Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Vezető nélküli Touareg

A csúcstechnológiájú érzékelőkkel felszerelt Volkswagen Touareg terepjáró sofőr nélkül közlekedik.

A Volkswagen a prototípust átfogó tesztnek vetette alá a Motopark Oschersleben off-road pályáján. Az „intelligens" négykerékhajtású jármű könnyen átment a vizsgán. A sikeres bemutató egyben főpróba is volt. A Volkswagen a prototípus testvérmodelljével vesz részt az Egyesült Államok-beli, október 8-án rajtoló „Grand Challange 2005" versenyen, mely egy különleges, vezető nélküli autók számára kiírt megmérettetés. 

Újabb technológiák

Számadatok bizonyítják, hogy a vezetőt segítő berendezések alkalmazása biztonságosabbá tette a vezetést. Ennek legsikeresebb példája az ESP, mely évről évre számos életet ment meg. A legújabb képviselő pedig az ACC. Az először a Phaetonba beépített Adaptive Cruise Control jelenleg az új Passat esetében csökkenti az autó hátsó részét érő sérülések esélyét. Az autó környezetének felismerése és elemzése céljából, az összes hozzáférhető legújabb technológia felhasználásra került a Grand Challenge Touaregben. Megállapították, hogy ezek a vezetőt segítő berendezések együttes alkalmazásuk esetén önállóan felismerik az útvonalat, az akadályokat és kormányozzák a járművet.

Stanley képességei

A Stanley névre keresztelt Grand Challenge Touareg technológiáját tekintve többé-kevésbé megegyezik a széria-változattal. Csak az autó teljes hosszában felszerelt alvázvédő lemez és a megerősített lengéscsillapítók különböztetik meg. Stanley a szó szoros értelmében egy csúcstechnikával felszerelt mozgó laboratóriummá vált: számtalan érzékelő és négy lézerdetektor együttesen gyűjti az adatokat, amelyek segítségével a vezető nélküli autó megtalálja a biztonságos és gyors útirányt. A rendszer sztereó vizuális felszerelést, csúcstechnikájú 24 gigahertzes radarrendszert és egy nagypontosságú műholdas GPS navigációs rendszert is alkalmaz, amelyek milliméteres pontossággal, digitálisan ábrázolják a jármű helyzetét.

Ezt az információáradatot továbbítják a jármű csomagtartójában található, nagyteljesítményű számítógép-központnak, amely hét hálózati Pentium M alaplapból áll, mindegyik 1,6 gigahertzes processzorral. A rendszer összetett és egyedi szoftvereket használ a kormányzás, a gyorsítás és a fékrendszer vezérléséhez, és elektronikus vezeték nélküli rendszerrel irányítva Stanleyt. Az út speciális sajátosságaira mindig időben reagál.
Mindkét jármű a Volkswagen kutatási részlegének, a Volkswagen csoport – a kaliforniai Palo Altóban található – elektronikai kutató laboratóriumának (ERL) és a Stanford Egyetem közreműködésével készült (innen kapta becenevét a prototípus).

Mestreséges intelligencia

A verseny ideális lehetőség a Touareg egyedülálló off-road képességeinek demonstrálására is. A jármű speciális elgondolás alapján készül az idei megmérettetésre. Sebastian Thrun professzor, a mesterséges intelligencia egyik nemzetközileg elismert szakértője, egy kiváló képességű, kilenc különböző időzónában dolgozó, kutató és fejlesztő csoportot hozott létre. A 2005 Grand Challenge október 8-án kezdődik és az Egyesült Államok délnyugati részén található szinte járhatatlan sivatagon halad keresztül. A résztvevő járműveknek egy 175 mérföldes (körülbelül 282 kilométeres) szakaszon kell végignavigálniuk, amelynek útvonalát csak az indulás előtt 10 órával ismertetik. A vezetői vagy működtetői beavatkozás tilos. „Ez az első olyan hosszútávú verseny az autózás történetében, amelyben a járműveknek minden döntést maguknak kell meghozniuk a továbbhaladás érdekében" – hangsúlyozta Sebastian Thrun professzor, a stanfordi versenycsapat vezetője. „Az autónak nem csak erős karosszériával kell rendelkeznie, hanem különösen intelligensnek is kell lennie."

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bontóba a roncsautókkal

Szeptembertől csak bontási igazolás birtokában vonhatjuk ki autónkat a forgalomból véglegesen. Tovább olvasom