Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Új Clio - nagyokhoz méltó részletek

Nagyobb és tágasabb – az új, harmadik generációs Clio modell méreteivel is kitűnik a kisautók közül.

A modellnek minden adottsága megvan ahhoz, hogy öregbítse elődei hírnevét. Nagyobb és tágasabb – az új modell méreteivel is kitűnik a kisautók közül. Az ötcsillagos EuroNCAP besorolása erősíti a Renault biztonság terén elfoglalt kiemelkedő pozícióját. Forgalmazása Magyarországon október elején kezdődik.

A csábítás ereje

Az új Clio lágyan elnyújtott, érzéki vonalvezetése összetéveszthetetlenül jelzi dinamizmusát, valamint a vezetés élményét. A csábító, gondosan kialakított belső tér akár öt személy számára is kényelmes elhelyezkedést biztosít. A gazdag kínálat szintén elsődleges szempontként szerepelt a tervezés során: az új Clio négyféle belső kialakítással és felszereltségi szinttel (országonként változhat) száll harcba a vásárlók kegyeiért.

Touch Design

A Touch Design (érintésen alapuló érzékelés) koncepció révén, az új modell a B-szegmensben eddig ritkán tapasztalt barátságosságot és kifinomultságot sugároz. A műszerfal és a középkonzol formája lendületes és egységes, szemben a manapság oly divatos, falszerű kialakítással.  

Kategóriavezető térkínálat

Teljes külső hosszához képest (3,99 m) mind a három-, mind az ötajtós kivitelében az Új Clio kimagasló térkínálattal rendelkezik. A szegmens új éllovasa az utazási kényelmet, illetve a tágasság érzetét is a kategóriától szokatlanul magas szintre emelte, köszönhetően világos hangulatú utasfülkéjének.  A gazdag kényelmi és biztonsági felszerelések listája a kategóriában újdonságnak számító elemeket is tartalmaz, például a kulcs nélküli (kártyás) nyitási és indítási rendszert.
 
Élvezetes menetteljesítmény

Kiegészítő kanyarfényszóró

A Modus-nél bemutatott kanyarfényszóró az Új Clio is megvásárolható (a halogén lámpákkal szerelt modelleknél feláras extra, a xenon fényszórókkal szerelt változatok esetében alapfelszereltség). A rendszer lelke egy speciális égő, ami a fényszóróházba épített reflektorban található, s ami 40 fokos elfordulásra képes, bevilágítva ezáltal a kanyarba. A kormány elfordulási szögét (40 fok, vagy annál nagyobb arány) és a jármű sebességét (60 km/h-ig) érzékelve egy számítógép automatikusan bekapcsolja a kiegészítő fényeket, hogy a rendszer minél nagyobb területet tudjon bevilágítani a kanyar megkezdésekor.

Az új Clio alapja a Renault–Nissan együttműködés által kifejlesztett, B jelzésű padlólemez. Felfüggesztésének műszaki kialakítását a Mégane II ihlette – úttartása kiegyensúlyozott, köszönhetően a nagy tengelytávnak, a széles nyomtávnak és az alacsony súlypontnak. Precíz kezelhetősége jelentős mértékben hozzájárul az élvezetes autózáshoz. A tervezés során nagy figyelmet fordítottak a légellenállására, így a Clio II-vel megegyező, egyes esetekben még annál kedvezőbb városi üzemanyag-fogyasztási értékeket sikerült elérni. Bemutatását követően az új Clio gazdag motorkínálattal jelenik meg a márkakereskedésekben: számos benzines és az Euro-4-es környezetvédelmi előírásoknak megfelelő dízelekkel érhető el, amelyeknek mindegyikét (kivéve az 1.2 literes benzinest) továbbfejlesztették. A benzines kínálat az 1.2 16V (75 LE), az 1.4 16V (100 LE) és az 1.6 16V (110 LE) erőforrásokból áll. A dízelek között az 1.5 literes dCi három eltérő teljesítményű (70, 85, 105 LE) változatát találjuk, amely a Clio korábbi változataihoz képest öt lóerővel erősebb lett.

Ötcsillagos biztonság

Az új Clio a nyolcadik Renault-modell, amely ötcsillagos EuroNCAP besorolást ért el, s a gyermekvédelem terén is elérte a maximális (négycsillagos) besorolást.  Alapfelszereltség a Bosch blokkolásgátló rendszer (ABS), illetve a vészfékasszisztens (EBA).
Az új modellhez rendelhető elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), aminek része a kipörgésgátló (ASR), az alulkormányzottság-gátló és a motornyomaték-szabályzó (MSR). Az új Clio az első olyan modell saját kategóriájában, amely kanyarkövető fényszóróval vagy megnövelt hatótávolságú Xenon-rendszerrel is rendelhető.

Karosszériavázán számos programozott gyűrődési zónát alakítottak ki, melyek tökéletesen együttműködnek a Renault harmadik generációs överőhatároló és -előfeszítő rendszerével. Az autó akár nyolc légzsákkal is felszerelhető, ezek közül a két első adaptív, ami az első ülésekbe épített súlyérzékelővel és kettős előfeszítővel egészül ki. További fejlesztés az első ülések energiaelnyelő kialakítása, illetve az ostorcsapás elleni védelemmel ellátott fejtámla. Az új Clio a passzív biztonság terén szintén újat mutat: a hat és tíz év közötti gyermekek biztonságos elhelyezését a hátsó ülés közepén az ülőlap kialakítása segíti elő.

Igazi társ

Az Euro-4-es környezetvédelmi előírásoknak megfelelő motorjainak köszönhetően az új Clio különösen kíméletes a környezethez. Valamennyi erőforrás városi fogyasztási értékét sikerült csökkenteni, miközben az 1.4 16V és az 1.6 16V motorok CO2-kibocsátását is visszaszorították. A benzines motorok szervizintervalluma 30 ezer, a dízel változatoknál pedig 20 ezer kilométer. Az Új Clio mindemellett kiemelten környezetkímélő: súlyának 95 százaléka könnyedén újrahasznosítható.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Opel Zafira

Dinamikus design és viselkedés, nagyobb és jobb minőségű, vezetőorientált utastér – ezek az új Opel Zafira fő jellemzői. A már kapható hétüléses bestseller sokféle modern motorral és páratlan technikával kerül forgalomba. Világújdonság például az új Opel Zafirához rendelhető panorámatető, integrált rakodóhelyekkel, a biztonságról az új Zafira SAFETEC rendszere gondoskodik. Tovább olvasom