az elektromos állítású és fűthető külső tükrök. A műszerfal, az ajtókárpitok és a középkonzol alul is lágy lakkozású, így nemesebb megjelenésű műanyagai, az aszimmetrikusan osztva lehajtható hátsó üléstámla, illetve a 205-ös gumiabroncsok (16 col), ez a modell a Borához képest kedvezőbb ajánlatnak számít.

102-től 200 lóerőig

Mozgékony: a Volkswagen Európában összesen hatféle négyhengeres motorral kínálja majd (négy benzines, kettő dízel) a Jettát. A teljesítményválaszték: 102 LE-től (1.6) egészen 200 LE-ig (2.0 FSI-Turbo). A négy benzines közül három, és az összes dízel közvetlen befecskendezésű, s mindegyikük teljesíti az EU 4 szabvány követelményeit. A TDI, illetve a Golf GTI modellből ismert turbófeltöltésű 2.0 FSI opcióként az igen hatékony működésű és sportos, kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval (automatizált, az erőfolyam magszakadása nélküli váltás, az üzemanyag-fogyasztásra és a menetteljesítményekre gyakorolt negatív hatások nélküli működés) is rendelhető. Két további benzines számára opcióként hatfokozatú automatikus sebességváltó is rendelkezésre áll.

Magasabb kategóriát idéz

Elődjénél nagyobb és tágasabb az új modell. A Bora Jettává válása nem csupán a design, hanem a külső méretek tekintetében is nagy ugrást jelent. Az új Jetta 4,55 méter (+ 17,8 cm) hosszú, szélessége 1,78 méter (+ 4,6 cm), magassága pedig 1,46 méter (+ 1,3 cm). A hosszúsághoz hasonlóan növekedett a tengelytáv is, mégpedig 2,58 méterre (+ 6,5 cm). E számszerű növekmény előnyeit leginkább a hátsó utasok élvezhetik, akiknek például 6,5 centiméterrel nagyobb lábtér áll rendelkezésére.

Szériában biztonságos

LED hátsó lámpák: a Jetta a Golf Plus és a Passat stílusában kialakított LED hátsó lámpákkal készül. A LED-technika fényerejét tekintve jócskán túlszárnyalja a hagyományos hátsó lámpákat. További előnyei, hogy gyorsabban villan fel, kevesebb energiát igényel és hosszabb élettartamú.
Visszatartó rendszerek: a szériakivitelű első, oldal- és függönylégzsákok mellett a hátsó utasok számára is rendelhetők oldallégzsákok. Mind az öt üléshelyen fejtámlák és hárompontos biztonsági övek állnak rendelkezésre; elöl pedig ütközés-aktív fejtámlák, övfeszítők és biztonságiöv-erőhatárolók találhatók.
Gumiabroncs-ellenőrző rendszer: a Jettához rendelhető speciális érzékelők rendszere felügyeli a gumiabroncsok pillanatnyi belső nyomását, és annak csökkenése esetén figyelmezteti a vezetőt.

Határokon átívelő

Németország és az Amerikai Egyesült Államok mellett a tíz legfontosabb Jetta-piacnak darabszám alapján Nagy-Britannia, Törökország, Ausztria, Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Hollandia, Belgium, Ausztrália és Svédország számít. Őket a további öt helyen Lengyelország, Japán, Írország, Magyarország és Finnország követi. Az új Jetta a Volkswagen mexikói gyárában, Pueblában a legkorszerűbb gyártástechnikával készül: a karosszéria például lézeres hegesztési eljárással és nagyszilárdságú acélfajtákból. A lézeres hegesztési varratok hossza elődjéhez képest a 14-szeresére növekedett, s nem utolsósorban ennek köszönhetően a karosszéria statikus és dinamikus szilárdsági mutatói kétszámjegyű százalékos növekedést érhettek el.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teszt: Rexton 2.7 Xdi DSX plus

Kívülről az elegancia és a tekintély jellemzi a Rexton megjelenését, és a belső tér a hasonló árszínvonalú SUV-okkal összehasonítva szintén elegánsabb. Megfelel mindazoknak, akik tekintélyes, modern terepjárót szeretnének kedvező áron – a Mercedes-Benz technikai alapjaira építve. Az utazás vele kényelmes és biztonságos érzést nyújt. Tovább olvasom