Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Továbbfejlesztett Volvo XC90

A Volvo Cars 2006-ban bemutatja az XC90 továbbfejlesztett változatát, amely továbbra is tartja a vezető pozícióját!

Az új Volvo XC90 feladata, hogy tovább erősítse a Volvo Cars helyzetét a szabadidőautók piacán, ahol nagy sikerrel mutatkozott be első generációja.

A Volvo XC90 hatalmas siker a Volvo Cars számára. Az eredetileg tervezett évi ötvenezres termelést folyamatosan növelni kellett, és 2005-re a svéd torslandai gyár termelése már elérte a kilencvenezer darabos határt. Az új, továbbfejlesztett Volvo XC90 gyártása 2006-ban kezdődik meg. Továbbra is az Egyesült Államok lesz a kocsi legnagyobb önálló piaca, ötven százalékos részesedéssel. Ezután következik az Egyesült Királyság, Németország, Kanada és Spanyolország.

Új soros hathengeres



Az utóbbi három évben lépcsőzetesen – három új motorral – bővült a motorpaletta. A kompakt méretű és takarékos V8-ast (315 LE, 440 Nm), és a továbbfejlesztett öthengeres, részecskeszűrős D5 turbódízelt (185 LE, 400 Nm) most egy saját fejlesztésű, 3,2 literes soros hathengeres követi, mely az új Volvo S80-ban is bemutatkozik. Ez a csúcsszínvonalú motor ugyanakkora helyet foglal, és ugyanannyi üzemanyagot fogyaszt, mint egy öthengeres. Anyaga nagyobbrészt alumínium, teljesítménye 238 LE, nyomatéka 320 Nm. Az öthengeres, 2,5 literes turbó kivételével az összes motorváltozathoz hatfokozatú Geartronic automata váltó és Instant Traction rendszerrel kiegészített összkerékhajtás jár.

Élénk reakció és nagy teljesítmény

Az új, soros hathengeres motort úgy tervezték, hogy élénken reagáljon, és nagy teljesítménye mellett kiváló legyen a vezethetősége. Ezek kulcsfontosságú szempontok egy szabadidőautó vezetési élménye szempontjából. Ezzel egyidejűleg még nagyon takarékos is ez a motor. A magas biztonsági szint érdekében a motor befoglaló méretei nagyon kicsik, és a motortérben keresztben helyezkedik el.

A fejlett szelepvezérlés és a változó szívórendszer révén nem csak a teljesítmény nagy, hanem az üzemanyagfogyasztás is kiemelkedően jó. A szívóoldalon a szelepvezérlést VCT (változó állású vezérműtengely) és CPS (Cam Profile Switching) rendszerek határozzák meg. A CPS-ben a szívószelepek kétféle mélységben nyílnak, a motor fordulatszámától és terhelésétől függően. Kis szelepnyitásnál gazdaságosabban működik a motor, nagy szelepnyitásnál megnő az ereje. Ennek a technikának a segítségével két motort kapunk egyben. A VIS-ben (változó szívórendszer) a szívócső térfogata változtatható az aktuális vezetési helyzettől függően. Ennek segítségével a teljes fordulatszám-tartományban a lehető legnagyobb teljesítményt lehet kihozni a motorból.

Ütközési biztonság
A 3,2 literes hengerűrtartalom ellenére a motor méretei rendkívül helytakarékosak. Mivel a motor helyigénye kicsi, baleset esetén csökken az utastérbe történő behatolás esélye. A motor kis befoglaló méreteit úgy érték el, hogy a kiegészítő berendezéseket – a szervopumpát és a légkondicionáló kompresszorát – a motor mögötti térben, a váltó fölött helyezték el. Meghajtásukról fogaskerekek gondoskodnak, melyeket a főtengely hátsó része forgat. Ennek a megoldásnak READ (Rear End Ancillary Drive) a neve. A generátor közvetlen hajtású, és közvetlenül a motorblokkra szerelték. A rezgéscsillapítót, mely a hathengeres viszonylag hosszú főtengelyének rezgéseit csillapítja, a motorblokk belsejébe építették.

Karcsúbb, exkluzívabb vonalvezetés



Az új XC90 formatervének változtatásánál az egyik cél az volt, hogy modernebbé és elegánsabbá tegyék a kocsi megjelenését. Ezt számos módosítással érték el, melyekből a legfontosabbak a gazdagabb krómozású új hűtőmaszk, és a nagyobb mértékben színezett lökhárító. A hátsó lámpákat is újratervezték, és a lökhárítóba épített fényvisszaverőket krómdíszítés veszi körül. Mostantól az XC90-es összes verziójának színezett az oldalsó díszlécezése és a kilincsei. Extraként új kerékjárati díszlécezés is rendelhető, melyet részben a kocsi színére fényeztek. A külső tükrök fényezettek, és irányjelzőt is építettek beléjük. Ezzel egyidejűleg újfajta irányjelző funkciót is beépítettek: az irányjelző karjának rövid megnyomására az irányjelző lámpa háromszor felvillan. A választható színek palettáját csillámezüst metálfényezéssel és a kizárólag az XC90-eshez rendelhető sötétkék gyöngyházzal egészítették ki. Szintén kizárólag az XC90-eshez rendelhető a Camulus elnevezésű, 8x18 col méretű alumínium kerék. Mostantól kezdve az összes kerék közepén a megújult klasszikus Volvo embléma látható. A fekete tetősínek helyett extraként szálcsiszolt alumínium is rendelhető.

Elegánsabb utastér

Az utastér exkluzívabbá tételének érdekében számtalan változtatást hajtottak végre. Nemcsak a színkombinációk újak, hanem több közül is lehet választani. A jobb minőségérzet érdekében új kárpitokat mutattak be. A legexkluzívabb alternatíva a puha bőrből készült Sovereign Hide kárpitozás, melyet kontrasztos színű cérnával varrtak, és bizonyos részei perforált bőrből készültek. A középkonzolon új a kijelző és az alumíniumhatású borítás. Új díszborításokat is lehet választani, ezek egyike a Sapeli fa elnevezésű. Ezek elegánsabbá teszik az utasteret, és nagyobb választási lehetőséget adnak a vásárlónak. További választható lehetőség az óraszámlaphoz hasonló megjelenésű műszeregység, valamint a beépített iránytűs visszapillantó tükör.

Továbbfejlesztett RTI

Az RTI (Road and Traffic Information) elnevezésű navigációs rendszert is továbbfejlesztették. Az új, hard disc alapú rendszer gyorsabb, egyszerűbben használható, és több információt szolgáltat, mint korábban.
A legfejlettebb audiorendszer, a Premium Sound D osztályú digitális erősítője az Alpine-tól származik, és a Bang & Olufsen Power House ICE Power technológiáját használja. A további részegységek is a világ legjobbjai közül kerülnek ki. Ilyenek a Dynaudio hangszórók és a Dolby Pro Logic II Surround rendszer. A High Performance és a Premium Sound rendszerekben már olyan CD-k is lejátszhatók, melyekre MP3 vagy WMA (Windows Media Audio) formátumban vették fel a zenét. Az összes audiorendszer extra bemenettel rendelkezik (AUX), melyen keresztül külső berendezések is ráköthetők.

Különleges biztonsági színvonal

A Volvo XC90 modern szabadidőautó, mely a személyautókhoz hasonlóan önhordó karosszériával készül. Gyűrődőzónái hatásosak, súlypontja alacsony, fejlett biztonsági rendszerei a lehető legkisebb mértékűre csökkentik a személyi sérüléseket, függetlenül a helyzettől és a baleset fajtájától. Ezen felül az XC90-est több olyan rendszerrel is felszerelték, mely jelentős segítséget nyúlt a baleset elkerülésében.

Aktív Bi-Xenon kanyarvilágítással

Sötétben és kanyargós utakon javítja a láthatóságot a Volvo Cars aktív Bi-Xenon világítása, melynek fényei követik az út vonalvezetését. Ennek lelke egy mikroprocesszor, mely számtalan paramétert mér és értékel, és ennek megfelelően szabályozza a fénysugár útját.  A fényszórók minden irányban tizenöt fokot, azaz összesen 30 fokot képesek elfordulni, és ezáltal képesek egy kanyargós út nagyobb szakaszának bevilágítására. Az energiafogyasztás csökkentése érdekében napfénynél nem működik a rendszer.

A BLIS segíti a vezetőt

A Volvo XC90 felszerelései közé tartozik a BLIS (holttér információs rendszer). A BLIS a külső tükrökbe épített kamerák segítségével észreveszi, ha másik jármű tartózkodik a kocsi tükrének holtterében. Amennyiben ez történik, a megfelelő oldali tükörben fény jelzi a vészhelyzetet, ami segíti a vezetőt a helyes döntés meghozatalában. Így a vezető jobban tudja uralni a helyzetet.

Park Assist Camera

A Volvo Cars által bemutatott Park Assist Camera észreveszi, ha valaki áll az autó mögött, és segít a parkolásban is. A fejlett rendszer révén a vezető nem csak hátrafelé lát, hanem tolatás közben jobban el is igazodik. A kocsi mögötti területet nagylátószögű kamera veszi fel. A képet a műszerfalba épített RTI képernyőre vetíti ki. A vezető olyan képet lát, amely a lehető legnagyobb területet mutatja a lehető legkisebb torzítással. A képernyőn segédvonalak is láthatók, melyek azt a területet határolják, amelyen belül kell a kocsinak végrehajtania a tolatási manővert. Ezek a segédvonalak a kormánykerék elfordításával változnak, és így segítik a vezetőt a helyes kormányzáshoz. A Park Assist Camera tökéletesen beleilleszkedik a kocsi funkcióiba, és várhatóan 2006 őszétől lesz kapható.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új autó kínai párttitkároknak

Az első kínai autómárka, a új típust mutat be, amely elődeihez hasonlóan a pártállami középvezetők… Tovább olvasom