Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Töretlen ©koda fejlődés Magyarországon

A magyar piacon 1992 óta jelenlévő ©koda eladásai tizenhatszorosára nőttek, és ez az új modelleknek, illetve a kitűnő – jelenleg már 46 tagú – márkakereskedői hálózatnak köszönhető.

Érdemes áttekinteni a robbanásszerű fejlődés legutóbbi időszakát. A ©koda 8075 darabos – 2002 első 9 havi – kiszállításával gyakorlatilag elérte azt a darabszámot, amit a 2001-es év év teljes egésze alatt szállított ki. Hazai történetében először 2002 májusában emelkedtek havi kiszállításai 1000 darab fölé, a júniusi kiszállítások (1063 darab) még ennél is jobbak lettek.
2002. szeptemberében ismét több mint 1000 darab autót állítottak ki. A dinamikus növekedés a márkapaletta folyamatos megújulásának és bővülésének, illetve a márkakereskedések eredményességének volt köszönhető. A sikereken tovább lendítenek a 2003-as modellév újdonságai: a ©kodaFabia új motorokkal, a ©kodaOctavia RS Combi változata, illetve a 100 kilométeren mindössze 5,5 litert fogyasztó 101 lóerős ©kodaSuperb 1.9 PD TDI megjelenése, illetve a hamarosan hazánkban is megjelenő genfi újdonságok.
A 2002. első negyedében már egyébként is tekintélyesnek számító piaci részesedés (5,68 százalék) 2002 június 30-ára már 6,43 százalékpontra, szeptember végén pedig 6,5 százalékra növekedett. 2003. januárjában elérték a ©koda személygépjármuvek kiszállításai az 1013 darabot. A ©koda ezzel az adattal akkor a negyedik helyre került a hazai személyautók versenyében. A siker nem volt elozmények nélküli, hiszen a 2002-es 6. helyezés és a csaknem 7 százalékos piaci részesedés előre valószínűsítette a további dinamikus növekedést.
A Skoda továbbra is a 4-ik a márkák versenyében a 2003 január-februári össz-kiszállítási adatai alapján (2222 darab). A márka részesedése a magyar piacon egyre nagyobb, a tavaly évvégi 6,6 után immár 7,99 százalékos.
A legkeresettebb ©koda: a Fabia
A ©kodaFabia új kategóriát teremtett a ©koda palettán és hamar eladási rekordokat döntött a hazai piacon. A ©kodaFabia limuzin technológiai, biztonsági és kényelmi szempontból is az optimumot kínálja. Modern megjelenése magán viseli a ©koda új tervezési filozófiájának összetéveszthetetlen jegyeit és sikeresen átvette a leköszönt Felícia szerepét a ©koda kínálatában.
A ©kodaFabia Combi formatervezését tekintve a limuzin formájára épít, így dinamika, elegancia és szemmel látható megbízhatóság sugárzik a kombi modellből is. A tér és a forma új fogalma a Fabia Combi, melynek megnyújtott, exkluzívan lekerekített hátsó része a diszkrét szépséget tükrözi. Ez a modell fantasztikus teret kínál csodálatos formában, amely azért született, hogy legmerészebb igényeinek is megfeleljen. A technika és az esztétika tökéletes összhangban elégíti ki az elvárásokat. Nagyvonalúan gazdálkodhat a térrel, és megnyugtató biztonsággal
győzheti le a legnagyobb távolságokat is.
A ©kodaFabia Sedan megjelenésével a Fabia család immár
vált. A tágas belső térrel és a Magyarországon kedvelt, lépcsős
kialakítású farrésszel a ©koda már a kompakt járműosztályban is
rendkívüli előnyökkel jelentkezik. A ©kodaFabia Sedan felépítményét teljességgel átalakították: a külső karosszéria-elemek közül megújult többek között a tetőlemez, a farrész, a hátsó ablak, valamint a csomagtértető. Úgy műszaki tartalomban, mint kidolgozásban, illetve ár/érték arányban a Fabia Sedan magas mércét állít kategóriájában.
Az idei tavasz sikermodelljei: ©kodaFabia Neo, Aura és Capriccio

A ©kodaFabia Neo modell 1.2 12V motorral (64 LE): szervokormány, központi zár, ködfényszórók, elektromos ablakemelők elöl, fűthető és elektromosan állítható külső tükrök, gyári rádiómagnó, fordulatszámmérő, vezető- és utasoldali légzsák, magasságban is állítható vezetőülés, magasság- és tengelyirányban állítható kormány – hogy csak néhányat említsünk a bőséges alapfelszereltségből. Ráadásul mindez vonzó áron, 2.549.000 Ft-tól elérhető.
A ©kodaFabia Aura1.2 12V (64 LE) 2.549.000 Ft-os indulóára már ABS-t, ködfényszórót, a 3. hátsó fejtámlát, központi zárat és kikapcsolható utasoldali légzsákot kínál.
A ©kodaFabia Capriccio 1.2 12V (64 LE) vezető- és utasoldali légzsákot, elektromos ablakemelőket, 8 hangszórós CD-lejátszós rádiót, a középkonzolon lévő pohártartót, 3. hátsó fejtámlát kínál már 2.599.000 Ft-tól.
©kodaOctavia - egyre erősebb motorokkal

Az Octavia új arculattal mutatkozott be 2000 szeptemberében, mellyel a ©koda imázs egységesebb, karakteresebb formát kapott. Az Octavia modellcsalád különleges darabja, az Octavia RS, illetve az Octavia RS Combi, amelyek teljesítményükkel és külső designjukkal hamar az utak egyéniségeivé váltak. A ©kodaOctavia limuzinnak már alapváltozata is gazdagon felszerelt, biztonságos és megbízható. A minden szempontból
legkorszerűbb megoldások nagyszerű menettulajdonságokat és kiemelkedő vezetési komfortot eredményeznek.
A ©kodaOctavia Combi egyszerre egyedi és vonzó. Elegáns megjelenésű és izgalmas formájú. Hatalmas csomagterével pedig szó szerint új távlatokat nyit meg. Szépsége és értéke miatt egyaránt kiváló beruházás.
©kodaOctavia 4x4
Havon, jégen, nedves úton, vagy kavicsos úton változatlanbiztonsággal közlekedő négykerék-meghajtású modell, limuzin és Combi változatban is. A Haldex-kuplung segítségével az Octavia Combi 4x4 automatikusan alkalmazkodik az úttest folyton változó felületéhez. Az összkerékmeghajtás minden körülmények között biztosítja a kerekek tapadását, a jobb oldalvezetést és nem utolsó sorban a vezetés élményét.
©kodaOctavia RS

A rallyben elért kiváló eredmények ihlették a ©koda tervezőmérnökeit az Octavia RS megalkotására. A sportos vonások a meglepően nagy teljesítmény mellett a design-ban is uralkodnak.
A ©kodaOctavia Ratio kényelem, formavilág és biztonság, illetve az alapfelszereltséghez tartozó klíma, valamint az elképesztően alacsony ár miatt lehet vonzó, hiszen az autó mindössze 2.999.000 Ft-ba kerül! A 4.468.000 Ft-ba kerülő ©kodaOctavia Díva akciós modell különleges adottságaival és gazdag eszköztárával kínál előnyös vásárlást: ABS, 16"-os
könnyűfém keréktárcsák, Climatronic, gyári CD-s rádió 8 hangszóróval, bőrborítású kormány, kézifékkar és váltókar, esőérzékelős ablaktörlő és még számos kényelmi felszereltség. A jelenleg folyó csereakció során régi, bármilyen típusú gépkocsit a piaci értékhez képest
200 000 Ft-tal magasabb áron számítják be az új Octaviak árába, kivéve a Ratio modellébe.
©kodaSuperb – elegancia a felső-középkategóriában
A ©kodaSuperb-et klasszikusan elegáns, időtálló formával, nagy teljesítményű motorok széles választékával, bősége – luxusfelszereléseket is magában foglaló – alapfelszereltséggel kínálják. A rengeteg praktikus egyedi megoldást felvonultató, valamint kategóriáján belül is tágasnak számító utastérrel bíró gépkocsi felső-középosztályba való tartozását már a külső méretek is mutatják. A felső középosztályban egyedülálló a ©kodaSuperb rendkívül tágas utastere, a hátsó ülések helykínálata pedig még a magasabb járműosztályban is párját ritkítja.
A Superb modellnél természetes módon fejlődött tovább az Octavia-val bemutatkozó formatervezési koncepció. A Fabia az egyedi és dinamikus kialakítással hozott újat, míg a Superb a klasszikus vonalat, a szolid megjelenést hangsúlyozza, de egyben jó példa arra, hogy egy viszonylag nagy és masszív jármű a finoman kidolgozott részleteivel igen finom és elegáns benyomást is tehet. Bár a ©kodaSuperb bizonyos értelemben klasszikus autó, meglepő módon mégis érzelmeket képes kiváltani: komolyságot, mozgékonyságot, biztonságot, erőt és nyugalmat sugároz.
Szokatlanul hasznos extrák

A ©kodaSuperb modell a ©koda autógyár saját fejlesztésének eredménye. Erről tanúskodik például már első látásra is a ©koda márkára jellemző stílusjegyeket felvonultató formaterv, a jármű belső és külső méretei, valamint a számos, az utasok kényelmét növelő eredeti részletmegoldás. Ilyen például a CargoFlex tárolórendszer a csomagtérben, a bal hátsó ajtó nagy esernyőtartó fiókja, az első utasülés támlájából kihajtható lábtámasz a hátsó utasnak, a belső ajtókilincsek megvilágítása vagy a kihajtható lábtámaszról, a belső ajtónyitó világításáról vagy a beszállásnál az ajtók térségét megvilágító, az oldaltükrökbe épített lámpa is. A ©kodaSuperb modellnél számos kiforrott műszaki megoldást is megtalálunk, így a bi-xenon fényszórókat, a nagy hatékonyságú „Aero" ablaktörlőt, a hátsó utasteret, a kesztyűtartót, az
elektronikus klíma berendezést, valamint a középkonzolba süllyesztett italtartót is hűtő légkondicionáló berendezést, az elektromosan vezérelten elsötétedő belső visszapillantó tükröt, az elektronikus vezérlésű fékasszisztenst, az ESP elektronikus stabilitásnövelő program legújabb nemzedékét és sok minden más, csúcstechnológiai egységet.
A ©kodaSuperb Nagy-Britanniában két elismerésben is részesült: 2002 szeptemberében a ©kodaSuperb 2.5 V6 TDI a legjobb vontatásra alkalmas túraautó díját nyerte. Októberben a Skót Autós Újságírók Szövetsége ítélte oda „Az év luxusautója" díjat. 2002 novemberében a közép- és felsőközép kategóriás autók versenyében kis különbséggel lett második az „Arany Kormánykerék" díjért folyó versenyben a mértékadó német Bild am Sonntag felmérésre alapján.
©kodaSuperb alapmodelljei már 5 990 000 Ft-tól elérhetők, a ©kodaSuperb Limited – még több kényelmi extrával – pedig már 6 443 000 Ft-tól.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutató: Renault Scénic II

A Scénic II a harmadik típus, amelyet az X84 program keretében lelepleznek. Etalon rangjára… Tovább olvasom