Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Világpremier: Fiat Punto Evo

A Fiat Punto Evo – a Grande Punto áttervezett, felfrissített, megújult változata – az idei Frankfurti Autószalonon lép először a nagyközönség elé.

Az újdonsággal a Fiat célja kettős: megismételni, illetve felülmúlni az elődmodell figyelemreméltó piaci sikereit, másfelől új mércét állítani a méretosztályban biztonságból, technikai fejlettségből, stílusból és felszereltségből is.

A sokat sejtető Evo elnevezés jól jelzi, és egyszersmind azonnal egyértelműsíti is, hogy az újdonság technológiai és műszaki megoldásai egyaránt kiemelkedők, s a legmagasabb szintű fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek. A biztonság, a vezetési élmény, és a környezettudatosság tökéletes harmóniában él együtt az új Punto Evo-ban.

A Fiat Punto Evo magas technikai színvonalát tökéletesen tükrözi széles motorpalettája is, hiszen minden erőforrás elérhető Euro5-ös környezetvédelmi besorolással. Az 1.3 literes Multijet turbódízel motor második generációs változata mellett a benzines kínálat komoly újdonságának számítanak a Fiat Powertrain Technologies szakemberei által kidolgozott hidraulikus MultiAir szívószelep vezérléssel működő 1,4 literes egységek. A MultiAir technológia hamarosan a márka és a Fiat csoport valamennyi benzinmotorjában megjelenik. A Fiat ultramodern technikai megoldásokkal felvértezett új erőforrásai, és a Punto Evo-ban megtalálható átfésült, megújított, de korábbi szerkesztésű motorok mellé mostantól metán-benzin vegyes üzemű benzinesek is csatlakoznak.

Fiat Punto Evo

Ezzel a Punto Evo erőforrás palettája tökéletesen testesíti meg a márka környezettudatosságát, és mérnökeinek magas szintű technológiai tudását. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátási értékek alacsonyan tartása érdekében, valamennyi Euro 5-ös motorhoz (a dízelekhez is) alapáron jár az alapjáraton feleslegesen üzemelő motort leállító, majd szükség esetén újra elindító Start&Stop elektronika. A Punto Evo további jelentős újdonsága a mobiltelefon kezelésére, kihangosítására is alkalmas hordozható, érintőképernyős Blue&Me–TomTom navigációs rendszer.

Biztonsági téren is új mércét állít fel a Punto Evo. A maximális légzsákszám 7, ugyanis valamennyi kivitelben az alapfelszerelés része (!) a vezető térdét óvó légzsák is. Ez ebben a méretosztályban egyáltalán nem általános. Az újdonsághoz vezetéskönnyítő kiegészítők egész sora is elérhető, mint például az emelkedős elindulásokat a féknyomás néhány másodperces fenntartásával segítő Hill-Holder, vagy a kanyarfényként is működő – a tompított fény bekapcsolásakor automatikusan aktiválódó – ködfényszórók, valamint az ABS, az elektronikus fékerő elosztó, és az ESP.

A Punto Evo elődjénél attraktívabb megjelenésű is, formaterve a Fiat Centro Stile munkája. Az utastér elemei (a műszerpult, a kezelőszervek, a műszeregység és az ülések is) teljesen megújultak, így a beltér hangulata a korábbinál jóval elegánsabb.

Kívül, az autó eleje és hátulja is alaposan átalakult, újak a lökhárítók vonalai, és módosultak a világítótestek is. A formaújítás ereményeként az autó hosszabb is lett, immár 406 centiméteres, miközben a vezető és az utasok korábban is kényelmes helye nem változott. A többi külső méret változatlan, a szélesség 169, a magasság 149, a tengelytáv pedig 251 cm.

A Fiat Punto Evo forgalmazása október második felében indul.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zuhanás Horvátországban is

Idén augusztusban 53,5 százalékkal kevesebb új autót adtak el Horvátországban, mint egy évvel… Tovább olvasom