Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Új Laguna: 5 csillag az EuroNCAP teszten

A Laguna II volt az első gépjármű, melynek sikerült 5 csillagos minősítést elérnie az EuroNCAP független szervezet által végzett passzív-biztonsági teszteken, és ezzel új korszakot nyitott az autózás történetében. Az Új Laguna most szintén megszerezte a maximális, 5 csillagos minősítést.
Az elérhető 37-ből 36 pontot teljesítő Új Laguna még javított is elődje eredményén, és ezzel ismét bizonyította a Renault szakértelmét a passzív biztonság terén. Az elismerés mellett az Új Laguna biztonságos és dinamikus menettulajdonságokkal is büszkélkedhet, melyeket elsősorban reaktív alvázának, valamint a valós vezetési helyzetekben a kategória csúcsát képviselő fékberendezésnek és fedélzeti technológiáknak köszönhet.



Frontális ütközés

A Renault olyan megoldásokat fejlesztett ki, amelyek a balesettani kutatásokra és a valós viselkedésre építve az utasok biztonságát még átfogóbban és még hatékonyabban veszik figyelembe. A nagyobb biztonság szavatolása érdekében a legújabb generációs védelmi berendezések gyorsabban lépnek működésbe. A különböző helyzeteket hármas algoritmus vezérli, így a védelem minden ütközési formánál optimális (összetett elülső, hátsó és oldalsó ütközési helyzetek). A hatékony berendezés az utasokat körülölelő 6-8 légzsákra épül (a második felszereltségi szinttől opciós hátsó oldallégzsákkal).


A frontlégzsákok adaptív térfogata

Frontális ütközés esetén az Új Laguna biztonságát elöl az újgenerációs kétkamrás adaptív légzsákok szavatolják, a vezető oldalán üléscsúszás-érzékelővel. Berobbanásakor a frontlégzsák formája és térfogata a vezető testalkatához igazodik (testmagasság és testhelyzet), így az erőhatásokat optimális módon osztja el az utas feje és mellkasa között. Valamennyi hárompontos biztonsági övhöz erőhatároló társul. Az első biztonsági öveknél a kettős előfeszítés a heveder mindkét végénél megtörténik (a has külső oldalán és a tekercselőnél). Az ülőlapba épített övalácsúszásgátló púppal ötvözve ez a megoldás lehetővé teszi a medence megtartását az ülésen, és frontális ütközésnél a mellkast is jobban védi. A középső biztonsági öv csatját optimalizálták, így az öv becsatolása is egyszerűbbé vált. Hátul az övfeszítés és az Isofix rögzítési pontok immár a szélső ülőhelyeknél is rendelkezésre állnak, csakúgy, mint az opciós, gyermekek részére átalakítható fejtámlák.


Védelem oldalütközésnél

Az alacsony fokú védelem miatt az egyik leggyakoribb halálozási ok, az oldalsó ütközés esetében is látványos eredményt sikerült elérni. Az akár felére csökkentett érzékelési és reakcióidőt az Új Laguna egyedülálló, 2 érzékelős rendszerének köszönheti, melyeket az első ajtókba és a B-oszlopba építettek be. Egy algoritmus az ütközés erejétől függően vezérli a működés idejét és a kétkamrás és két nyomású (egy gyengébb nyomású a mellkasnál, és egy erőteljesebb a medencénél), újgenerációs kettős oldallégzsákot. A szabályozás szerint a légzsáknak 50 km/h-s sebességig kell hatékonynak lennie, ám az Új Laguna 70 km/h-s sebességig óvja utasait.

Az Új Laguna mind az öt ülőhelyhez rendelkezik az övek becsatolására figyelmeztető visszajelzéssel, az első üléseknél hangjelzés is figyelmeztet. Az ülések vázát átdolgozták, így megnőtt a hatékonyság és a kényelem. A vékonyabb első háttámla ennek ellenére jobban idomul a háthoz, és a nyak is nagyobb védelemben részesül hátsó ütközésnél az új generációs, ostorcsapás ellen védő fejtámláknak köszönhetően.



Biztonság a felszerelésekben

A vezetési élmény fontos összetevőjeként az autó tömegének csökkentése elengedhetetlen, de ez nem ment a biztonság rovására. Ellenkezőleg, a kisebb súly nagyobb aktív biztonságot és rövidebb fékutat eredményez, illetve nő a passzív biztonság is a kisebb tehetetlenségnek köszönhetően. Az Új Laguna tömege átlagosan 15 kg-mal, de a 110 LE-s eco2 dízel változat esetében akár 65 kg-mal is csökkent. Ez az első Renault-modell, amelynek tömege kisebb az elődénél, és mégis biztonságosabb a nagy merevségű acélnak és a programozottan deformálódó szerkezetnek köszönhetően, mely nagyobb mértékben elnyeli az ütközési energiát, így jobban megóvja az utasteret és az utasokat.

A karosszéria figyelemre méltóan dinamikus viselkedése mellett az Új Laguna fékberendezései is a kategória csúcsát képviselik. Az elektronikus vészfékrásegítő berendezést (AFU) új számítógép/hidraulikai blokk egység egészíti ki, mely pontosabb és gyorsabb működést tesz lehetővé annak köszönhetően, hogy érzéketlen a mechanikai változásokra. A „prefill" funkció segítségével a rendszer előtölti a féknyomást a gázpedál hirtelen felengedésekor. A karosszéria minősége, a gépjármű dinamikai tulajdonságai és egy adaptív digitális modell mind elősegítik a vészhelyzetek pontosabb meghatározását. A széria felszerelés ABS és ESP hatékonyabban, pontosan a kellő pillanatban lépnek működésbe, így elkerülhetők a hirtelen rázkódások.



Változó színű mátrix

Az ergonómia tovább javult, így mindig a vezetésre lehet összpontosítani. A nagyobb használati komfort érdekében az információk grafikus megjelenítése és leolvasása egyszerűsödött. A műszerfal mátrix-kijelzője többszínű, és megjelenése az éppen megjelenítendő információk típusa és mennyisége szerint változik. A már a második felszereltségi szinttől kezdődően opcióként kapható bixenon-kanyarfényszórók iránya a sebességtől és a kormány szögétől függően változik. Ez a mindennapok során hasznos technológia akár 90%-kal több fényt biztosít a kanyarokban a halogénizzókhoz képest.

Az Új Laguna korszerű vezetéstámogató berendezésekkel rendelkezik: sebességkorlátozó/-szabályozó berendezés, keréknyomás-ellenőrző rendszer, navigációs rendszerek és Bluetooth telefon-kihangosító kormányról vagy hanggal történő vezérlése, illetve olyan automatizált funkciók, mint az automatikus fényszóró felkapcsolás, az automatikus ablaktörlők vagy az első és hátsó parkolást segítő berendezés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az első hivatalos fotó az új Skoda Superb-ről

Tovább olvasom