Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Volkswagen Bogár: az Última Edición az utolsó sorozat

Mielőtt az utolsó Volkswagen Bogár is legördült a futószalagról, egy búcsúzó szériát gyártottak le le Última Edición néven Pueblában a Volkswagen de México-nál. Az utolsó Volkswagen Bogár július 30-án hagyta el a gyárat.

Az Última Edición sorozat indulása alkalmából Melquiades Morales Flores, Puebla kormányzója, Rocío Ruiz, a helyettes kereskedelmi és ipari miniszter, és a közélet más képviselői jelenlétében Dr. Jens Neumann, a Volkswagen AG igazgatóságának tagja, és az Észak-Amerikai Régió vezetője, valamint Reinhard Jung, a Volkswagen de México igazgatóságának elnöke adta meg a jelet a gyártás megkezdésére.

Neumann hangsúlyozta, hogy az "Ultima Ediciónnal" a Bogár a legjobb formáját mutatja majd, és hozzátette: "A valódi sztárok és rajongóik tudják, mikor kell abbahagyni", majd azzal folytatta, hogy sok éven át a Volkswagen de México a Bogárnál sokkal többről szólt. 1964-es alapítása óta a VW de México csaknem mindig piacvezető szerepet töltött be a személyautók piaci szegmensén. Jelenleg a vállalatcsoport a csúcson áll mintegy 28 százalékos piaci részesedéssel, amely három márka, a Volkswagen, a SEAT és az Audi között oszlik meg.

Jung emlékeztette a jelenlevőket, hogy 1954. márciusában érte el a mexikói partokat az első importált Bogár, még mielőtt egy Mexikóváros melletti összeszerelő üzemben 1955-ben megkezdődött volna a gyártás. Összesen 1,7 millió Bogár készült Mexikóban - mondta Jung -, amelyből 100 ezer jármű került az export piacokra. A többi bestseller, úgymint a Golf, a Jetta, a New Beetle és a New Beetle Cabriolet összesen 5,7 millió jármű gyártásához járult hozzá, amelyből 2,6 milliót exportáltak. Azt is hozzátette, hogy a Volkswagen de México 14 ezer alkalmazottjával jelentős szerepet játszott az ország gazdasági fejlődésében.

Összesen 3 ezer darab készül az "Última Edición" Bogárból, és ezek „vízöntő-kék" és „holdtölte-beige" színben lesznek kaphatók. A Bogárban egy 1,6 literes benzinmotor van, amely 34 kW (46 LE) teljesítményt biztosít. A szokásos felszerelésen kívül a különleges modell króm- díszítőcsíkokkal és alkatrészekkel, úgymint króm lökhárítókkal, dísztárcsákkal és tükrökkel készül. A modellt felszereltségét tovább fokozzák a színezett peremű és fehér oldalú gumiabroncsok, valamint a CD lejátszós rádió és négy hangszóróval.

Érdemes áttekinteni a példátlan sikertörténet állomásait dióhéjban.
A Német Automobil Szövetség 1934-ben adott megbízást az első darabok elkészítésére, amellyel 700 cm3 motorral rendelkező, 22 lóerős modellek voltak. A 1936-ben megindult tesztidőszakot és a világháborút követően végül 1945-ben kezdődött a sorozatgyártás, melynek keretében 1946-ban 10 ezer, 1948-ig 25 ezer, 1951-ig 250 ezer, 1953-ig 500 ezer, 1955-ig már 1 millió, végül 1960-ig bezárólag 5 millió autó készült el. Fontos technikai újításnak számított, amikor az index 1959-ben fölváltotta az addigi kis irányjelző kart. A fordulópont az 1972-es év volt, amikor már 15 millió Bogár készült el, megelőzve ezzel a Ford T modellt. 1974-ben Wolfsburgban, 1978-ban pedig Emdenben álltak el a gyártósorok, míg a már említett mexikói Pueblában épp 1955-től futatták föl a termelést. 1981-es 20 milliós darabszámot követően fokozatosan csökkent a termelés, 1992-ig csak újabb 1 millió darab készült el, mígnem 2002 nyarán megtörtént a trónfosztás, a szintén legendás Golf modellek körülbelül a 21 millió 600 ezredik példány környékén beérték a a bogárhátú darabszámát.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eltűnnek a roncsautók

Országos figyelem középpontjába került a győri közgyűlés döntése, melynek alapján meghatározott rend… Tovább olvasom