Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Visszatérnek a régi kalandtúrák

A január végi döntők után útjára indul a legpatinásabb terepjáró márka, a Land Rover G4 Challenge kalandtúra. A négy kontinenst érintő, egy hónapos erőpróba nyitánya érdekes módon New York-ban, a világ egyik legnagyobb metropoliszában lesz.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Land Rover G4 Challenge egy úrias városi túra lesz: a 16 nációt képviselő versenyzők Freelander terepjáróikkal a nagyvárosból rögtön északra veszik az irányt, egyenesen az Appalache-hegység szívébe, ahol számos akadályt kell legyőzniük, és kemény havazásra is számíthatnak. Ez a kihívás első szakasza.
A második szakasz már melegebb tájakra kalauzolja a versenyzőket: az erőpróba dél-afrikai szakasza hét napig tart, végig a göröngyös partszakaszon. Utána Ausztráliába hajózzák át a csapatot és a
felszerelést. Itt négy kemény nap után csak egyetlen nap pihenőt kapnak a versenyzők, akiket ezután ismét egy városi feladatra, Sydney-be szállítanak.
A G4 Challenge utolsó szakaszát az Egyesült Államok keleti partján rendezik: Las Vegas közeléből indul és Utah államban ér véget. A négy hetes intenzív erőpróbán végig figyelemmel kísérik a versenyzők teljesítményét, és ez alapján választanak győztest, aki egy Range Roverrel térhet haza.

16 kiválasztott a világ körül

A Land Rover G4 Challenge egy világméretű kalandtúra. Elképesztő természeti szépségek és a város kihívásainak felfedezése a lényege ennek az életre szóló kalandnak, amelyet 16 nő, illetve férfi élhet át a 2003-as verseny során.
A „G4" elnevezés a négy, egymást követő, különböző időzónákban és kontinensen zajló viadalt jelképezi, amelyen a résztvevők bizonyíthatják terepjáró-vezetési tudásukat, és próbára tehetik a Land Rover mind a négy modelljének képességeit. Az esemény New York belvárosában indul 2003. március 30-án, majd sorrendben Dél-Afrika, Ausztrália és az USA nyugati partja következik, ahol is április 26-án fejeződik be.
A Land Rover G4 Challenge a stratégiai
gondolkodásról, kreativitásról, csapatszellemről éppúgy szól, mint a fizikai állóképességről és a vezetési-, valamint sportokban szerzett jártasságról. A pontozásos rendszer a versenyzők képességeinek és karakterének széles skáláját értékeli – amellett, hogy az egyéni sikerre törekednek, nemzetközi csapatban kell dolgozniuk, ahol a csapatösszetétel helyszínenként változik.

Kihívások kalandvágyóknak

A Land Rover azon céljával összhangban, hogy inspirálja és kihívások elé állítsa a kalandvágyókat, a G4 Challenge-en hétköznapi emberek vesznek részt, akiknek hosszú és alapos válogatón kellett részt venniük. A több ezer jelentkező közül végül is országonként 50-en álltak rajthoz azon az nemzeti erőpróbán, amelyen az adott ország két képviselője kiválasztásra került. A következő fázisban már a nemzetközi mezőnnyel kellett megmérkőzniük a tulajdonképpeni G4 helyekért.

Mindez persze nem csupán a szelekciót, hanem a versenyre való felkészítést is szolgálta. A feladatok során többek között sziklamászás, terepvezetés, rafting, kerékpározás, navigációs, első segély és javítási témákban kellett bizonyítania a résztvevőknek. Öt kemény nap után viszont csak nemzetenként egy maradhatott, a másiknak be kellett érnie a tartalék szerepével.

Speciális autók

A Land Rover 50 éves – nemzetközileg is elismert – múltja köszön vissza a ma gyártott négy modell mindegyikében. Nem is csoda, hogy a teljes paletta megméretteti magát az esemény négy helyszínén:
USA ( keleti part ) – Freelander
Dél-Afrika – Defender
Ausztrália – Range Rover
USA ( nyugati part ) – Discovery

Természetesen a kísérő autók is Land Roverek lesznek. Minden résztvevő autó normál gyári kivitelű, minden külön merevítés és erősítés nélkül, csupán az olyan – extrém körülményekhez szükséges – felszerelésében több a Land Rover kereskedésekben kapható társainál, mint pl. a Good Year MT/R jelű abroncsai, a GPS navigáció, a tetőlámpák, vagy a csörlő. Az autók színe viszont egyedi (Tangiers Orange), amelyet külön az eseményre készítettek. Az összes G4 Challenge Freelandert a szabványos Freelander gyártószalagon szerelték össze és ugyanazokat a mechanikus
rendszereket tartalmazzák, amiket a vásárlók is megkapnak te-
repjáróikba. Mindemellett, speciális eszközök armadája is bekerült a járművekbe, hogy kibírják a Land Rover G4 Challenge megpróbáltatásait.
A speciális kiegészítők: tetőre-erősített kiegészítő lámpák, első és hátsó csörlőtartók, Warn csörlők, tetősínek, hátsó
létra és plató, Garmin GPS navigációs modul, Land Rover speciális csomag: Safari tetőrács, kajak és mountain-bike tartó és elsősegély felszerelés, első, hátsó vontatási pontok, nagy teherbírású vonóhorgokkal, levegő-beömlő kémény.
Ezeken a kiegészítőkön kívül, az alapfelszereltség része a 2,5
literes, 177 lóerős, V6-os alumínium motor (240 Nm-es nyomaték), az 5 sebességes, elektronikus automata váltó (CommandShiftTM) sport/manuális üzemmóddal, a Land Rover állandó összkerékmeghajtás, a központi viszko-kuplung egység (VCU), központi redukciós áttétellel, az elektromos kipörgésgátló rendszer (4ETC), a négycsatornás, blokkolásgátlóval szerelt fék és a lejtmenetvezérlő (HDC).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Érkezik az új Micra

Az új Micra teljes mértékben a Nissan Megújulási Program jegyében született. A gyártó reményei… Tovább olvasom