Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Újdonságok a 2004-es Párizsi Autószalonon

Bemutatjuk a legnagyobb európai autókiállítás kínálatát, az egyes autógyártók új és megújult típusait.

A „Mondial de l’Automobile" idén is a hagyományoknak megfelelően zajlott le, vagyis a világ vezető autógyárainak Európára összpontosított kínálata mellett a különféle kiegészítőket, tuningot és hifit kínáló cégek is felvonultatták újdonságaikat, a terepjárók szerelmeseinek pedig külön egy látványos szabadtéri off-road pályát építettek, ahol a különféle 4x4-es modellek adtak számot képességeikről. A sportautók rajongói egy egész pavilonban csodálhatták meg a száguldó négykerekűeket, de mint láttuk, jutott belőlük a szériaautók standjaira is bőven. A rendkívül gazdag kínálatból most néhány érdekességet mutatunk be.

Alfa Romeo

Alfa 8C Competizione
A sikeres GT kupén kívül látványosságként elhozták az olaszok a 8c Competizione nevű tanulmánymodellt és a kompakt 147-es enyhén átdolgozott, kissé még agresszívebbé és elegánsabbá tett változatát. Az Alfa alapmodellje elöl nagyobb hűtőrácsot kapott, hátul új a lökhárító és a tetőspoiler. A motorkínálatban újra feltűnt egy 150 lovas, kétliteres Twin Spark, amelyet annyira kedveltek a márka rajongói, és a hasonló lökettérfogatú M-Jet 16v turbódízel is ugyanennyi lóerőt teljesít.

Aston Martin Vanquish
Aston Martin

A patinás brit luxusmárka, az Aston Martin Vanquish S jelű változatába a márka V12-esének 520 lóerős, átdolgozott verzióját építik. A szépségesen brutális Vanquish S 4,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas tempót, legnagyobb sebességéről pedig egyelőre annyit lehet tudni, hogy több mint 320 km/óra.

Audi

Audi A4 Avant
A négykarikás ingolstadti márka bemutatta az új Audi A4, A4 Avant és S4 modelljeit. A generációváltás első látásra szembetűnik, hiszen az új Audi A4 is megkapta az Audi legfiatalabb generáció tagjait fémjelző trapéz hűtőmaszkot. Az új modell nem kevesebb, mint 10 átütő teljesítményű motorral jelentkezik, melyből négy teljesen új erőforrást takar egészen 288 lóerőig. A V8-as Audi S4 344 lóerőt teljesít. Az Audi standján az érdeklődők emellett megtekinthették az új Audi A6-os, valamint a 12 hengeres Audi A8-as modelleket is.

Chevrolet

Chevrolet MX3
A Chevrolet itt bemutatott M3X autója arról árulkodik, hogy milyen lehet a Matiz kiskocsi következő nemzedéke. Különös ismertetőjegye a kerek, LED-es fényszóró, amelyre hasonló hátsó lámpa rímel. Dinamikus hatását a rövid túlnyúlások, a meredeken emelkedő vállvonal és a géptető V alakú domborítása keltik. A parkolóhelyeken ügyesen mozgó (3,5 m hosszú, 1,5 m széles) M3X belseje meglepően tágas: a magas üléspozíciónak köszönhetően négy személynek kínál kényelmes ülőhelyet.

Chrysler

Chrysler 300C
Az új Crossfire sportkupé fő gépészeti elemei, az erőforrás, az erőátvitel és a futómű teljes mértékben megegyezik a Mercedes-Bernz SLK 320 részegységeivel, ami kitűnő kiindulási alapot jelent a sportkocsi számára. A Chrysler Crossfire egy újabb amerikai álomautó, mely a Dodge Viperhez és a Chrysler PT Cruiserhez hasonlóan rendkívül gyorsan vált koncepcióautóból sorozatgyártású valósággá. A kétüléses, hátsókerék-hajtású sportkupé motorházteje alatt egy 215 lóerős, 310 Nm nyomatékú, 3,2 literes V6-os 18 szelepes SOHC erőforrás dolgozik, melyhez 6 fokozatú manuális vagy 5 fokozatú adaptív automata váltó rendelhető. Egyik érdekessége, hogy a hátsó kerekek mérete (19 x 9 coll) nagyobb, mint az elsőké (18 x 7,5 coll).

Citroën

Citroën C4
Az avantgárd francia márka hazai pályán jelentős újdonságokkal jelentkezett. A kompakt C4-es a Xsarát váltja fel. Az ötajtós kivitelű C4 az elegancia és a presztízs megtestesítője, míg a C4 kupé tökéletesen tükrözi mindazt, ami a Citroën látásmódja szerint egy dinamikus  járműre jellemző. Bemutatkozott a felfrissített C5-ös is, míg a sportos kisautók rajongói C2 VTS-nek örülhettek.

Ferrari

Ferrari F360 Spider
Párizsban mutatták be a megújult Ferrari alapmodellt, amely az F430 Modena Evoluzione nevet viseli. Az F430-as keskenyebb fényszóróiról, megújult első lökhárítójáról és az Enzót idéző hátsó lámpákról ismerhető fel, az autó arányai nem sokat változtak az F360-hoz képest. A korábbi 3,6 literes V8-as motort egy 4,3 literes egységre cserélték, amely 483 lóerős. A Modena Evoluzione kerek 4 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/órás sebességre, csúcstempója eléri a 315 km/órát.

Fiat

FIAT Idea5 Terre
Az Idea kis egyterű (4 méter hosszú, 1,7 méter széles, 166 centi magas) új motor- és felszereltségi változatokkal mutatkozott be. A Style-kivitel elsősorban a dolgozó nők és s családok igényeire koncentrál kifinomult kidolgozásával. A kis egyterű Idea „5Terre" nevű, egyelőre csak tanulmányként létező terepjáró változatát kaptuk lencsevégre, de ahogyan a Panda 4x4 is elkészült, úgy ezt is valószínűnek tartjuk. A gyár szerint a valódi off-road képességeket is csillogtató 5Terre egyszerre tudja kielégíteni majd a mini SUV és MPV szegmens vásárlóinak igényeit.

Ford

Ford Focus
A Ford kiállításának főtémája a La Collection Focus, amely komplett járműcsaládként  sorakoztatta fel az új modellt. A három-, ötajtós és kombi  változatot a Ford Focus C-MAX mellett leplezték le. A gyár szerint javult a minőség, a kidolgozás,  a helykihasználás és az általános kulturáltság, de az új modell félreismerhetetlenül Focus. A kiállításon képeket készíthettünk a titokzatos kombiról, amelyet a gyári fotókon addig csak elölnézetből láthattunk.

Hyundai

Hyundai Santa Fe
A Hyundai alapvetően két újdonsággal rukkolt elő Párizsban: a teljes modellpaletta mellé kiállította a határozottan elegánsra sikerült új Sonata limuzint. Az ismert 143 lóerős kétliteres mellett egy 2,4 literes, 165 lóerős négyhengerest és egy új, 229 lóerős, 3,3 literes V6-ost kínálnak a típushoz. A Santa Fe luxusterepjárónál egy osztállyal lejjebb induló, de nagyon hasonló küllemű Tucson egy 112 lovas CRDi-dízelmotoros változatban volt megtekinthető.

Italdesign

Toyota Volta
Az Italdesign alkotta meg a Toyota nagy teljesítményű hibrid hajtású sportkocsiját, amely Alessandro Volta, a neves olasz fizikus előtt tiszteleg. A látványos tanulmánymodell a versenyautók képességeit kombinálja a környezetkímélő üzemmóddal. Hajtásáról a hátsó tengely elé beépített 3,3 literes V6-os benzinmotor gondoskodik, de nem közvetlenül: a négy kereket  tengelyenként egy-egy elektromotor hajtja meg. A 408 lóerős teljesítményhez limitált 250 km/órás végsebesség és 0-tól 100 km/óráig alig 4 másodperces gyorsulás tartozik.

KIA

KIA Sportage
A vadonatúj Sportage modellel Kia visszatért a kisméretű szabadidőautók piacára. Versenytársaival összehasonlítva a Sportage nagyobb tengelytávval, külső szélességgel és magassággal rendelkezik. A motorválaszték a kétliteres soros négyhengeres és a 2,7 literes V6-os benzinmotorokat valamint a kétliteres dízelt sorakoztatja fel, melyek manuális vagy H-Matic 4 fokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódnak (csak a V6-os motornál). Az állandó négykerék-hajtást elektronika vezérli.

Lancia

Lancia Musa
Az olasz luxusgyártó standján a világos/sötétbarnára fényezett Thesis nagylimuzin mellett a Musa kompakt egyterű volt az igazi újdonság, amely egyelőre nem szerepel a magyar kínálatban. „Vendégek, nem utasok" – hirdeti az Ypsilon és a Phaedra közé pozicionált jármű szlogenje, és valóban, az „olasz alternatíva" a családi egyterűek egyre népesebb nemzetközi mezőnyében valóban külön utakon jár a luxust és a kiszolgálás minőségét tekintve. A 70 lóerős 1.3 Multijet 16v vagy a 100 lovas 1.9 Multijet common-rail dízelekhez és a 95 lóerőt leadó 1.4 16v Fire benzineshez ugyanis a felhőtlen vezetési élményt sugalló „D.F.N" vagyis „Dolce Far Niente" szekvenciális félautomata váltó társulhat.

Lexus

Lexus GS300
A Toyota elitmárkája, a Japánban és a tengerentúlon sikeres Lexus a markánsabbá tett új GS300-ast hozta el. A kínálatban továbbra sem szerepel dízel, a kisebbik hathengeres benzines három literből 219 lóerőt hoz ki, a 4,3 literes V8-as már 283 LE teljesítményű. Az automata váltók és a motorok csendes, gyors utazást biztosítanak. A márka új kabriótanulmánya, az LF-C nemcsak gombnyomásra eltűnő kemény tetős megoldásával, V8-as motorjával, de a kormányról kapcsolható (Forma–1 stílusú) szekvenciális váltójával is újdonságnak számít.

Maserati Quattroporte
Maserati

A sláger még mindig a páratlan kombinációt kínáló, versenyautó lapokra épített luxuslimuzin, a nevében is „négyajtós" Quattroporte. Az ötméteres zászlóshajó rendkívüli menetteljesítményeit kereken 400 lóerős, 4,2 literes V8-as benzines biturbómotor biztosítja, a sportosan kényelmes útfekvésről a Skyhook elektronikus felfüggesztés-rendszer gondoskodik.

Mercedes-Benz

MB Vision B
A csillagos márka két leendő szériamodellt is reflektorfénybe állított Párizsban: a Vision B egy kisméretű egyterű, a Vision R pedig az egykori GST tanulmány átdolgozott változata. A Vision B egy új, 140 lóerős négyhengeres turbódízelt kapott, a 4+2-es üléselrendezésű Vision R szintén gázolajos, V6-os  erőforrása 218 lóerőt tud 510 Nm-es csúcsnyomatékkal és 8,8 literes átlagfogyasztással.

Nissan

Nissan Patrol
A japán gyártó több terepjárót is elhozott Párizsba, ezek közül a legfontosabb újdonság a teljesen új fejlesztésű Pathfinder volt. A nagyméretű karosszériában három üléssort alakítottak ki. A Pathfinder mozgatásáról egy 2,5 literes közös nyomócsöves, négyhengeres turbódízel motor gondoskodik. Az autó független kerékfelfüggesztéssel és állandó összkerékhajtással készül.
A további újdonságok közt megtaláltuk a Tone egyterű tanulmányt, amely a Renault Modus testvérmodellje lehet, a megújított Nissan Patrolt, és a 350Z Roadster európai kivitelét.

Peugeot

Peugeot 407
Az orszlános francia márka a külön részletezett 907-es álomkupén kívül a 407-es széria SW jelzésű kombiváltozatát mutatta be, természetesen folytatva a 307-essel megkezdett üvegtető hagyományát is. A kisautók mezőnyében pedig szintén folytatva a kompakt kategóriában megkezdett „magas építést" az 1007-es számú újdonsággal száll versenybe. Az apróság 3,73 méter hosszú, mozgatását 1,4-es és 1,6-os benzinesek, illetve az 1,4-es HDi dízel végezheti. A felújított 607-esnél a motorpaletta bővült: a franciák csúcsmodellje is megkapta a 2,7 literes V6-os PSA-Ford turbódízelt (207 LE,  440 Nm). Ezen kívül új lökhárítókat és keréktárcsákat, áthangolt futóművet és erősebb fékrendszert találunk a 2005 elején érkező 607-esben.

Renault

Renault Fluence
A Renault legújabb tanulmányautója a Fluence, egy nagykategóriás, négyüléses sportkupé. Könnyed vonalvezetése és barátságos beltere az autó egyszerű, de érzéki formatervét dícséri. Patrick le Quément, a Renault formatervezési alelnöke szerint a Fluence „a francia autóépítés régi tradícióinak folytatása." A 4,6 méter hosszú nagykategóriás, négyüléses kupé érzéki formavilága egyszerű, geometriai formákból építkezik. A könnyed orr-résszel ellentétben a Fluence függőleges vonalú hátsója őserőt sugároz.  Az ígéret gyakorlati teljesítését az elöl elhelyezett, 3,5 literes, V6-os benzinmotor 280 lóereje garantálja, amely minden sebességtartományban élvezetes vezetést garantál.
Szintén kiemelt helyet kapott az Európa-szerte most debütáló új szupermini, a Modus. Aligha meglepő módon a maximális, ötcsillagos értékelést a kisautó is megkapta az Euro NCAP töréstesztjein.

Skoda

Skoda Octavia Combi
A csehek bemutatták az új Skoda Octavia Combit, amely a tavasszal Genfben bemutatkozott hagyományos Octavia modell alapjaira épül, valamint látható volt a Combi 4x4 verzió is. Ugyancsak kiállították a Skoda Fabia 2005-ös modellévi változatát. Az 580 literes csomagtérrel rendelkező új Skoda Octavia Combi igazi családi autónak számít, hiszen tágas belső térrel rendelkezik. Az akár 1:2 arányban is lehajtható hátsó ülések teljes elfektetésével 1620 literes csomagtér nyerhető. A hagyományos öt- és hatsebességes váltók mellett hatsebességes automata és DSG-váltómű is rendelhető az autókhoz.

Subaru

Subaru Forester
A kis japán összkerékhajtás-specialista gyártó a Suzuki Ignisre épülő Justy 4x4, a ralirajongók által jól ismert Impreza-család, valamint a középkategóriás Legacy limuzin és kombi mellett a csúcs-Forestert is bemutatta. A Subaru kompakt szabadidőautója még erősebb csúcsmotort kapott. A 2.5 XT jelű modellbe a Subaru 2,5 literes négyhengeres boxermotorjának turbóváltozatát építik be. A 211 lóerős Forester alig több, mint 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ráaádsul végsebessége 225 km/órára nőtt. Az új csúcsmodellt kívülről a hatágú duplaküllős alufelnik azonosítják.

Suzuki

Suzuki Swift
Az új Suzuki Swift továbbra is a kisautók kategóriájában versenyez, de szemmel láthatóan a mai kor színvonalán áll. Közel 3,7 méteres hosszával és csaknem 1,7 méteres szélességével, valamint másfél méteres magasságával versenyképes városi kisautó lehet. Az erőforrások kínálatában feltűnhetnek az 1,3 és 1,5 literes benzinesek (91 és 102 LE) és egy 1,3 literes 70 lóerős dízelmotor. A sebességváltó lehet ötsebességes kézi kapcsolású, valamint motorváltozattól függően négy- vagy ötfokozatú automata.

Venturi

Venturi
A franciák manufaktúrája hazai pályán a Fétish nevű roadsterrel büszkélkedett, amely a világ első elektromos meghajtású sportkocsija. Sacha Lakic designer szénszál és alumínium alkotása nincs 3,9 méter hosszú, viszont csaknem 1,9 méter széles és 120 centi magas. Az 1110 kilogrammos Fétish (ebből 350 az akkumulátorok súlya) 300 lóerős elektromos középmotorral és hátsókerékhajtással garantál feledhetetlen élményeket, a gyorsulása százig például 4,5 másodperc, végsebességként legalább 170 km/órát ad meg a gyártó. Feltöltése 80 amperes áramerősséggel 3,5 óráig tart. Felszereltségéből nem hiányzik az Alpine DVD-alapú GPS navigáció és az MP3-lejátszós hifi sem. Adó nélkül 450 ezer euróért (kb. 112 millió forint) kínálják a Monaco-ban elkészülő nagyon kevés példányt.

Volkswagen

VW Golf GTI
Ősztől rendelhető Nyugat-Európában, év végétől pedig hazánkban is az új, ötödik generációs Golf GTI-változata. A 2.0 literes FSI motor teljesítménye 200 lóerő, csúcsnyomatéka 280 Nm.  Az opcióként rendelhető dupla tengelykapcsolós (DSG) váltóval mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul százra. A sportos külső megjelenésről a vörös keretű hűtőrács, spoilerek, dupla kipufogócső, 17 collos könnyűfém felni, speciális lökhárító és sötétített fényszóróház gondoskodik.

Volvo

Volvo XC90
A Volvo XC90 egy új V8-as motorral erősíti pozícióját a szabadidőjárművek között. A vadonatúj hajtásláncban az erőforráshoz hatfokozatú automata váltó és a legújabb fajta összkerékhajtás csatlakozik. A konkurenciához alaposan felnőtt a legnagyobb Volvo: az XC90 V8-as motorjának teljesítménye 315 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig nem kevesebb, mint 440 Nm. Ez az első V8-as a cég 1927-es alapítása óta, és elsőként a Volvo XC90 modellt fogja hajtani.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyedmillió sportkocsi Győrből

Legördült a gyártósorról pénteken Győrött a 250 ezredik Audi TT sportautó. A jubileumi TT 250 lóerős… Tovább olvasom