Kisalföld logö

2018. 04. 23. hétfő - Béla 13°C | 25°C Még több cikk.

Tudósítás a 16. Budapesti Autószalonról

A szaksajtó számára kedden nyílt meg az Automobil 2003 Budapesti Autószalon – 16. nemzetközi járműipari szakkiállítás a kőbányai vásárvárosban. A nagyközönség csütörtök reggeltől tekintheti meg a rendezvényt.
Alfa 166
A Hungexpo rendezésében a régió egyik legjelentősebb autókiállítását több mint 30 ezer négyzetméteren tartják meg. A kiállítók száma 226, ezúttal 54 új kiállító vesz részt. Néhány év szünet után ismét kiállít a jelentős növekedést mutató koreai Daewoo és a Kia, új bemutatkozó márka a brit Lotus.

Ezúttal távol maradnak az autószalontól a Porsche-csoport márkái (Audi, Skoda, Seat és Volkswagen), valamint a Suzuki.  A Budapesti Autószalonon a legnagyobb területen személygépkocsikat mutatnak be, emellett tuning– és gumiipari termékek, a garázsipar újdonságai, szerszámok és autós felszerelések színesítik a kínálatot.

BMW 645 Ci
Az Alfa Romeo igazán tüzes szépségeket vonultat fel standján: itt van a 250 lovas 147 GTA, a legújabb, még elegánsabbra szabott 166-os, és a hívogatóan sportos belső terű 147 TI, természetesen a nemrég megújult 156-osokkal és egy vérpezsdítő 3,2 literes V6-os fekete Spiderrel együtt.
A BMW-nél az újra megjelenő 6-os osztály, vagyis a tömény technikát és légiesen elegáns külsőt egyesítő granturismo-kupé, illetve az X5-os terepjáró kistestvére, az X3-as számít újdonságnak. A barnásvörös bőrbelsővel és aludekorral feldobott 645 Ci és a háromezres benzines X3-as mellett azért láthatóak a remekül sikerült új 5-ösök, a mindig megújuló 3-asok és a Wallis Csoport többi márkája, így az MG, a Rover, a Land Rover és a MINI legfontosabb típusai is.

Lancia Y
A Citroën a most rajtoló C2-vel, vagyis a sportos városi kiskocsival és a rali-világbajnokság még sportosabb sztárjával, a Xsara WRC-vel rukkolt elő a modellpaletta többi tagja, így például az átalakulóművész Pluriel mellett.

A feljövőben lévő Daewoo az új Kalos mellé a luxus nagykocsi Evandát állította, és külön díszhelyet kapott a hamarosan érkező Lacetti.

A Fiatnál vigyázzunk, ne szólítsuk „kicsim"-nek az új Pandát, és akkor ez fokozottan igaz a Lancia új Ypsilonjára, amely kívülről is, belülről is komoly autó benyomását kelti, csak éppen városi méretben. Érdekesek benne a retro-hatású porcelán óralapok, kontrasztként az alájuk helyezett high-tech középpanellel.

Opel Astra
Szintén a luxusosztályban erősít a KIA a korábbi Mercedesekre emlékeztető Opirus bemutatásával, technikai fejlesztéseit pedig a KCN-II-es tanulmányautón, egy strand-buggy erőteljesre formált változatán mutatja be.

A Toyota elitmárkája, a Lexus teljes palettáját felvonultatja, köztük az RX-300-as luxusterepjárót, amivel komoly fejfájást okozhatna a német és svéd presztízsgyártóknak – ha, akárcsak Amerikában, pusztán az ár/teljesítmény viszony lenne a mérvadó. Annyit azért leszögezhetünk, hogy a kocsi megjelenése és belső tere a legfokozottabb igényeket is hibátlanul kielégíti.

Citroen Xsara WRC
A most bemutatkozó Lotus a Jaguar mellett kapott helyet, pedig az egyik brit autó a másiknak szöges ellentéte: az elegánsan sikló, főúri stílusú „Jag"-ekhez képest a Lotus Elise ultrakemény sportgép, amire a kényelmetlen be- és kiszállás, a kőkemény futómű és kisipari kidolgozás csak ráerősít.

A Mercedes-Benz a budapesti premierek sorába a Vito kombit, a négykerékmeghajtású E 320 T-modellt (kombi) és a bivalyerős E 55 AMG kompresszoros sportlimuzint állította. Ezeken kívül természetesen az A-, a C- az ML, a G- és az S-osztály is látható, az elegancia kedvelői pedig a CLK kabrió és az SL 600-as vonalaiban gyönyörködhetnek.
A Mitsubishi a masszív Pajero offroad-család mellé az új Lancer limuzint és kombit is kiállította.

Lancia Y
A tengerentúl számos díjat elnyert új Nissan sportkupét, a 350Z-t a hazai forgalmazó annyira izgalmasnak találta, hogy egy „peepshow" keretében mutatja be a nagyérdeműnek. A felgördülő redőnyök mögött azonban a go-go lányokon végig megmarad a bőrruha, viszont minden szemszögből megcsodálhatjuk a körbeforgó országúti száguldóművészt.
Az Opelnél szintén lekerült a lepel az először Frankfurtban bemutatkozott új Astráról, amely várhatóan csak a jövő év elejére érkezik meg. A mai Astra rajongóinak jó hír, hogy az új, kedvező árfekvésű Classic-sorozat gyártása már meg is kezdődött Lengyelországban.

Lotus Elise
A Peugeot a lenyűgöző RC-kupétanulmány és egy sivatagi „bigfoot", a dupla dízelmotoros Hoggar bemutatóján kívül komolyabb piaci szándékú modellt is tartogatott Budapestre. A gyors divatkarriert befutott 206 CC után a tágasabb, keménytetős kupé-kabróra vágyók igényeire szabta a 307 CC-t. A valódi négyüléses–négyévszakos autó máris felkeltette a fiatalos, de praktikus gondolkozású üzletasszonyok figyelmét.
A hatalmas Renault-választék minden tagja alaposan körbejárható és megismerhető, köztük a legújabb Kangoo, a Scénic II, az Espace IV és a Mégane-család friss tagjai, így a limzin, a kombi és a lehajtható üvegtetős kupé-kabrió egyaránt.

Smart Fourfour
A smart nem csupán stílusban, de méretben is mind változatosabb: létezik a kupén és a roadsteren kívül már négyajtós limuzin kivitele is, amely a „forfour", vagyis a „négy személyre" elnevezést kapta.
A svéd Saab és Volvo nem tartott sajtótájékoztatót, de hoztak látnivalót szép számmal. Az előbbi a 9-3-as modellcsalád nyitott változatát és a legerősebb Aero-kivitelt (egyaránt kormányról kapcsolható automata váltóművel), míg a Volvo a megújult S80-as, a különleges kivitelű XC70 és XC 90 mellé a Safety Concept Car tanulmányautót, amelyben számtalan újszerű megoldás mellett még az A-oszlop is átlátható a fokozott biztonság érdekében.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volvo S80: Újdonságok a 2003-as modellévben

A Volvo S80, a Volvo szedánkínálatának csúcsmodellje mostantól megkapja ugyanazt az aktív futóművet,… Tovább olvasom