Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Új Opel Agila: barátságos, dinamikus, flexibilis

Öt ajtajával és öt ülésével nemcsak éppoly praktikus az új Opel Agila, mint 440 ezer vevőre talált elődje, hanem sokkal élénkebb és lendületesebb formájú is lett. Az Opel új mini-egyterűje 2008 szeptemberében érkezik Magyarországra.

Arányai kiegyensúlyozottak, vonalai lágyan ívelők, oldalnézete jellegzetes. Utasai magasan, felegyenesedve ülnek, a tetővonal azonban dinamikusan lejtős, finom ívet rajzolva az autó hátulja felé. Ennek is köszönhető a mindössze 0.32-es légellenállási alaktényező – ilyen kisméretű kocsitól nagyon jó érték. A városi autó húsz centivel hosszabb és hattal szélesebb lett, de héttel alacsonyabb az elődjénél.


 
Design: egyéni báj kívül-belül

Az Agila mindig is praktikus autó volt, de még inkább olyan az új nemzedék. „Sokkal aranyosabbá akartuk tenni, anélkül, hogy feláldoztunk volna a célszerűségéből" – mondta Uwe Müller vezető formatervező. „Barátságos megjelenésével tökéletesen illik az Opel jelenlegi típusválasztékába." Eleje jellegzetesen opeles. A mandula-alakú lámpaegységbe foglalt kerek fényszóró az új Corsáéra rímel – az Agila tágra nyitott szemmel nézi a világot. További Opel-jellegzetesség az ékszerű első és hátsó lökhárító, illetve a géptetőbe „vasalt„ él. Hátul is vannak kerekded elemek, a függőelegesen álló, keskeny lámpatestek között pedig nagy csomagtér-ajtót lehetett elhelyezni. Még hangsúlyosabbá teszik a hátulnézetet a gömbszerű lámpák.

Az Agila színek és kivitelek bőséges választékában áll rendelkezésre. Belső hangulatához hozzájárul a nagy fejtér is. Magasan ülő utasai jól kilátnak, a kézre eső váltókar és az állítható dőlésű kormányoszlop pedig megkönnyíti a vezetést. A fordulatszámmérő külön áll, minden egyéb információt a nagy, egyedi, kerek műszerekről lehet leolvasni.


 
Piac: nagyszerű esélyekkel indul az új Agila

A városi autók és a mini egyterűek növekvő szegmensébe egyaránt beleillő új Agila nagyszerű esélyekkel indul. 2006 folyamán 1.1 millió nyugat- és közép-európai vásárló vett városi  ez a személyautó-piac 6.5 százalékát teszi ki. Piacelemzők azzal számolnak, hogy 2008-ban erős lesz a növekedés, 1.3 milliós becsült darabszámmal. Még imponálóbb a mini egyterű kategória bővülése. Az utóbbi tíz év alatt a szinte nemlétből évi 750 ezerre nőtt, illetve az elkövetkező nyolc év során felfuthat egymillióra, ami 5.5 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
Az Agila teljessé teszi az Opel egyterű-választékát, a sikeres Zafira és Meriva mellett sorakozva fel. Mivel szemrevaló kocsi, főképp a fiatal nők lesznek a vásárlói, de korántsem csak ők. „Ez a modern mini-egyterű tökéletesen illik a városi életstílushoz, hiszen kompakt méretű, stílusos kocsi, amely célszerű és élvezetesen vezethető is" – mondta Alain Visser, a General Motors Europe marketing-vezetője.
 
Egyterűek: folytonos siker Európában

Az egyterűek hallatlanul sikeresek az Opel kínálatán belül: elérik az összes értékesítés 20 százalékát. A márka 2003 óta európai piacvezető, 2007-ben közel 335 ezer Zafirát és Merivát adott el. A Zafira vezeti a hétüléses mezőnyt, 195 ezerrel, és bestseller a 140 ezer vevőt meghódító Meriva is.

Karosszéria: teljes értékű, nagyszerűen variálható ötüléses
Öt teljes értékű ülésével, hárompontos biztonsági öveivel és öt ajtajával az Agila tágas teret kínál a családnak és a barátoknak. Kiemelkedik a mezőnyből, amely tele van négyüléses, háromajtós kocsikkal. Utasai egyáltalán nem kisautóban érzik magukat, ami részben a gondos hangszigetelésnek köszönhető. Kényelmes, kissé emelt, egyenes testtartást adó üléseiből pompás a kilátás, de szerepet játszik a térérzetben a tető magassága is. Még a hátul helyet foglaló felnőttek sem érzik magukat bezsúfolva.



Az Agila poggyásztere 225 literes, de hátsó üléstámlája egyetlen kézmozdulatra ledől, hogy hatalmas, 1050 literes teret szabadítson fel – ez csúcsérték a kategóriában. Az Enjoy kivitelben 60:40 arányban osztott a támla. Lehajtásakor kissé lesüllyed az ülőlap, így teljesen sík padló alakul ki. Bőven találni az autóban rakodóhelyeket és rekeszeket is.
 
Felszerelés: ABS, frontlégzsákok

Valamennyi Agilának gazdag az alapfelszerelése, felár nélkül van benne például az ABS, a frontlégzsákok (az utasé kikapcsolható), illetve az ISOFIX gyermekülés-csat. Még pazarabb kiállítású az Enjoy változat, távvezérlős központi zárral és elektromos első ablakemelőkkel.
 
Motorok: élénk és gazdaságos

Kétféle benzinmotor ünnepli világpremierjét az új Agilában. Együttműködő partnerként a Suzuki szállítja őket, azonos konstrukcióval: blokkjuk és hengerfejük alumíniumból készül, a hengerenként négy szelepet két vezértengely működteti. A belépőszintű változat háromhengeres, egyliteres, teljesítménye 48 kW/65 LE, és 160 km/óra elérését teszi lehetővé. Az 1.2-es négyhengeres motor 63 kW/86 LE teljesítményt ad le, 12.3 másodperc alatt gyorsít százra, és 175 km/órás csúcssebességre képes (adatok: ötfokozatú manuális váltóval). Ez a motor hamarosan megjelenik opcionális, négyfokozatú automatával is – városban aranyat ér az ilyen!



Az 1.3-as közös nyomócsövű dízellel a takarékosság bajnoka az Agila. A GM Powertrain által kifejlesztett géppel (55 kW/75 LE, 190 Nm) 13.9 másodpercig tart a százra gyorsítás, de csupán 4.5 liternyi gázolaj fogy 100 kilométeren (120 g CO2/km).
 
Fogyasztás: élvonalban az Agila

Az új Agila – az 1.0-ás benzines és az 1.3-as dízel –  hozza a 120 g CO2/km emissziós határértéket, amelyre adókedvezmény jár Európa több országában. Ezt költséges hibridtechnika nélkül sikerült elérni.
Ha ezt a szén-dioxid mennyiséget elosztjuk az Agila öt utasa között, a 24 g/CO2-vel rendkívül környezetkímélő az Agila 1.0 vagy 1.3 CDTI. Ráadásul, nem egy vetélytársától eltérően, teljes értékű ötüléses kocsiról van szó. Ám meg lehet nézni az Agila 1.2 adatait is 5.5 liter/100 km, azaz 131 g/CO2/kilométer, illetve ülésenként 26.2 g/CO2.
 
Futómű: még agilisabb

„Tegyétek még agilisabbá az Agilát – ezt kapták világosan megfogalmazott feladatul a futómű tervezők" – mondja az Agila konstrukciós vezetője, Marcus Lott. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést élvezetes vezetésre hangolták. Alapfelszerelés a blokkolásgátló, de egyes piacok részére beépítik az elektronikus menetstabilizálót (Electronic Stability Program – ESP) és az oldalsó légzsákot is.

Olvasóink írták

  • 2. Sz.Zoli 2008. szeptember 02. 11:21
    „A németek az ott gyártott autót veszik, a magyarok vegyék az itt gyártottat! Bár mindenben ezt tennénk! Ebben az esetben ugyanarról az autóról van szó.....Ettől függetlenül ajánlom mindenkinek a magyar terméket, az általam is használt SPLASH-t!!!!”
  • 1. hyundaii 2008. augusztus 18. 08:33
    „Amikor kijött az új Hyundai i10, mindenki csak azt tudta mondani, hogy tiszta Kia Picanto. Érdekes, most az új Agilánál senki nem említi meg, hogy egy az egyben Suzuki Splash....! Ennyit az előítéletekről. Sajnos a mostani német autók már nem olyanok mint a régiek. Sorozatos hibák, visszahívások. Be kell látni végre, hogy a jövő most a japán és a dél-koreai gépkocsiké. Technikai és minőségi szinten minimum is a "nyugati autók" szinten állnak.
    Alant a lista...tanulságos.
    A Hyundai a világ 5- legnagyobb autógyártója!
    1. Toyota Motor Corp. 9,366,000
    2. General Motors 8,902,252
    3. Volkswagen AG 6,191,618,
    4. Ford Motor Co. 5,964,000
    5. Hyundai-Kia Automotive Group 3,961,629
    6. Honda Motor Co. Ltd. 3,831,000


    7. Nissan Motor Co. 3,675,574
    8. PSA/Peugeot-Citroen SA 3,428,400
    9. Chrysler LLC 2,676,268
    10. Fiat S.p.A.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutató: A vadonatúj Volvo XC60 Crossover

Az új Volvo XC60, amely az XC modellek sokoldalú képességeit és egy kupé karizmáját ötvözi, nagy… Tovább olvasom