Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Világpremier: La Collection Focus 2004

A Ford of Europe a 2004-es párizsi Mondial de Automobile alkalmával, a mai napon mutatja be a teljesen megújított Ford Focust a világmédiának és a francia közönségnek.

A Ford kiállításának főtémája, ennek megfelelően, a La Collection Focus, amely komplett járműcsaládként sorakoztatja fel az új modellt. A három-, ötajtós és kombi változatot a Ford Focus C-MAX mellett leplezik le, ami világosan utal a Focus-família teljességére. Négy év és világszerte eladott négymillió darab után még mindig Európa egyik bestsellere az eredeti Focus, egyben a vezethetőség és a problémamentes autótartás etalonja a kategóriában. A következő nemzedék ennél is többet kínál: még jobban partnerré teszi és motiválja a vezetőjét, miközben valamennyi utasnak előnyére válik a javított minőség, kidolgozás, helykihasználás és általános kulturáltság.

Karcsú, nemes vonalak minden modellen

Az új Focus karcsú, nemes vonalai az egész típuscsaládban érvényesülnek, valamennyi modell ugyanazokat a géneket hordozza. Az új modell félreismerhetetlenül Focus, megőrizte az eredeti modell szellemét és individualitását, amellyel kiemelkedik a mezőnyből – ez ugyanúgy érvényes a három- és ötajtós kivitel kupészerű profiljára, mint a sportos új kombira.
Az elődjénél kissé nagyobb új Focus izmosabb kiállású lett – kerékívei markánsabbak, mégis jobban illenek a formaterv egészébe. Álló helyzetben is látni rajta, milyen jól fogja az utat, ugyanakkor pragmatikus személyiséggé teszik a határozott családi vonások, mint a Ford-hűtőmaszk, a fényszórók és a légbeömlő – amely azonos a Focus C-MAX modellével.

A minden egyéb Ford típusénál alacsonyabban elhelyezett jellegzetes orr-rész meredeken áll. Innen lendülnek a legfőbb vonalak a kocsi hátulja felé – ugrásra kész, atlétikus profilt eredményezve. A széles, alacsony fronttól erőteljes ívek emelkednek a szélvédőkeret felé – ezek is valamennyi Focus közös vonásai közé tartoznak.
A szélvédőoszlopot 100 milliméterrel előbbre helyezték, és meredekebbre állították, így tágasabb teret hoztak létre, és növelték az ütközésvédelmet. A legnyilvánvalóbb különbség hátulról vehető észre a Focus és vetélytársai között. A szerkezeti elemek ügyes elrendezésével sikerült lendületessé tenni a formát, miáltal kupénak tűnik a háromajtós kocsi, holott teljes értékű ötüléses autóról van szó.
Ugyanezt az elegáns körvonalat kapta az ötajtós modell. Sportos a kombi is, amelynek célszerűsége és eleganciája rendkívül hatékony térkihasználásra utal.

Belső prémium-környezet

Az eredeti Focus belsőtér-filozófiája érettebben, kecsesebben érvényesül. A látvány, a hangok és a felületek mind részt vesznek ebben, ugyanakkor vibráló, színekkel teli is az új Focus belső világa. A dús, világos kék a Sport és a Titanium modellek belsejének jellemzője. Az alsó részek világos kőszürke árnyalatával együtt barátságossá és levegőssé teszi az autót. A fekete valamennyi modellen opció marad.
Ötféle felszereltségi szint készül: Ambiente, Trend, Sport, Ghia és Titanium. Az új Focus tervezőinek részletekbe menő figyelme érhető tetten az érintőzónák anyagválasztásán is. Valamennyi utastéri anyag teljesíti a TÜV szigorú allergológiai követelményeit – akárcsak a Focus C-MAX.

Korszerű, megfizethető technika

Az új Focus egész sor új műszaki megoldást hoz magával, amelyeket a megfizethetőség szempontját figyelembe véve fejlesztettek ki. A KeyFree (kulcsnélküli) ajtónyitás lehetővé tesz a zárnyitást babrálás nélkül. A hővisszaverő szélvédő ötször annyi napsugárzást nyel el, mint a színezett üveg, jelentősen fokozva a légkondicionáló hatását. Az adaptív fényszóró a kormányzott kerekekkel együtt fordul el. Mivel halogénizzós, szélesebb vevőkör számára érhető el. A bluetooth kihangosítást és drótnélküli kapcsolatot teremt a mobiltelefonnal, a PDA-val és a laptoppal, kompatibilitási problémák nélkül. A hangvezérlés a rádióra, a telefonra, a klímaberendezésre, a szórakoztató rendszerre és a navigációs készülékre hat. Valamennyi változathoz kaphatók az optimalizált Ford készülékek, vagy Sony csúcsberendezések, műszerfali hatlemezes tárral, vagy egylemezes CD-játszóval és mp3 lehetőséggel, illetve négy darab 20 wattos prémium hangszóróval, amelyek a jellegzetes „Sony-hangzást" biztosítják. A hátsó szórakoztató berendezés egy mp3-as, független audiokészülék, a kombiban magasan elhelyezett DVD- és játék-képernyővel.

Építkezés, sikeres alapokon

Az új Focus dinamikája az eredeti modellére épül – az ultra-merev karosszériára, a tökéletesített Control Blade hátsó futóműre és a szilárd, új első bölcsőre – csakhogy közben még komfortosabb, csendesebb és kifinomultabb lett az utazás a tágas kocsiban. A típuselődénél 25 milliméterrel hosszabb tengelytáv és a 4 centivel szélesebb nyomtáv stabillá teszi az új Focust, és tágasabb belső teret eredményez. Nőtt a lábtér és a válltér, sőt, a sportos tetővonal ellenére megmaradt a tekintélyes fejmagasság, és a 385 literes csomagtartó nagyobb lett tíz százalékkal.
A Focus tervezői kizárták a nemkívánatos zajokat. Az oldalablak 20 százalékkal vastagabb lett, dupla ajtótömítést alkalmaztak, a motorházban és a karosszéria üregeiben könnyű habszigetelés nyeli el a hangokat.

Hajtóművek bőséges választéka

Elsőként az új Focusban jelenik meg a Ford új, 115 lóerős, 1.6-os Duratec Ti-VCT motorja  két állítható vezértengellyel (Twin Independent Variable Camshaft Timing – Ti-VCT) amely javítja a gázcserét, növeli a nyomatékot, és öt százalékkal csökkenti a fogyasztást. A 16 szelepes benzinesek között szerepel még az 1.4-es (80 LE), az 1.6-os (100 LE) és a 2.0 literes (145 LE) kivitel.
Kapható a Focus korszerű, közös nyomócsöves Duratorq TDCi motorokkal is. Ilyen az 1.6-os (109 LE) és a 2.0-literes (136 LE) Duratorq TDCi, amely a Focus C-MAX modellben mutatkozott be.
E könnyűsúlyú, kis súrlódású motorok optimális egyensúlyt teremtenek az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomaték, az élvezetes vezethetőség és a szerény fogyasztás között – a kétliteresnek ráadásul előnyére válik a Ford hatfokozatú manuális sebességváltója. A környezetvédelmi követelmények betartása, sőt túlteljesítése érdekében mindkét motorhoz lehet koromszűrőt rendelni. A Ford új folyamatosan változó áttételű Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) erőátvitele az 1.6-os Duratorq TDCi motorral felszerelt modellekben áll rendelkezésre. Használható teljesen automatikus üzemmódban, vagy hétfokozatú szekvenciális váltóként is. A hagyományos négy- vagy ötfokozatú automatákhoz képest nyolc százalékot elérő mértékben mérsékli a fogyasztást. Ezen kívül lehet még választani az öt- vagy hatfokozatú Durashift manuális sebességváltó, illetve a négyfokozatú Durashift automata közül.

A motor beindításának pillanatától feltűnik, mennyire nem rezeg az ülés, a volán és a váltókar. Ez érvényes mind a  benzinmotorokra, mind a TDCi dízelekre. A jó szigetelésnek, a szívócső, a kipufogó és a motorbakok hangolásának köszönhetően azonnal beáll a halk alapjárat. Menet közben a jócskán lecsökkentett futómű-hang társul a kellemes motorhanghoz, és ez nem változik rossz, gödrös úton sem.
A jó vezethetőség kezdettől egyike volt a Focus erényeinek. Az új Focus ezt terjeszti ki még jobban.
Hét évnyi tapasztalatot sűrítettek a Control Blade hátsó futóműbe és a merev első bölcsőbe, amely a gondosan hangolt felfüggesztést tartja. E tulajdonságokban jelentős szerepet játszik a Focus karosszériája. Csavarásállósága tíz százalékkal múlja felül a kategória legjobbjának számító típuselődét. Az 1.4-es és 1.6-os benzinesek kivételével mindegyik változat megkapta az elektrohidraulikus szervokormányt (EHPAS), amely megkönnyíti a lassú manőverezést, de precíz irányítást tesz lehetővé nyílt úton. A nagy átmérőjű fékek jobban érezhetők, vészhelyzetben erősebben lassítanak, és még a fékbetétek élettartamát is megnövelik.

Robusztus, minőségi karosszéria

A robusztus, kiváló gyártási minőségű karosszéria, amellyel annyi elismerést aratott a Focus C-MAX, jellemző az egész Focus családra. Aprólékos figyelemmel konstruálták az autót, elemző gonddal építették fel a digitális modellt és a valóságos kocsikat, finomították a gyártástechnológiát.
A németországi Saarlouis és a spanyolországi Valencia üzem már eddig is hárommillió Focust állított elő díjnyertes minőségben. Lézeres bemérés és hegesztés, korszerű robotok, valamint a legmodernebb módszerek, például a hegesztési varratok röntgenezése játszanak közre az új Focus példás minőségében: a résméretek például az egész járművön 3,5 milliméteresre csökkentek.

Biztonság kompromisszum nélkül

Az új Focus valamennyi karosszéria-változatában könnyű, nagyon hatékony túlélőcella gondoskodik az utasok biztonságáról. Gondosan tesztelték az iparág legnagyobb teljesítményű számítógépén és a Volvo korszerű biztonságtechnikai laboratóriumában.
A karosszéria ütközési erőbevezető útvonalait úgy optimalizálták, hogy mind részleges-, mind teljes átfedésű frontális ütközés során, az utastéren kívül nyelje el az energiát az autó. Az alakváltozó zónát azáltal növelték meg, hogy egyes merev futómű-részek kontrolláltan válnak le a karosszéria-struktúráról. Ezáltal csökken az utasokra ható lassulás, és kevésbé sérül a padlólemez.
A Focusban alapfelszerelés a két frontlégzsák, illetve opció az oldal- és az utastér teljes hosszában védő függönylégzsák.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Zoom-Zoom haszonjármű: Mazda B2500

A Mazda B2500 sajátos formavilága és magas színvonalú kidolgozási minősége révén olyan pickupot… Tovább olvasom