Kisalföld logö

2017. 01. 24. kedd - Timót -6°C | -2°C Még több cikk.

Világpremier: Saab 9-X Air

A 9-X Air tanulmány egy merész elképzelés arról, hogyan nézhet ki a jövő nyitott Saabja. Központi eleme a szabadalmaztatott „Canopy Top" tető, melynek köszönhetően az autó egyszerre rendelkezik sportautós arányokkal és biztosít elég teret négy utas számára. Galéria.
A kabrió design újraértelmezése jegyében a 9-X Air rendelkezik C oszlopokkal, melyek impozáns ívet adnak a vászontetőnek, emellett ezek rögzítik az összefüggő első és a széles hátsó szélvédőt is.
Anthony Lo designer és csapata mindezt úgy érte el, hogy megőrizte a Saab Convertible széria négy évszakos, négyüléses voltát, mely az első Convertible tanulmány 25 évvel ezelőtti frankfurti bemutatásával a márka védjegyévé vált.

A vászontető helyzetétől függetlenül a 9-X formája mindig különleges. Nyitott tetővel a hátsó szélvédőnek köszönhetően az utasok a menetszéltől védve élvezhetik a kabriózást, míg zárt állapotban az autó hamisítatlan kupévá változik, szinte meghazudtolva négyüléses kabrió mivoltát.

A Saab 9-X BioHybrid tanulmánnyal közösen fejlesztett modell hasonló frontrésszel és gazdaságos erőforrással rendelkezik, mint társa. A kisméretű, 1.4 literes Saab BioPower motor a környezettudatos teljesítmény iskolapéldája: méretgazdaságosság, turbófeltöltés, bioüzemanyagok és hibrid technológia.

Világpremier: Saab 9-X Air

E85-ös használatban (85% bioetanol–15% benzin) a motor 200 lóerőt (147kW) teljesít, amivel 8,1mp alatt éri el a 100km/h-s sebességet, széndioxid-kibocsátása pedig vegyes használatban sem több, mint 107g/km. A kitermeléstől a felhasználásig terjedő teljes folyamatot tekintve az E85 a benzinnel szemben további előnyökkel kecsegtet.

Progresszív design

A 9-X Air letisztult formavilága modern újraértelmezése a skandináv designelemeknek, illetve a márka repülőgépgyártói örökségének. A gyakorlatias, túlnyúlásoktól mentes karosszériát kiválóan egészítik ki az összefüggő szélvédő, a harmonikus ívek, és a speciális világítótestek.
Az autó megjelenésének leghangsúlyosabb eleme vitathatatlanul a C oszlop, mely stabilan támasztja alá a targatető ihlette „Canopy Top" vászontetőt. Erre a kabriók designját forradalmasító megoldásra a Saab már be is nyújtott egy szabadalmaztatási kérelmet.

A speciális tető fém helyett szövetből készült, ezzel egyszerre könnyíti a karosszériát, és biztosít nagyobb csomagteret. Teljesen automatikusan tűnik el az utastér mögött, miközben a hátsó szélvédő visszahúzódik, majd a művelet végeztével újra kiemelkedik.

Az utasteret körülölelő, összefüggő szélvédő a szélvédőkereten elhelyezett légterelővel páratlan utazási komfortot biztosít. Minimalizálja a menetszelet, csökkenti a turbulenciát, és feleslegessé teszi további légterelő elemek használatát. A hátsó szélvédő felülete pedig annak köszönhetően lehet nagyobb, hogy a tetőtől függetlenül került beszerelésre.

A konvencionális kabrió-designnal nemcsak a tető vonatkozásában szakított a 9-X Air – nem rendelkezik hagyományos értelemben vett csomagtartóval sem. Ehelyett egy nagyméretű tároló rekesz kapott helyet az autó hátuljában, mely a hátsó fényszórók alól előbújva akár két golftáskának elegendő helyet biztosít. A súlycsökkentés érdekében a fiókszerű tároló bonyolult elektronika helyett rugók segítségével, görgőkön csúszik ki és be. Az elsődleges csomagtér alatt egy kisebb rekesz is helyet kapott apróbb tárgyak számára.

Vezetőközpontúság

A 9-X Air belseje is kecsegtet újdonságokkal, ilyen például a vezetőközpontú, pilótafülkeszerű utastér és a külső multimédiás eszközök csatlakoztathatósága – mindkét megoldás a 9-X BioHybridben debütált.
A sofőr információs zónája immár az ajtóra is kiterjed. A Saabok tradicionálisan vezetőközpontú utasterének fiatalos újraértelmezéséből hiányzik a rögzített középkonzol. Ehelyett egyfajta ívben helyezkednek el a zöld 3D grafikával operáló kijelzők -szám szerint 5- a vezető körül, melyek egyike a vezetőoldali ajtóban kapott helyet.

A Sony Ericssonnal való együttműködés eredményeképp a 9-X Air és csapotthátú testvére folyamatos Bluetooth kapcsolatot kínál az olyan külső multimédiás eszközök számára, mint például mobiltelefon, PDA, stb. A kezelőfelület zavartalan adatáramlást tesz lehetővé (képek, videók, navigáció, stb.), miközben a multimédiás eszközt elő sem kell vennünk a zsebünkből.

Minél intelligensebb a készülék, annál több funkciót képes kezelni az autóban, úgymint nyitás-zárás, a tető irányítása, alapbeállítások, stb. – ezzel feleslegessé téve egy külön kulcs használatát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

PROLOGUE a Peugeot-tól

Az eltérő világok egyesítéséből született „Prologue…" tanulmányautó új járműtípusról… Tovább olvasom