Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Üzemanyagcellás Suzuki robogó

A Suzuki Motor Corporation üzemanyagcellás Burgman robogója – a hasonló járművek között elsőként – megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt.

Az üzemanyagcellás Burgman robogó 2009 októberében debütált a 41. Tokiói Autószalonon. A modellhez a brit Intelligent Energy fejlesztett üzemanyagcellás meghajtási rendszert. Ennek a változatnak a közúti tesztjei 2010. február óta folynak a brit cég és a Suzuki részvételével, a brit kormányzati szervként működő Technológiai Stratégiai Tanács égisze alatt. A tesztek a közép-angliai Loughborough Egyetem környékén folynak, egyelőre egy – hamarosan több – üzemanyagcellás robogóval.

Kezdetben minden egyes üzemanyagcellás Burgman robogó számára egyedi járműengedélyt kellett kérni a teszteléshez. A most megkapott típusengedély egész Európára érvényes, és arról tanúskodik, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogó megfelel a magas szintű környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek. Egyedi járműengedélyre a továbbiakban tehát nincs szükség.


Az üzemanyagcellás robogó alapja a Suzuki városi forgalomra tervezett Burgman motorja. A járműbe kicsi, könnyű, léghűtéses üzemanyagcellát és – a vázon belül elhelyezve – hidrogéntartályt építettek be. A motort az üzemanyagcella termelte elektromos áram hajtja meg, az egyetlen emissziós termék a víz. A Suzuki célja, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogót kiváló környezeti jellemzőkkel rendelkező motorkerékpárként hozhassa kereskedelmi forgalomba. A vállalat arra törekszik, hogy az ökobarát üzemanyagcellás robogók elterjedjenek Európában, a kiszolgálásukhoz szükséges hidrogéntöltő állomásokkal és egyéb infrastruktúrával együtt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nissan GT-R Egoist: ha nem elég...

Megérkezett a ˝méretre szabott˝ szupersportautó. Nem kímélték a költségeket a létrehozásakor, így… Tovább olvasom